کمپ گردشگری در پارک ملی گلستان برپا می‌شود

کمپ گردشگری در پارک ملی گلستان برپا می‌شود

حسن خسروی عصر امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان در نوروز سال 1396 اظهار داشت: در ایام نوروز امسال و یک کمپ گردشگری در جنگل گلستان در شهرستان گالیکش پیش بینش شده و قرار است برنامه‌های خوبی هم داشته باشیم و بروشورهائی را نیز در نظر گرفتیم تا بین گردشگری توزیع شود.

ساماندهی دستفروشان نیز از دیگر اقدامات انجام شده بوده و به دهیاران روستاهای مسیر گردشگری اعلام کردیم تا ساماندهی لازم را در مسیر انجام دهند تا ترافیک کاهش پیدا کند.

روز 12 فرودرین نیز روز جشن شهرستانی است و جشنواره کشتی کمربه کمر در آن منطقه اجرا خواهد شد و جوایز خوبی نیز در نظر گرفته شده است.

آماده‌سازی منازل برای استقرار گردشگران در روستاهای شهرستان گالیکش در نظر گرفته شده و امسال معرفی گیاهان دارویی و عصاره را نیر خواهیم داشت.

پارک ملی گلستان مهم‌ترین مکان برای گردشگری گلستان است و در استان مورد توجه است و در خصوص ساماندهی پارکینگ‌ها در این پارک ملی نیز باید اقدامات و تمهیداتی انجام شود.

مسیر اصلی بسیار خطرناک است و داخل جنگل گاردریل زده شده و امکان پارک خودرو وجود ندارد و امیدواریم تمهیداتی اندیشده شود تا بتوانیم کمکی در این راستا داشته باشیم.

در ایام نوروز مسافران از آرد سهمیه استفاده می‎کنند و در مسیر اصلی آرد یارانه‎ای است و مردم با کمبود آرد رو به رو هستند و در برخی شهرستان‌ها مانند گالیکش که بیشترین میزان مسافر را دارند باید سهمیه ویژه‎ای برای آرد در نظر گرفته شود.

اماکن گردشگری زیادی در شهرستان گالیکش وجود دارد اما از نظر امنیتی نیاز است مورد توجه قرار بگیرد که امیدواریم هماهنگی در این زمینه انجام شود.

7 هزار نفر مسافر در علی آبادکتول ساکن می‌شوند

فرماندارعلی‎آباد کتول هم در این جلسه گفت: کمیته ده‌گانه را برای تسهیل سفر نوروزی در شهرستان علی‎آباد کتول تشکیل دادیم.

احمد تجری تصریح کرد: در بهار سال گذشته یک‌هزار و 800 مسافر و در بهار امسال 5 هزار و 500 مسافر در شهرستان علی‎آباد کتول اسکان داده شدند و امسال در صدد این هستیم که 7 هزار نفر مسافر را حداقل برای یک شب در شهرستان اسکان دهیم.

فرماندار علی‎آبادکتول افزود: اسکان این میزان مسافر بیانگر آن است که همان‌گونه رئیس جمهور وعده داده بودند که استان گلستان از مسیر به هدف گردشگری شود در این زمینه توفیقات خوبی داشته است.

وی به تقویت پاسگاه و کادر نیروی انتظامی در ایام نوروزی در سه دهنه محمد آباد، زرین گل و کبودوال تاکید کرد و افزود: ما در این مسیرها پاسگاه نداریم و نیاز است استان کمکی به نیروی انتظامی شهرستان علی‎آبادکتول توجه بیشتری داشته باشند.

تجری گفت: جاده برگشت آبشا کبودوال هنوز به بهره‎برداری نرسیده و امیدواریم با دستورات ویژه، علائم راهنمایی و رانندگی زودتر نصب شود و شاهد تسریع روند بار ترافیکی کمبودوال و سد این بخش باشیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها