مرگ یک دختر مهاجر ۷ ساله در بازداشتگاه‌های آمریکا

رسانه‌های آمریکا گزارش دادند یک دختر ۷ ساله گواتمالایی که جزو مهاجران غیرقانونی وارد شده از مرز مکزیک به خاک آمریکا بوده تحت بازداشت نیروهای امنیتی آمریکا جان باخته است.

مرگ یک دختر مهاجر ۷ ساله در بازداشتگاه‌های آمریکا

روزنامه واشنگتن پست گزارش کرد این دختر ۷ ساله گواتمالایی در ایالت نیومکزیکو بعد از آنکه توسط پلیس مرزی آمریکا بازداشت شد در حین بازداشت جان خود را از دست داد.

این روزنامه نوشت این دختربچه به همراه پدرش و ده‌ها تن دیگر به صورت غیرقانونی از مرز مکزیک عبور کرده و وراد خاک آمریکا شده بود. اداره کمرگ و اداره حفاظتی آمریکا اعلام کرده‌اند علت مرگ این دختربچه شوک زدگی و کمبود آب بدن بوده است.

این اداره آمریکایی ظاهرا گفته این دختربچه چند روز بوده که غذا نخورده و آب مصرف نکرده بود و ۸ ساعت بعد از آنکه بازداشت شد حالش بد شده و در حین انتقال به بیمارستان جانش را از دست داده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی را یکی از عناصر محوری ریاست جمهوری خود قرار داده و به همین دلیل منتقدانش او را به تبلیغ منفی علیه مهاجران برای مقاصد سیاسی متهم کرده‌اند.

او وعده داده که یک دیوار در مرز مکزیک بسازد، هزاران سرباز آمرکیایی در آنجا نیز مستقر کرده و بیش از دو هزار کودک مهاجر را از والدینشان جدا کرده است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها