هکرهای چینی به نیروی دریایی آمریکا حمله کردند /  افشای اطلاعات موشکی / مخاطرات استراتژیک و نظامی

گروهی از هکرهای چینی با هدف قرار دادن پیمانکاران نیروی دریایی ایالات متحده در تلاشند تا قدرت خود را به رخ تامین کنندگان امنیت سایبری نظامی آمریکا بکشند.

هکرهای چینی به نیروی دریایی آمریکا حمله کردند /  افشای اطلاعات موشکی / مخاطرات استراتژیک و نظامی

هکرهای چینی، با حمله به برخی از پیمانکاران نیروی دریایی ایالات متحده اقدام به سرقت اطلاعات متعددی از جمله برنامه های موشکی کردند. برخی مقامات آمریکایی معتقدند این نوع حملات سایبری از رایج ترین نوع حملات سایبری است که چینی ها ترتیب می دهند و مستقیما پکن را مسئول این ماجرا ارزیابی کرده اند.

بر اساس گزارش های اولیه قربانیان این حملات شامل پیمانکاران مختلفی هستند که با نیروی دریایی همکاری دارند و در تلاشند تا شبکه فعالیت خود را گسترش دهند. به نظر می رسد هکرها هم از همین موضوع استفاده کرده اند و طی بیش از 18 ماه گذشته نقض های متعددی را برای جمع آوری اطلاعات، خرابکاری سیستم های آمریکایی و سرقت مالکیت معنوی انجام داده اند.

در گزارشی که از سوی وال استریت ژورنال منتشر شده است و بر اساس اطلاعاتی که از سوی کارشناسان و مقامات ذکر شده اشاره می شود که احتمالا شدت خسارات کم نیست. ریچارد اسپنسر، مقام ارشد نیروی دریایی نیز به بررسی نقاط ضعف امنیتی پرداخته که منجر به وقوع این خرابکاری در نیروی دریایی شده است. مقامات نیروی دریایی این تخلفات را نگران کننده و غیرقابل قبول می دانند.

رابرت جویس، رییس سازمان امنیت ملی روز سه شنبه گفت که به طور کلی فعالیت های سایبری چینی در ایالات متحده در ماه های اخیر افزایش یافته است. حملات دیجیتال بخش های انرژی، مالی، حمل و نقل و مراقبت های بهداشتی ایالات متحده را هدف قرار داده و از تلاش برای جاسوسی و سرقت مالکیت معنوی به منظور از بین بردن زیرساخت های حیاتی فراتر رفته است.

منبع: انتخاب

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها