رسانه وابسته به سپاه: نگرانی بعضی اصلاح طلبان از شکست در انتخابات بعدی، ترفندی برای از دست ندادن رای است /اصلاح‌طلبان به دنبال «شوک درمانی و رقیب هراسی» هستند/اصولگرایان دچار اشتباه محاسباتی نشوند

هفته‌نامه صبح صادق با اشاره به اظهارت زیباکلام درباره وضعیت پایگاه رای اصلاح‌طلبان که گفته بود «مجلس و انتخابات را خواهیم باخت مگر اینکه این وسط «معجزه‌ای اتفاق بیفتد» به تحلیل این مساله پرداخته است.

رسانه وابسته به سپاه: نگرانی بعضی اصلاح طلبان از شکست در انتخابات بعدی، ترفندی برای از دست ندادن رای است /اصلاح‌طلبان به دنبال «شوک درمانی و رقیب هراسی» هستند/اصولگرایان دچار اشتباه محاسباتی نشوند

به گزارش خبر فوری نویسنده هفته‌نامه صبح صادق وابسته به دفتر سیاسی سپاه با اشاره به این اظهارات می‌پرسد: «آیا انتشار چنین اظهاراتی حکایت از وجود اختلافات جدی در اردوگاه اصلاح‌طلبان دارد؟ یا آنکه برآمده از یک سناریو و نوعی تقسیم کار در این اردوگاه است و اهداف دیگری را دنبال می‌کند؟ انتشار آن چه دستاوردهایی برای اصلاح‌طلبان خواهد داشت؟»

او در ادامه چند گمانه را مطرح می‌کند. اولین گمانه این است که اصلاح‌طلبان به دنبال «آسیب‌شناسی» هستند و نسبت به آینده «نگرانی» دارند. گمانه دوم این است که اصلاح‌طلبان به دنبال «شوک درمانی و رقیب هراسی» هستند؛ به این معنا که با انتشار چنین مطالبی نوعی «شوک درمانی» برای خروج از خمودگی‌ اردوگاه اصلاح‌طلبان ایجاد کنند.

نویسنده گمانه سوم را «ایجاد توهم در جریان رقیب» ‌خوانده می‌نویسد: «چنین اظهاراتی در قالب سناریوی دیگری نیز قابل فهم و ارزیابی است و می‌تواند عاملی باشد تا رقیب را دچار «اشتباه محاسباتی» کند.» صبح صادق نگران است که پذیرش پیروزی زودهنگام باعث شود تا «رقابت‌ها و مناقشات درون گروهی را با توجه به چشم‌انداز متوهمانه پیروزی آسان تشدید شود. همچنین نگران است این موضوع «ایشان را در سراشیبی انشقاق و واگرایی و تفرق بیندازد.»

صبح صادق معتقد است اصلاح‌طلبان به دنبال «هموار شدن مسیر برای تغییر موازنه در انتخابات آتی به نفع خود» هستند. در پایان نیز کنایه‌ای می‌زند که معنایش این است که دست ما راخوانده‌اند. این نشریه می‌نویسد: «مطالبه‌ای که به نظر می‌رسد تحقق آن نیازمند تلاش‌های بسیار بیشتر از اظهاراتی اینچنینی است.»

منبع: روزنامه اعتماد

42

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مش سعید
    0

    واقعا چقدر سخیف است که در این جامعه هرکجا تخطی از فرمایشات امام راحل از طرف مردم یا مسئول اصلاح طلب صورت بگیرد فریاد واحزنا!! یا وااسلاما !! از هر طرف شنیده میشود. اما این تخطی از نصایح یا حتی فرامین به نیروهای اصولگرا و یا ارگان هایی که صریحا حضرت امام ورودشان را به سیاست و جناح بازی سیاسی ممنوع کرده اند صورت بگیرد کک هیچیک از طرفین نمیگزد!!!!!! صبح صادق و یا هر مجموعه ای زیر نظر سپاه به نص صریح فرمان امام ممنوع است که وارد بازی سیاسی جناح ها شود حتی با یک تحلیل آبکی..‌ ایکاش برخی میفهمیدند . دشمن بیشتر از آنکه در بین اصلاح طلبان و اپوزسیون داخلی نفوذ کند در بین به اصطلاح اصولگرایان و نیروهای نظامی نفوذی خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها