ترفندهایی ساده برای افزایش شیردهی

یک متخصص اطفال گفت: نداشتن خواب کافی تأثیر منفی بر کیفیت فرآیند تولید شیر خواهد گذاشت.

ترفندهایی ساده برای افزایش شیردهی

برخی کارهای ساده‌ نتایجی مثبت در افزایش شیر مادران خواهد داشت،‌ در این بین شیر دادن به نوزاد مهمترین کاری است که باید برای افزایش تولید شیر می‌توان انجام داد، نیاز نیست بر اساس یک برنامه بسیار دقیق و غیرقابل انعطاف عمل کنید، هرگاه نوزاد گرسنه است و رفتار‌هایی نشان می‌دهد که حکایت از گرسنگی اش دارد، به او شیر دهید.

نگرانی به خود راه ندهید
بسیاری از زنانی که تازه مادر شده‌اند نگران کم بودن شیر خود هستند، اما واقعیت این است که هرگز جایی برای نگرانی نیست؛ تا زمانی که نوزاد رفتار طبیعی از خود بروز می‌دهد، فعال است، خوب می‌خورد و پوشکش را خیس می‌کند، همه چیز مرتب است و جایی برای نگرانی نیست.



برای افزایش شیر، خوب و کافی استراحت کنید؛ شک نداشته باشید که نداشتن خواب کافی تأثیر منفی بر کیفیت فرآیند تولید شیر خواهد گذاشت، از این رو هیچ استرسی نداشته باشید، شاید استرس تأثیری بر فرآیند تولید شیر در بدن نداشته باشد، اما قطعا این حالت روانی به وارد شدن شیر به مجاری مخصوص سینه‌ها لطمه زده و در نتیجه نوزاد باید تلاش بیشتری برای خوردن شیر از خود بروز دهد، پس همیشه از خود مراقبت کنید.

برای افزایش شیر آب بنوشید
وی ادامه داد: تا می‌توانید آب بنوشید؛ کم آبی به خصوص در دوران بارداری بسیار خطرناک است؛ اگر بدنتان کم آب باشد مقدار شیر کمتری نیز تولید می‌کند و قطعا این چیزی نیست که شما به عنوان یک مادر تازه کار می‌خواهید، وقتی با نوزاد بازی می‌کنید و مشغول نگهداری از او هستید ممکن است برای دقایق طولانی و بدون آنکه خودتان هم متوجه شوید دچار کم آبی و تشنگی شدید شوید.

توصیه می‌شود همواره یک بطری آب در نزدیکی‌تان قرار دهید تا هراز گاهی و بدون نیاز به دور شدن از نوزاد نیاز آبی بدنتان را تأمین کنید همچنین سعی کنید بیشتر از غذا‌هایی استفاده کنید که آب زیادی دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها