قهرمانی: فغانی نباید این بازی را قضاوت می کرد

قضاوت بازی دشوار سپاهان و پرسپولیس و مهمترین بازی نیم فصل به بهترین داور حال حاضر فوتبال آسیا رسید اما یک صحنه باعث شد تا قضاوت این مسابقه تبدیل به موضوعی چالش برانگیز شود.

قهرمانی: فغانی نباید این بازی را قضاوت می کرد

قضاوت بازی سپاهان و پرسپولیس با اعلام یک ضربه پنالتی به سود پرسپولیس و مساوی شدن بازی به جنجال کشیده شد. علیرضا فغانی صحنه ای که در هجده قدم رخ داد را پنالتی تشخیص داد و این به معنای آغاز یک جنجال بزرگ بود. محسن قهرمانی یکی از داورانی است که ترکش های قضاوتش در بازی پرسپولیس و سپاهان هنوز هم به او می خورد. خودش می گوید راجع به بازی دیروز هیچ حرفی ندارم چون بازی را کامل ندیدم.

نکته غم انگیز و ناراحت کننده اینجا است که پیج اینستاگرامی محسن قهرمانی از شب قبل از بازی مورد هجوم هواداران پرسپولیس بشدت مورد هجوم قرار گرفت. به همین دلیل قهرمانی هیچ تمایلی ندارد راجع به بازی حرف بزند آن هم در حالی که صحنه های بازی را دیده است:« من صحنه های بازی را مثل همه دیده ام و لازم نمی دانم چیزی راجع به آن ها بگویم. من فقط راجع به شخصیت علیرضا فغانی صحبت می کنم. » او همچنین در ادامه درباره فغانی حرف هایی زد که در زیر می خوانید:

فغانی نامبروان است

* من تنها در پاسخ به کسانی که می خواهند قضاوت و توانایی فغانی را زیر سوال ببرند باید بگویم فغانی نامبروان دنیا است. همه در جام جهانی متوجه شدند که علیرضا فغانی باید فینال را سوت می زد اما چون ما کرسی نداریم و امریکای جنوبی نماینده ای در فینال نداشت رده بندی را به علیرضا دادند. اما موضوعی که باید بگویم این است که از نظر من علیرضا فغانی نباید بازی سپاهان و پرسپولیس را سوت می زد.


* کمیته داوران باید قضاوت این بازی را به یک داور دیگر می داد چرا که فغانی ویترین فوتبال ایران در آسیا و جهان است. اما متاسفانه یکسری از بازی ها برگزار می شود که ما خودمان بی جهت حساسش می کنیم. بازی سپاهان و پرسپولیس می تواند یک مسابقه مانند بازی سپیدرود و استقلال خوزستان باشد اما رسانه ها فضا را به سمتی می برند که این بازی از حالت عادی خارج می شود.


* علیرضا فغانی تاپ ترین و بهترین داور آسیا و یکی از بهترین داوران حال حاضر جهان است. خواهشی که از اهالی فوتبال دارم این است که به فغانی احترام بگذارند چرا که اگر ما در کشور خودمان سرمایه خودمان را بزنیم اشتباه بزرگی کردیم.


* خداراشکر اینروزها اخبار زیادی وجود دارد و همه داوری ها را می بینند. یادم هست که در بازی چلسی و بارسا داور مسابقه قضاوت خوبی نداشت و اشتباهاتش به حدی زیاد بود که یادم هست میشاییل بالاک کاپیتان چلسی آنقدر عصبانی شد موهایش را می کشید و عاقبت هم داور را لمس کرد و هول داد و محروم هم شد. در بازی دیروز سپاهان و پرسپولیس و در پایان بازی یکسری اتفاقاتی رخ داد که من معتقدم کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال باید خیلی سریع آقای ایکس و ایگرگ را محروم کنند.


* درباره علیرضا فغانی دوست دارم موضوع دیگری هم بگویم. دیده ام که می گویند فغانی نگاه بالا به پایین به بازیکنان دارد اما این را کاملا رد می کنم. علیرضا خودش یک فوتبالیست بسیار خوب بوده و هنوز هم عالی بازی می کندو همین موضوع باعث شده تا او فوتبال را بشناسد. اما او یک انسان بسیار خاکی و پسری بی نهایت با محبت است. اوپاسخ هر داوری حتی داوران جوانی که پیام می دهند را می دهد وبا اینکه در هیچدام از گروه های تلگرامی داوری نیست اما همیشه کسی است که هوای همکارانش را دارد و با وجود پیشرفت هایی که داشته کماکان رابطه مثبت و محترمانه ای دارد. متاسفانه در فوتبال ایران اگر داوری تمایل رنگی نداشته و کار خودش را بکند و به کسی باج ندهد می گویند نگاه از بالا به پایین دارد. من می گویم ما داوران خیلی خوبی داشتیم اما قطعا علیرضا فغانی بهترین داور ایران و آسیا و یکی از سه داور برتر فوتبال جهان است. فغانی امروز کاری کرده که به هرشهری برای قضاوت می رود خیلی ها به عشق او بازی ها را نگاه کرده و این یعنی نوجوانان و کودکان زیادی به عشق او به سمت داوری خواهند آمد.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها