نیسان مجرم شناخته شد

مسئولان امور قضایی و حقوقی ژاپن اعلام کردند علاوه بر 'کارلوس گون' رییس پیشین نیسان و همکاری وی 'گرک کلی'، خود شرکت خودروسازی نیسان نیز مجرم شناخته شده است.

نیسان مجرم شناخته شد

تلویزیون ژاپن روز سه شنبه گزارش کرد بازرسی ها در مورد این پرونده کماکان در جریان است و ماموران قضایی ژاپن گفته اند شرکت نیسان نیز در این تخلف دست داشته است.
پیگردهای صورت گرفته ثابت می کند 'کارلوس گون' و 'کلی' هر دو با تبانی، حقوق متعارف و واقعی خود را پنهان کرده و ارقام غیر واقعی از مزایای و حقوقی دریافتی از این شرکت در اختیار دستگاه های مالیاتی قرار داده اند.
بازرسان افزوده اند شرکت نیسان نیز در این مدت در پرکردن فرم های ذی ربط امور مالی تخلفاتی مرتکب شده و باعث شده است تا چنین تخلفاتی پنهان بماند.
گزارش حاکی است صدور این رای برای مجرم شناخته شدن این دو نفر و شرکت نیسان یک ضربه جدی به این شرکت بزرگ خودروسازی ژاپن به حساب می آید.
'کارلوس گون' در ماه گذشته میلادی دستگیر شد و همان زمان متهم بود که از سال 2010 میلادی 88 میلیون دلار دریافتی داشته ولی فقط نیمی از آن را اعلام کرده است.
علاوه بر این، شرکت خودروسازی ژاپنی «نیسان» در ماه جاری میلادی به دلیل آنچه آزمایش های فنی نامناسب از سوی برخی کارکنانش خوانده شده با یک رسوایی دیگر پس از دستگیری رییس آن به جرم فساد مالی روبرو شده است.
شماری از بازرسان وزارت راه و ترابری، کارخانه خودرو سازی نیسان را مورد بازرسی قرار داده و متوجه بروز اختلافات فنی شده اند.
بازرسی های ماموران نشان می دهد شماری از کارکنان نیسان قبل از اینکه خودروهای فروخته شده را بارگیری کنند، آزمایش های فنی روی سامانه های مختلف آن از جمله ترمزهای این خودروها انجام داده اند که ناقص و نامناسب بوده است.
این تازه ترین رسوایی پس از دستگیری کارلوس گون رییس برکنار شده شرکت خودروسازی نیسان به حساب می آید و می تواند ضربه دیگری به وجهه این شرکت وارد کند و باعث شود تا فروش خودروهای آن با مشکلات بیشتری روبرو شود.
نیسان در بیانیه ای آورده است که تا پایان ماه جاری میلادی بررسی های بیشتری درخصوص این پرونده انجام شده و نتایج آن به اطلاع عموم خواهد رسید.
سال گذشته میلادی شرکت خودروسازی نیسان به دلیل اقدامات نامناسب مشابه در بازرسی قطعات خودروهای فروخته شده، مجبور به فراخوانی بیش از یک میلیون دستگاه خودرو شد.

منبع: ایرنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها