آمار عجیبی از شیوع یک بیماری خطرناک در ایران/یک سوم بالغان مبتلا هستند و نمی‌دانند!

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ۳۰ درصد ایرانیان بالای ۱۸ سال به بیماری فشار خون مبتلا هستند و از این تعداد فقط ۲۰ درصد فشار خون خود را کنترل می کنند.

آمار عجیبی از شیوع یک بیماری خطرناک در ایران/یک سوم بالغان مبتلا هستند و نمی‌دانند!

رضا ملک زاده در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر ارتقا شاخص های کمی در سال های اخیر پژوهش ها به لحاظ کیفی نیز از رشد خوبی برخوردار بوده است.

وی افزود: در یک مطالعه بین المللی که وضعیت سلامت را در ۱۵۰ کشور دنیا بررسی کرده از مجموع ۳ هزار و ۶۷۶ محقق ۲۰۰ نفر از پژوهشگران ایرانی هستند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: براساس داده های این پژوهش امید به زندگی مردان ایرانی به ۷۶ سال و امید به زندگی زنان ایرانی به ۸۰ سال افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک سال و کودکان زیر ۵ سال نیز دو شاخص مهم دیگریست که نشان دهنده ارتقای وضعیت سلامت در جامعه ایران است که اکنون تعداد مرگ و میر در این دو شاخص زیر ۲۰ نفر است.

ملک زاده با بیان اینکه مهمترین عامل مرگ و میر در ایران فشار خون است، تصریح کرد: ۳۰ درصد ایرانیان بالای ۱۸ سال به بیماری فشار خون مبتلا هستند و از این تعداد فقط ۲۰ درصد فشار خون خود را کنترل می کنند.

وی اظهار داشت: در حالی بیماری های غیرواگیر بیشترین تعداد مرگ و میر و ناتوانی زودرس در کشور را به خود اختصاص داده اند که با پیشگیری می توان تا ۸۰ درصد این مرگ و میرها را کاهش داد.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها