هشدار علی مطهری درباره بدعت مجمع تشخیص؛ کیان مجلس درحال تهدید شدن است /چرا مجمع لایحه مبارزه با پولشویی را به جای داوری به مجلس فرستاده است؟

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ارجاع لایحه مبارزه با پولشویی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به مجلس برای اصلاح را فراتر از اختیارات مجمع دانست

هشدار علی مطهری درباره بدعت مجمع تشخیص؛ کیان مجلس درحال تهدید شدن است /چرا مجمع لایحه مبارزه با پولشویی را به جای داوری به مجلس فرستاده است؟

به گزارش خبر فوری نایب رییس مجلس شورای اسلامی ارجاع لایحه مبارزه با پولشویی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به مجلس برای اصلاح را فراتر از اختیارات مجمع دانست و گفت: «مجلس باید برای این بدعت آشکار که کیان مجلس را تهدید می‌کند، تدبیر کند.»

در یادداشتی که علی مطهری در اختیار ایسنا گذاشته، آمده است:

«مجمع تشخیص مصلحت نظام لایحه مبارزه با پولشویی را که برای داوری میان نظر مجلس و نظر شورای نگهبان به این مجمع ارسال شده بود به جای آنکه داوری کند و به نفع یکی از دو طرف رأی بدهد، برای اصلاح به مجلس فرستاد.

این اقدام فراتر از اختیارات مجمع در اصل ۱۱۲ قانون اساسی و تاسیس یک اختیار جدید برای این مجمع و به رسمیت شناختن آن به عنوان شورای نگهبان دوم است.

این رویه بدون تغییر قانون اساسی امکان اجرا شدن ندارد. هیئت نظارت بر سیاست‌های کلی نظام مستقر در مجمع باید در حین بررسی این لایحه در مجلس نظرات خود را به کمیسیون مربوط اعلام می‌کرد و پس از تصویب در مجلس حق بررسی مصوبه مجلس را نداشته است. مجلس شورای اسلامی باید برای این بدعت آشکار که کیان مجلس را تهدید می‌کند تدبیر نماید.»

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • افق جو
    0

    آقای علی مطهری به کدام سو چنین شتابان؟؟؟!!! --- آقای علی مطهری نماینده محترم مردم!!! کیان و وجود مجلس شورا در نظام انقلاب اسلامی تنها روی پایبندی این نهاد قانون گذار به اصول شرافت آفرین استقلال گرای انسانی انسان ساز عدالت محور و ستم ستیز و فساد زدا و مبارزه با پدیده های دین گریز و تلاش برای تقویت حاکمیت احکام و اعتقادات قرآنی اصیل و روی دفاع از این اصول استوار و ثابت و ذیشه دار خواهد ماند. عدول یا رویگردانی آشکار مجلس در قانون گذاری از این اصول و رنگ باختن این اصول در یک مجلس مردمی که پسوند اسلامی را در یک نظام اسلامی روی نام خود بصورت هدفمند دارد ، کیان متناسبی با اصول این نظام که ثمره ی خون صدها هزار شهید انقلابی ایران اسلامی است برای این مجلس باقی نمی گذارد. شما در خانواده ای مقید به احکام و اعتقادات قرآنی پرورش یافته اید و با این وجهه ی اسلامی ، مردم شما را به مجلس شورا راه داده اند پس از شما بعید است کیان مجلس را در زمینه های بیگانه با اصول اسلامی جست و جو کنید. سینه چاکی دولتیان دلواپس قدرت فانی و عده ای نه چندان اندک از مجلسیان برای تصویب قوانین اسارت بار که ابزار دست غربیان استعمار گر برای فشار به کشورهای مستقل عدالت محور ستم ستیز است در مجلس منتسب به نظام اسلامی را با کدام اصل از اصول این نظام می توان توجیه کرد؟؟؟!!! چه باور کنیم یا بخاطر کوته فکری وابستگان به زرق و برق دنیای فانی باور نکنیم این تنها پایبندی به اصول قرآنی خدا پسندانه ی نظام اسلامی است که با یاری خداوند حکیم توانا می تواند دین و نظام و کشور و ده ها میلیون مردم خدا پرست انقلابی را از گزند و آسیب همه ی توطئه های بیگانگان و عوامل درونی آنان مصون و پایدار و محفوظ و قدرتمند نگه دارد.

  • افق جو
    0

    آقای علی مطهری به کدام سو چنین شتابان؟؟؟!!! --- آقای علی مطهری نماینده محترم مردم!!! کیان و وجود مجلس شورا در نظام انقلاب اسلامی تنها روی پایبندی این نهاد قانون گذار به اصول شرافت آفرین استقلال گرای انسانی انسان ساز عدالت محور و ستم ستیز و فساد زدا و مبارزه با پدیده های دین گریز و تلاش برای تقویت حاکمیت احکام و اعتقادات قرآنی اصیل و روی دفاع از این اصول استوار و ثابت و ریشه دار خواهد ماند. عدول یا رویگردانی آشکار مجلس در قانون گذاری از این اصول و رنگ باختن این اصول در یک مجلس مردمی که پسوند اسلامی را در یک نظام اسلامی روی نام خود بصورت هدفمند دارد ، کیان متناسبی با اصول این نظام که ثمره ی خون صدها هزار شهید انقلابی ایران اسلامی است برای این مجلس باقی نمی گذارد. شما در خانواده ای مقید به احکام و اعتقادات قرآنی پرورش یافته اید و با این وجهه ی اسلامی ، مردم شما را به مجلس شورا راه داده اند پس از شما بعید است کیان مجلس را در زمینه های بیگانه با اصول اسلامی جست و جو کنید. سینه چاکی دولتیان دلواپس قدرت فانی و عده ای نه چندان اندک از مجلسیان برای تصویب قوانین اسارت بار که ابزار دست غربیان استعمار گر برای فشار به کشورهای مستقل عدالت محور ستم ستیز است در مجلس منتسب به نظام اسلامی را با کدام اصل از اصول این نظام می توان توجیه کرد؟؟؟!!! چه باور کنیم یا بخاطر کوته فکری وابستگان به زرق و برق دنیای فانی باور نکنیم این تنها پایبندی به اصول قرآنی خدا پسندانه ی نظام اسلامی است که با یاری خداوند حکیم توانا می تواند دین و نظام و کشور و ده ها میلیون مردم خدا پرست انقلابی را از گزند و آسیب همه ی توطئه های بیگانگان و عوامل درونی آنان مصون و پایدار و محفوظ و قدرتمند نگه دارد.

  • محمد
    0

    اقای مطهری رنگ شما دیگه حنایی ندارد،اکثر مردم متوجه شدند که شما تشنه قدرتید (حزبی)نه خدمت به مردم،خواهش داریم به خاطر گل روی بابا دیگه حرف نزنید کنار بکشید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها