حمله ها به طرح کودک همسری بی سابقه است

نماینده تهران در مجلس گفت: حمله ها به طرح کودک همسری بی سابقه است و خود ما هم آماج حملات گسترده به خاطر حمایت از این طرح قرار گرفته ایم.

حمله ها به طرح کودک همسری بی سابقه است

پروانه سلحشوری گفت: برخی نمایندگان فراکسیون ولایی که حامی طرح کودک همسری بودند بعد از حمله ها به این طرح از نظر خود برگشته اند. به نظر می رسد از یک نهاد خاص به این نمایندگان اعلام کرده اند که با طرح کودک همسری مخالفت کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: البته با همه این فشارها ما قطع امید نکرده ایم اما شرایط خیلی دشوار است. یکی از دشواری ها در این مسیر این است که برخی اعضای فراکسیون ولایی که حامی ما در این طرح بودند بعد از فشار ها تبدیل به مخالف طرح شده اند. به نظر می رسد از یک نهاد خاص به آن ها اعلام کرده اند که مخالفت کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بعد از حمله هایی که به این طرح شد ما در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس حاضر شدیم. در ابتدا جو غالب کمیسیون مخالف طرح بود اما با صحبت هایی که انجام دادیم یک جلسه دیگر به ما فرصت دادند که کارشناسان این حوزه از جمله روانشناسان، پزشکان و جامعه شناسان را به جلسه دعوت کنیم تا آن ها استدلال های خود را مطرح کنند.

سلحشوری در پاسخ به این پرسش که چرا این طرح با دشواری های گسترده مواجه شد گفت: به نظر می رسد متاسفانه این طرح هم مثل بقیه موارد و طرح هایی از این دست، سیاسی شده است در حالی که ما واقعا به عنوان یک امر اجتماعی و فرهنگی این را دنبال می کنیم و دنبال حل یک معضل اجتماعی هستیم. اما متاسفانه تا زمانی که ما مسائل حوزه های مختلف را از دریچه سیاست نگاه کنیم نخواهیم توانست طرح هایی اصلاحی چون کودک همسری را جلو ببریم.

منبع: عصر ایران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها