احمد خرم: تحریم‌ها هزار میلیارد دلار خسارت داشته؛ دلواپسان مسئولیت یک دلارش را می‌پذیرند؟ /عده ای برای هر موضوعی شعار وااسلاما و وامملکتا سر می‌دهند/مخالفت با FATF شق القمر نیست

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: تحریم ها تا امروز بیش از یک هزار میلیارد دلار خسارت به کشور وارد کرده است، آیا آقایان دلواپس مسئولیت یک دلار آن را می‌پذیرند؟

احمد خرم: تحریم‌ها هزار میلیارد دلار خسارت داشته؛ دلواپسان مسئولیت یک دلارش را می‌پذیرند؟ /عده ای برای هر موضوعی شعار وااسلاما و وامملکتا سر می‌دهند/مخالفت با FATF شق القمر نیست

به گزارش خبر فوری مخالفان تصویب لوایح مرتبط با FATF همچنان بر طبل مخالفت می کوبند؛ این درحالی است که هیچ‌گاه درباره هزینه مخالفت خود با عدم تصویب این لوایح توضیحاتی به افکار عمومی ارایه نکرده اند. حسن روحانی اخیرا خطاب به این گروه گفت: اگر FATF نباشد به دلیل عدم تعامل با سیستم‌های بانکی دنیا هزینه خرید کالاها از خارج ۲۰ درصد گران تر خواهد شد. آن کسی که شعار می‌دهد، هزینه‌ها را هم به مردم بگویید که اگر این کار را نکنیم مردم چقدر از جیب باید دهند؟

احمد خرم درباره مخالفت ها با تصویب لوایح مرتبط با FATF به خبرآنلاین گفت: گروهی به نام دلواپسان نسبت به هر موضوعی که منجر به ایجاد آرامش، باز شدن مسیرها، شفاف سازی و تحول در کشور شود واکنش نشان داده و شعار وااسلاما و وامملکتا سر می‌دهند.

وی با بیان اینکه دلواپسان تلاش می‌کنند تا اوضاع همچنان مغشوش مانده و از حرکت در مسیر عقلایی جلوگیری می کنند، ادامه داد: در چنین آشفته بازاری نان افراد رانت خوار در روغن است بنابراین طبیعی است که با فضای شفاف مخالفت کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر بی اهمیت بودن هزینه های عدم تصویب لوایح مرتبط با FATF برای دلواپسان، افزود: سوال این است که این گروه چه بهره ای از مخالفت خود می برند؟ واقعیت این است که دلواپسان از درگیر شدن با دنیا سود برده و نان می خورند به همین دلیل هم درباره هزینه‌های مخالفت با تصویب طرح های مرتبط با FATF هیچ اظهارنظری نمی کنند.

خرم خطاب به دلواپسان با بیان اینکه این گروه باید مشخص کنند چه برآوردی از تبعات تحریم ها دارند، یادآور شد: در برآوردی که در سال ۸۶ به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارایه کردم، مشخص شده بود که کشور تا سال ۸۶ ، ۵۰۰ میلیارد دلار خسارت دیده است؛ همین خسارت ها است که آمریکا را در اعمال تحریم های ظالمانه مصمم تر کرده و بهانه به دست دشمنان ایران می دهد.

تحریم ها تا امروز بیش از یک هزار میلیارد دلار به کشور خسارت وارد کرده

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه دلواپسان هزینه مخالفت های خود را به خوبی می دانند، گفت: تحریم ها تا امروز بیش از یک هزار میلیارد دلار به کشور خسارت وارد کرده آیا آقایان دلواپس مسئولیت یک دلار آن را می پذیرند؟

خرم تصریح کرد: امروز سه دهک کشور زیرخط فقر مطلق و سه دهک هم روی خط فقر زندگی می کنند، آیا ملتی در این شرایط سخت اقتصادی مستحق آن است که از تحریم ها هزار میلیارد تومان خسارت ببیند؟ ممکن است تحریم ها در مواردی دستاورد داشته و منجر به خودکفایی شود اما با چه هزینه ای؟ آیا اینکه در بعضی حوزه ها خودکفا شویم اما هزار میلیارد دلار خسارت ببینیم منطقی است؟

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه کشور توان تحمل فشار ناشی از تداوم تحریم ها را ندارد گفت: فشارها به حدی وحشتناک است که کشور باید برای عبور از آن گام هایی اساسی بردارد که در این زمینه پیوستن به FATF یک گام موثر است تا به این وسیله بهانه را از دست مخالفان گرفته و بستر را برای برداشتن تحریم ها فراهم کند.

خرم با تاکید بر اینکه دنیا آماده همکاری دیپلماسی قوی با ایران است، تصریح کرد: امروز ترامپ در سطح دنیا منزوی است، اروپا و چین با ترامپ درگیر شدند بنابراین ما باید از این فرصت برای حذف تحریم ها استفاده کنیم.

وی در پاسخ به اینکه دلواپسان تجربه برجام و پاره شدن آن از سوی ترامپ را دلیل موجهی برای نپیوستن به FATF می دانند، گفت: صدام هم قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را پاره کرد اما در نهایت خودش نابود شد. اینکه ترامپ از برجام خارج شده دلیلی بر برنده بودن نیست، تاکید می کنم ترامپ امروز مورد غضب بسیاری از کشورها است با این حال ما نشسته ایم و به جای بهره برداری از این فرصت با FATF مخالفت می کنیم.

مخالفت با FATF شق القمر نیست

خرم با بیان اینکه مخالفت با FATFشق القمر نیست، گفت: دلواپسان می گویند ما آمریکا را به زانو درآوردیم، این چه حرف های بی اساسی است؟ آمریکا با قلدری و بی‌انصافی فشاری روی ایران می آورد که ما باید ۳۰ سال وقت بگذاریم تا به روز اول خود برگردیم.

فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه هزینه فشار آمریکا و تحریم ها به طرز وحشتناکی بالا است تصریح کرد: در چنین شرایطی دلواپسان به هیچ وجه دغدغه اقشار مختلف مردم را نداشته و تنها دنبال منافع خود هستند.

42

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • حمزه
    0

    انها فقط جيب خودشان را پر كنند واله اصلا حاليشان نيست كه چه مي گذرد مملكت را اب ببرد فرقي بحالشان نمي كند چون درس چيز ديگري خوانده اند

    نظرات شما -
    • بن لادن ابن عمرابن قیطاس
      0

      به روباه گفتند شاهدت کیست گفت دمبم،این دوست شما که مثل زنان شوهرمرده زجه میزنه ودردشکم داره مثل اینکه خیلی چیزها یادش رفته؟یادش رفته امریکاییان خبیث در ایران درقبل ازسال ۵۷چه میکردند یادش رفته درجنگ تحمیلی سربازان عراقی درخرمشهر چه کردند بانوامیس این ملت یادش رفته که مسعولین دلسوز کشور خودشان بعضا علاوه بردروس حوزوی دکترای اقتصادو....دارن درضمن ملت ایران نسبت به امامشان مقام معظم رهبری صبروبزرگی ندارند بلکه مرید اووعاشق اوهستند

  • پدر رو سياه
    0

    واقعاً گل گفتي . خداوكيلي دلواپسان دروغين پدر ما را درآوردند گويي اسلام از سال 1357 متولد شده . شايد و شايدم حتماً اين گروهاي مخالف دوست دارند ريشه اسلام را در ايران از بين ببرند . ايران كشوري است كه خود دقت كنيم حداقل چيزها براي خوردن هست مثلاً گوشت گوساله و گوسفند .مرغ .و شايدم ماهي تعداد از انگشتان دو دست تجاوز نمي كند . چرا دارند كاري مي كنند دنيا مطمئن بشه ما مردماني قانون گريزيم . ما تابع دنيا نيستيم مگر به كدامين گناه داريم زجر مي كشيم . تازه يك ماه تحريم شروع شده تمبر تحريم خشك نشده . كف گير دولت خورده ته ديگ . كاملاً مشخصه دولت توان مالي صفر شده . كاملاً مشخصه با كمبود شديد بودجه روبرو شديم كاملاً مشخصه قرار باز دلار بره بالا بنزين گران شه خودرو اوج بگيره كاملاً مشخصه فقر مالي غذايي دارويي خانوادها را در بهر گرفته . عزيزان بگذاريد جمهوريت كارشو بكنه قرار نيست با چند تا ادم ناخلف بي عقل و بي حياء ملت توان بزرگ بده . خداوكيلي مردم به مرگ خود راضي شدند چرا اختلاف طبقاتي داره اوج مي گيره . به قرآن جوانان نابود شدند به قرآن ملت فقط دارند احترام و بزرگي مي كنند به سيد علي . ما تا روزانه 8ميليون بشكه نفت نفروشيم و جاي قطر در گاز نگيريم هرگز به گرد خاك قطر عربستان حتي عراق نمي رسيم . والله اه و نفرين مردم دودمان مسئولين و دلواپسان را بر باد خواهد داد چرا به زن و بچه ملت ظلم مي كنيد

  • صادق حقیقتگو
    0

    اقای خرم سعی کنید طوری نظر دهید وصحبت کنید که مورد مضحکه عوام قرارنگیرید خواص که میدانند دردشما واصلاح طلبان وامثال شماها چیست،گفته ای تحریم ها هزاران میلیارد خسارت به کشور وارد کرد وایا دلواپسان ،،،،،،،،اقای محترم مثل اینکه الزایمر درحال هجوم گسترده به افکار پریشان اصلاح طلبان است ؟مگرقریب به اکثر اصلاح طلبان عوارض تحریم را برنسثشماردند،این بی تدبیری وبی کفایتی دولت درمدیریت اقتصادجامعه است که خسارت وارد نموده لطفا برای دیده شدن و،،،،،مطالعه فرمایید

  • بن لادن
    0

    اقای خرم جان مادرت تویکی فضولی نکن ونظر تخمی نده اخه تو مرتیکه بیسواد اسهال طلب راچه به این کارها

  • صادق حقیقت گو
    0

    گویند روزی فیلها رانعل میبستند یکباره پشه ای از راه رسید وپایش رابالا بردوگفت زودباشید پای مرا،،،،،حالا حکایت این خرم است اقای خرم مثل اینکه باورتان امده حرفهای بی پایه واساسی که میزنید مایه مسرت خود وخانواده اتان گردیده واگرنه امروزه نان خشک فروشهای دوره گردهم میدانند که تحریمها چندان تاثیری دراقتصادووضعیت کشورنداشته وندارد مگرشما دراین کشور زندگی نمیکنید ونمیدانید که چهل سال است که تحریم هستیم وملت ایران با هدایتهای عالمانه رهبر عظیم الشان وفرزانه خود این چهل سال را به خوبی ازان عبورنموده اند من برای شما واقعا متاسقم دراین دوسه ماهه که بحث تحریمها بالا گرفته اعلام کرده اید که هزاران میلیاردخسارت ،،،من مدرک تحصیلی وتخصصی شما رانمیدانم ولی با اظهارنظرهایتان متوجه شدم که شمااحتمالا به اخبارهم گوش نمیدهید که درکشور واقل مراتب دراسیا چه خبراست حال اطلاع شما ازجهان پیش کش واین رااضافه کنم که دولت بی تدبیر وناامید اگرچنین حمایت کنندگانی مثل شما وافتضاح طلبان دارد باید گفت که الفاتحه برعلم ودانش وتدبیر وامید برادرانه توصیه میکنم اندکی مطالعه فرمایید برای چربی خون وکلسترول مفیداست

  • مصح
    0

    پس این چیههههه؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!: (((((تارنمای رگنوم به نقل از کارشناسان آمریکایی نوشت، اعمال هرگونه تحریم علیه صنعت نفت ایران فارغ از نتیجه احتمالی آن، فقط به اقتصاد آمریکا ضربه وارد می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تارنمای رگنوم روز شنبه در گزارشی به نقل از کارشناسان آمریکایی نوشت: در واشنگتن به شدت نگران هستند که کنگره آمریکا با تصویب تحریم‌های نفتی بر ضد‌ایران، ناخواسته به نفع این کشور غرب آسیا اقدام کرده است. در این گزارش اضافه شده است: اقتصاد آمریکا در 3 دهه اخیر500 میلیارد دلار از تحریم ایران خسارت دیده است. کارشناس برجسته امور انرژی آمریکایی گفته است: اعمال هرگونه تحریم علیه صنعت نفت ایران فارغ از نتیجه احتمالی آن، فقط به اقتصاد آمریکا ضربه وارد می‌کند. در گزارش رگنوم آمده است: تحریم نفتی ایران صرف نظر از اینکه هرگونه نتیجه‌ای به همراه داشته باشد، برای نیل به اهداف سیاست خارجی آمریکا ایده مناسبی نیست. تارنمای روسی افزود: حتی اگر تحریم‌ها تاثیر بگذارد زیان‌های آن در وهله اول متوجه کشورهای متحد آمریکا و برخی کشورهای دارای اقتصاد ضعیف همچون یونان می‌شود که بدون این مساله هم در شرایط بسیار دشواری قرار دارند.))))......... کدومشو باور کنیم ؟؟؟ :)

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها