رییس اورژانس اجتماعی کشور: ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در استان تهران فعالیت می‌کنند/ ساماندهی و پیشگیری از آسیب‌ها اولویت بهزیستی است

رییس اورژانس اجتماعی کشور گفت: علی‌رغم پرداختی‌هایمان در ساختارهای سازمانی بهزیستی، اینها حقوق نیست بلکه کمک‌هزینه است و امیدواریم دولت توجه ویژه‌ای به این افراد داشته باشد.

رییس اورژانس اجتماعی کشور: ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در استان تهران فعالیت می‌کنند/ ساماندهی و پیشگیری از آسیب‌ها اولویت بهزیستی است

به گزارش خبر فوری ، داریوش بیات‌نژاد، در مراسم افتتاح مرکز تلفن اورژانس اجتماعی که صبح امروز برگزار شد با اشاره به اینکه خدمات اجتماعی باید پویا باشد و رضایتمندی همه مردم از اهداف ما است، گفت: می‌دانیم گستره آسیب‌ها در سالهای اخیر به دغدغه‌ای در میان سطوح جامعه و مسئولین تبدیل شده است به همین دلیل گسترش خدمات اورژانس اجتماعی در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در استان تهران فعال است افزود: ساماندهی و پیشگیری از آسیب‌ها در اولویت برنامه‌های بهزیستی است و می خواهیم که از نظر روحی، اجتماعی و مالی افراد در معرض آسیب را به سرانجام خوبی برسانیم و این موضوع دغدغه مددکاران ما و کادر فعال در اورژانس اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه در مقایسه با سایر مشاغل سختی بیشتری در میان کارکنان بهزیستی وجود دارد اما دستمزد مناسبی نمی گیرند ، گفت: علی‌رغم پرداختی‌هایمان در ساختارهای سازمانی بهزیستی، اینها حقوق نیست بلکه کمک‌هزینه است و امیدواریم دولت توجه ویژه‌ای به این افراد داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در سه مرکز مداخله در بحران استان تهران ۱۴۵۱ مورد پذیرش انجام شده است ، گفت: در شش ماهه ابتدایی امسال یک هزار و ۱۰۷ نفر پذیرش شده اند و ین موضوع نشان‌دهنده گسترش کیفی خدمات است.

بیات نژاد همچنین در مورد آمار شش ماهه اورژانس اجتماعی تاکید کرد: در شش ماهه امسال ۱۰۶ هزار مورد تماس با اورژانس اجتماعی برقرار شده که ۲۲ هزار تماس مرتبط و ۸۴ هزار تماس نیز غیرمرتبط بوده است همچنین در شش ماهه امسال ۳هزار و ۲۲۵ مورد و در سال گذشته نیز ۵ هزار و ۴۰۰ مورد در خدمات سیار پذیرش شده اند بوده است.

بیات‌نژاد در مورد گفت: در سال گذشته ۲۱۲ هزار مورد تماس با اورژانس اجتماعی داشته‌ایم که ۵۶ هزار مورد مرتبط و ۱۵۵ هزار مورد غیرمرتبط بوده که باید برای افزایش آگاهی مردم از خدمات اورژانس تلاش بیشتری بکنیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در استان تهران فعال است که فقط ۳ مرکز در سطح یک فعالیت می‌کنند،‌ گفت: باید حداقل ۱۵ مرکز در سطح یک فعال باشند و این امر مستلزم تزریق اعتبارات و تجهیزات است.

وی در مورد آسیبهای اجتماعی نیز گفت: گاهی نیمی یا بخشی از آسیب‌های اجتماعی کشور در استان تهران متمرکز است، اما اعتبارات این استان را در توزیع استانی مناسب نمی‌بینند، در حالی که برای اشتغال، معیشت، مسکن و درمان در تهران تا ۱۰ برابر سایر استان‌ها هزینه می‌کنیم.

منبع: مهر

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها