مبارزه صرف با پوشاک قاچاق کافی نیست، برای ۷۰درصد تعطیلی تولید فکری کنیم

رئیس اتحادیه پوشاک گفت: اتحادیه پوشاک مشتمل بر فروشنده و تولید کننده است که همیشه اتحادیه ها همگام با سیاست های ستاد مبارزه با قاچاق کالا بوده اند ولی این کار به تنهایی کافی نیست.

مبارزه صرف با پوشاک قاچاق کافی نیست، برای ۷۰درصد تعطیلی تولید فکری کنیم

در این برهه از زمان تولید کننده با ظرفیت 30 درصد کار می کند و 70 درصد ظرفیت خالی دارد باید تولید کننده را از لحاظ مواد اولیه و نقدینگی حمایت کنیم.

او افزود: این طرح باید خیلی زودتر انجام می شد اما در گام اول باید از تولیدکننده حمایت کنیم. اکثر تولید کننده و بنگاه های کوچک و بزرگ با کمبود پارچه، مواد اولیه و نقدینگی مواجه هستند که باید از این جهت حمایت شوند. حقوق کارگر و پرسنل نیز به تولیدی ها تحمیل شده است.

شیرازی با بیان اینکه این طرح شاید تاثیر گذار باشد اما زیاد فراگیر نیست، گفت: چون گام اول در مقابله با کالاهای تقلبی است در درجه اول باید بستر مواد اولیه و نقدینگی فراهم شود.

شیرازی در ادامه گفت: مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صمت مجوز پوشاک را برای برندها صادر می کند. اخیرا نیز هماهنگی هایی در مطالبه مجوز انجام شده است اما برندهای خارجی از اتحادیه کشوری مجوز می گیرند.

او گفت: واردات بی رویه مشکل اصلی تولید کنندگان است اما با جمع آوری پوشاک قاچاق این ها به سمت بازار خانگی و زیرزمینی هدایت خواهد شد ولی اگر زمینه و بستر برای فعالیت تولید کننده فراهم باشد و کالای ایرانی به درستی در بازار عرضه شد، قطعا قاچاق کم و از بین خواهد رفت.

شیرازی گفت: ما نزدیک به 5 هزار واحد تولید داریم که منتظر مواد اولیه هستند که با حمایت از تولید می توانیم در کاهش قاچاق موثرتر باشیم.

رئیس اتحادیه پوشاک افزود: ما تا پایان سال نگران کمبود کالا نیستیم و نگران شب عید نیستیم اما اگر مواد اولیه نباشد و تولید تعطیل شود نگران کننده است.

منبع: تسنیم

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها