منتظر کاهش قیمت محصولات دامی در پی کاهش نرخ ارز نباشید/ افزایش قیمت برخی از نهاده های دامی علی رغم کاهش نرخ ارز

رییس انجمن صنفی گاوداران ایران گفت: علی رغم کاهش نرخ ارز شاهد افزایش ۳۰۰ تا ۱۵۰۰ تومانی در هر کیلوگرم از برخی نهاده‌های دامی هستیم.

منتظر کاهش قیمت محصولات دامی در پی کاهش نرخ ارز نباشید/ افزایش قیمت برخی از نهاده های دامی علی رغم کاهش نرخ ارز

احمد مقدسی با بیان اینکه این افزایش قیمت از یک ماه قبل در برخی نهاده دامی آغاز شده است، اظهارکرد: انتظار می‌رفت با کاهش نرخ ارز شاهد کاهش قیمت این نهاده‌ها باشیم، اما افزایش قیمت آن‌ها بدون توقف ادامه دارد.

وی برخی از این نهاده‌ها را تفاله چغندر قند، یونجه و گلوتن برشمرد.

به گفته مقدسی؛ افزایش قیمت تفاله چغندر قند از 1300 به 1650 تومان، افزایش قیمت یونجه از 1500 به 2000 تومان و افزایش قیمت گلوتن از 2900 به 4150 تومان طی یکماه اخیراتفاق افتاده است.

وی یادآور شد که این محصولات به طور عمده از منابع داخلی تامین می‌شود و با کاهش نرخ ارز انتظار کاهش قیمت می‌رفت.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به افزایش 100 درصدی هزینه حمل و نقل برای دامداران، افزود: در مدت زمان کوتاهی هزینه حمل هر کیلوگرم نهاده دامی نیز از 95000 تومان به 160000 تومان افزایش داشته و علاوه بر آن کامیونداران برای حمل هر کیلوگرم نهاده 40 تا 50 هزار تومان هزینه پشت بارنامه به دامداران تحمیل می‌کنند.

مقدسی در پایان تاکید کرد: هر چند قیمت نهاده‌های وارداتی مانند ذرت و سویا در یک ماهه اخیر تقریبا ثابت مانده است، اما با افزایش نرخ سایر نهاده‌ها نباید انتظار کاهش محصولات دامی در پی کاهش نرخ ارز داشت.

منبع: اقتصادآنلاین

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها