دانشجویی که دست رد به سینه شرکت آمریکایی زد

دانشجوی نخبه‌ اردستانی از عدم پذیرش دعوتنامه همکاری شرکت آمریکایی سخن گفت.

دانشجویی که دست رد به سینه شرکت آمریکایی زد

مهران فیضی دانشجوی مقطع دکترای رشته شیمی‌فیزیک که اکنون دانشجوی دانشگاه زاهدان است، در مقطع کارشناسی ارشد نیز رتبه اول را کسب کرده و چند مقاله نیز در پایگاه استنادی جهان اسلام(ISC) به ثبت رسانده است.

این دانشجوی نخبه در رابطه با مقالاتی که در حوزه دارو انجام داده است، اظهار کرد: در رابطه با طراحی دارویی مقاله‌ای داشتم که در همین رابطه به ایتالیا دعوت شدم و در شانزدهمین اجلاس بین‌المللی و نمایشگاه دارویی در شهر رم این کشور شرکت کردم.

وی افزود: پس از ارائه مقاله و سخنرانی به‌عنوان سخنران برتر این اجلاس از کشور ایران برگزیده شدم که پس‌ از این موضوع از شرکت موسسه تولید دارو، در نیویورک آمریکا پیشنهاد کار دریافت کردم که این پیشنهاد را قبول نکردم.

فیضی درباره علل عدم پذیرش این پیشنهاد بیان داشت: به دلیل خوی استعماری و استکباری کشور آمریکا حتی در انحصار علم، این موضوع را نپذیرفتم و علاقه‌مند به این موضوع هستم که کشور خودم در زمینه تولید علم روزبه‌روز رشد کند.

این دانشجوی نخبه تصریح کرد: اگرچه امکانات دانشگاهی در دانشگاه‌ها مخصوصاً در شهرستان زادگاهم خیلی کم است ولی جوانان مستعد و پرتلاش ایران در همه نقاط دنیا می‌توانند درخشش داشته باشند.

منبع: فارس

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها