رشد ۴۰ درصدی بیمه‌شدگان کم‌ریسک صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

آمارها از رشد ۴۰ درصدی بیمه شدگان زیر ۵۰ سال صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر می دهد.

رشد ۴۰ درصدی بیمه‌شدگان کم‌ریسک صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

سیاست تشویق کاهش سن، افزایش هماهنگی بخش های مختلف ستاد با مدیریت‌های استانی و تحرک بیشتر کارگزاری‌ها در مجموع، رشد بیمه شدگان کم ریسک صندوق را در پی داشته است به طوری که تعداد بیمه شدگان جدید زیر ۵۰ سال از ۴۲ هزار و ۷۰۰ نفر در پایان مهر ماه سال ۱۳۹۶ به بیش از ۶۰ هزار نفر در انتهای مهر ماه ۱۳۹۷ رسیده است. به این ترتیب، جذب افراد کم ریسک در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان بالغ بر ۴۰ درصد رشد داشته است.

در ادبیات موضوع، بیمه شدگان با سن بیشتر از ۵۰ سال را بیمه شدگان «های ریسک» یا پرخطر می خوانند چرا که دوره بیمه پردازی ایشان کوتاه است.

نکته قابل توجه در عملکرد این شاخص، رشد ۱۰۱ درصدی آن در مهرماه ۹۷ نسبت به مهر ماه ۹۶ است. در این ماه تعداد ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر به جمع بیمه شدگان صندوق پیوسته اند در حالی که عملکرد مهرماه سال گذشته، ۵ هزار و ۷۵۵ نفر بوده است.

نمودارها همچنین نشان می دهند روند افزایش جذب بیمه شده کم ریسک از ابتدای سال جاری آغاز شده است بطوری که عملکرد این شاخص در فروردین و اردیبهشت گذشته نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۸۳ و ۹۸ درصد رشد نشان می دهد.

این روند در دو ماه خرداد و تیر متوقف شده و کاهش ۵/۰ و ۶ درصدی داشته است اما از مرداد ماه بار دیگر روند جذب بیمه شده جدید زیر ۵۰ سال صعودی شده و در سه ماه متوالی رشدهای ۱۸، ۶۹ و ۱۰۱ درصدی را به ثبت رسانده است. برآوردها نشان می دهد این روند در آبان و آذر ماه نیز ادامه داشته و جذب بیمه شده کم ریسک در حال افزایش است.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها