مسکن تا شب عید ارزان می‌شود؟/ یک فعال بازار: تا ۲۵ درصد کاهش نرخ داریم!

عقبایی گفت: در صورتی که روند نزولی قیمت دلار ادامه داشته باشد، شاهد کاهش ۲۵ درصدی قیمت مسکن تا اسفند ۹۷ هستیم.

مسکن تا شب عید ارزان می‌شود؟/ یک فعال بازار: تا ۲۵ درصد کاهش نرخ داریم!

حسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه بازار مسکن تأثیر پذیرترین بازاری بود که به افزایش قیمت ارز واکنش نشان داد، گفت: در صورتی که قیمت ارز تا پایان سال کاهش یابد، در نیمه دوم اسفندماه امسال شاهد شکسته شدن حباب قیمت مسکن خواهیم بود.

وی ادامه داد: در برخی از مناطق تهران شاهد رشد نامتعارف قیمت‌ها تا صددرصد بوده ایم و در صورتی که قیمت ارز کاهش یابد، قیمت مسکن نیز ۲۵ درصد ارزان‌تر می‌شود.

عقبایی ادامه داد: نرخ ارز بر قیمت زمین، مصالح ساختمانی، آهن‌آلات، میلگرد و تراکم‌های ساختمانی تأثیرگذار بوده و همین موضوع باعث افزایش ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت‌ واحدهای مسکونی شده است.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران اظهار کرد: در صورتی که قیمت ارز کاهش نیابد، رکود تورمی تا سال ۹۸ ادامه می‌یابد و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات بسیاری به ویژه برای متقاضیان و خریداران مسکن می‌شود.

وی تصریح کرد: ورود و یا خروج بازار مسکن از رونق، ۴ الی ۵ سال زمان می‌برد و ما هم‌اکنون در بازار مسکن شاهد رکود تورمی ۸۳ درصدی هستیم که ۷ الی ۸ سال زمان می‌برد تا به وضعیت متعادل شود.

عقبایی اظهار کرد: دولت باید اقدامات لازم از جمله ساخت واحدهای مسکونی استیجاری و افزایش تسهیلات خرید مسکن با اقساط مناسب و مدت زمان بازپرداخت طولانی را در نظر گیرد تا شاهد بهبود هرچه سریعتر این بازار باشیم.

منبع: خبرآنلاین

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ضد دلال
    0

    حرف مفت که کنتور نداره این این بچه املاکی هم میاد خودی نشون بده ، همه بدونید 5 سال از رو هوا سود دادن نقدینگی 4 برابر شده قیمت های سال 92 رو در 4 ضرب کنید یعنی اینکه تا اون رقم جا داره گرون شه والسلام

  • مرتضی
    0

    با تصویب یک قانون میتوان مسکن را تا بیشتر از نصف ارزان نمود بخصوص خانه های کوچک ومتوسط را / هر نفر با یک کد ملی نهایتا بتواند دو خانه بنام خود داشته باشند / تمامی خانه های قولنامه ای با کد ملی ثبت سیستم اداره ثبت املاک شود / چرا باید افرادی مثلا بیش از بیست خانه در یک شهرداشته باشند" آیا این موضوع مصداق احتکار نیست ؟؟؟" باید خانه را حالت مستغلاتی خارج نمود تا امنیت فکری برای مردم بویژه جوانان وجود آید

  • رضا
    0

    سلام به خوانندگان به نظر بنده جا داره تا بیش از 25درصد قیمت پایین تر بیاد . سوال اینجاست چرا با دلال بازی و سوداگری قیمتهای زمین و مسکن را به چنین روزی انداختید که دیگه قشر کارمند و کارگر هم نمی تونه خونه که به اصطلاح خودتون قوطی کبریت ! هم داره؟ مردم عزیز لطفا کمی با درایت تر باشید و اسیر جو دادنهای الکی این آقایان نشوید . به خدا نگاهی به هرم کارلو بیندازید میبینید این سوداگرها و مسؤولین محترم اصلا به فکر مردم مستضعف نیستند . بیایید به نخریدن مسکن هم فکر کنیم . تشکر

  • علی
    0

    خوردم میخورم خواهم خورد

  • زهرا
    0

    سلام چرابه جای کاهش قیمت مسکن وام مسکن راافزایش میدهند ومردم رابیشتر بدهکارمیکنند این چه تدبیر بی تدبیریست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها