موج جدید تلاشها برای رفع فیلتر توییتر

وزیر ارتباطات در واکنش به حضور سریالی شخصیت‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب در توئیتر نوشت: درخواست قانونی ۶ وزیر و دو نماینده مجلس برای #رفع_فیلتر_توئیتر همچنان فاقد اقدام.

موج جدید تلاشها برای رفع فیلتر توییتر

تصمیم‌گیری درباره فیلتر یا رفع فیلتر یک شبکه اجتماعی یا انواع دیگر اپلیکیشن‌ها در حیطه اختیارات شورای عالی فضای مجازی و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این جلسات حق رای دارد.

چندی پیش با توجه به افزایش تقاضای عمومی و جامعه رسانه‌ای کشور برای رفع فیلتر توییتر و فعالیت جوانان و رسانه‌ها در این فضا که تاثیر بین‌المللی بسیار قوی‌تری در جامعه جهانی خواهد داشت، نامه‌ای با تایید و امضای هشت تن از اعضای کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (شش نفر از اعضای دولت و دو نفر از نمایندگان مجلس) برای دادستان کل کشور مبنی بر طرح این موضوع در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و رفع فیلتر توییتر ارسال شد.

محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور، در پاسخ به درخواست هشت عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه برای بررسی رفع فیلتر توئیتر گفته بود که این شبکه اجتماعی «به موجب دستور قضایی فیلتر شده و به همین جهت قابلیت طرح در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه را ندارد و در نتیجه مطرح نخواهیم کرد».

پس از آن وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد که در پاسخ به این استدلال دادستان کل کشور، «استدلال‌های حقوقی» خود را در نامه‌ای به او اعلام و بار دیگر خواستار بررسی رفع فیلتر توئیتر در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه شده است.

دادستان کل کشور نیز طی نامه‌‌ای در تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال جاری در پاسخ به تقاضای کتبی وزیر ارتباطات اعلام کرد طرح موضوع رفع فیلتر توییتر در کارگروه تعیین مصادیق مغایر موازین قانونی است. لذا این درخواست در همان تاریخ بایگانی شد.

علی رغم فیلتر این شبکه اجتماعی، اما «توییتر» این روزها پاتوق برخی از سیاسیون است تا اظهارنظرهایشان را نسبت به اتفاقات روز بیان کنند. بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، نیز یکی دیگر از وزرایی است که این روزها به توییتر پیوسته است.

ابتکار، معاون رئیس جمهور، در توییتی به زنگنه برای پیوستن به توییتر تبریک گفت و خطاب به آذری جهرمی نوشت: آقای مهندس جهرمی لطفا درخواست یک معاون رییس جمهور را هم برای رفع فیلتر توییتر اضافه کنید

وزیر ارتباطات در واکنش به حضور سریالی شخصیت‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب در توئیتر نوشت: درخواست قانونی ۶ وزیر و دو نماینده مجلس برای #رفع_فیلتر_توئیتر همچنان فاقد اقدام

حسن روحانی ، رئیس‌جمهور ایران نیز چندی پیش به صراحت از تلاش دولت برای رفع فیلتر توییتر خبر داده بود. او بیان اینکه برخی فضاها قبل از دولت یازدهم بسته شده، گفت: کلید دولت یازدهم نتوانست آن را باز کند، اما امیدواریم کلید دولت دوازدهم بتواند این کار را انجام دهد.

شبکه اجتماعی توییتر که از سال ۱۳۸۸فیلتر شد، به کرات برای رفع فیلتر شدن یا نشدن، مورد بحث رسانه‌ها و بعضا مسوولان قرار گرفته و حتی از وزیر ارتباطات تا دبیر شورای عالی فضای مجازی هم به آن واکنش نشان داده‌اند اما این موضوع همچنان به نتیجه قطعی نرسیده است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • علی
    0

    مردم درد ودلشان رابصورت واقعی درشبکه های اجتماعی مثل تویتر وتلگرام و... بیان می کنند.صدا وسیما که اصلا"ول معتله یاشده خاشقچی یا کل آمریکا واروپا دارن از گرسنگی وبی کاری می میرن ولی در ایران نه تجمعی هست نه بیکاری ونه تورم ونه اختلاس ودزدی .خلاسه اخبار وبرنامه هاش حال بیننده وشنونده را به هم می زنه بخصوص ازوعده ها ودروغگوی مسعولین هیچ کس نه اعتمادی به این مسعولین داردونه حرف اونها را باورداردفرقی هم نمی کند ازچه جناح ومسعولی باشد.

  • امیر میرعزیزی
    0

    متاسفانه شخصیت های رده بالا و سیاسیون کشور همگی عضو توییتر هستند و حتما هم بدون فیلتر شکن وارد می شوند،منتها ما کردم عادی باید از فیلترشکن استفاده میکنیم،و اینکه اگر باید فیلتر باشد چرا مسئولین عضو هستند،همچنین جای جوانان انقلابی در توییتر کاملا خالی است،و اینکه در این شبکه ی اجتماعی سیاسی محدودیت هایی وجود دارد که به نظرم احتیاجی به فیلتر آن وجود نداشته باشد

  • داریوش فرجی
    0

    خب خدارو شکر یکی دیگه از دغدغه های نمایندها داره برطرف میشه...دیگه خداییش با این قیمتها تویترم فیلترش برداشته بشه دیگه خیلی به مردم خوش میگذره...واقعا نمایندها خجالت نمیکشن مردم در چ وضعی هستن نمایندها به چی فکر میکنن...مجلس بی عرضه

  • علی
    0

    آقاجان وجدانا یه فکری برای کتاب خانه های شهرهای کوچک بکنید من از شهری محروم برایتان پیام می فرستم که به زودی قصد دارم به تهران بروم، متاسفانه در مناطق محروم کتاب خانه ها یک روز برای دختران و یک روز برای پسران است، خواهشا یه مجوز بدید با پرده سالن رو نصف کنند همه روزه همه بتونند بتونند استفاده کنند. این همه بودجه خرج می شود 1میلیون هم بزارید این کتاب خونه مارو با تیغه سالن خالیشو نصف کنید که همه روزه همه بتونند برن استفاده کنن دختر پسر نباشه میگیم پرده بزارید مثل مسجد میگن مجوز نداریم ای بابا بخدا اونجا فاحشه خونه نیست میخوایم درس بخونیم پرده و دیوار یه چیزه مجوز بدید. خواهشا تایید کن بلکه به دست یه مسئولی برسه ، به خدا کتاب خونه نصف روز خالیه و بعد از ظهرم نصف ظرفیتش بیشتر پر نمیشه همونو نصف کنید خواهشا بزارید همه جنسیتا هر روز برن به خدا پرده با دیوار و سالن جدا یکیه مسجدو با پرده جدا میکنند کسی کاری نداره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها