لبنیات ارزان شد؟/تصمیمات شیری به نام مردم به کام کارخانه‌ها

قیمتی که روز گذشته ستاد تنظیم بازار اعلام کرد، نسبت به قیمت فعلی بازار کمتر نشده و در برخی موارد بیشتر هم است.

لبنیات ارزان شد؟/تصمیمات شیری به نام مردم به کام کارخانه‌ها

روز گذشته ستاد تنظیم بازار قیمت‌های جدید لبنیات را اعلام کرد و برخی رسانه‌ها از گفته‌های دبیر انجمن صنایع لبنی تیتر زدند «قیمت لبنیات از فردا 9 درصد کاهش می‌یابد»،‌ در حالی که مردم امروز در انتظار کاهش قیمت در بازار بودند اما بررسی‌های فارس نشان می‌دهد که قیمت‌های ستاد تنظیم بازار نه‌تنها نسبت به قیمت فعلی بازار کمتر نیست بلکه در برخی برندها بیشتر هم است.

قیمت‌های جدید لبنیات که از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام شده به شرح زیر است


بررسی های میدانی نشان داد که در حال حاضر شیر یک لیتری بطری «د» با 3.2 درصد چربی در بازار به قیمت4300 تومان به فروش می‌رسد، در حالی که روز گذشته ستاد تنظیم بازار قیمت هر بطری شیر پرچرب 3 درصد چربی را 4500 تومان ابلاغ کرده است.

بنابراین در همین برند قیمت بازار از قیمتی که ستاد تنظیم بازار مجوز داده تا در بازار به فروش برسد 200 تومان کمتر است، یعنی پس از این مجوز ستاد تنظیم بازار این برند می‌تواند قیمت خود را 200 تومان بیشتر کند.

همچنین قیمت شیر بطری کم‌چرب با برند «د» در بازار تهران 4 هزار تومان است که در قیمت روز گذشته ستاد تنظیم بازار 4100 تومان بیان شده است.

بر اساس این گزارش قیمت برندهای مختلف لبنیات در بازار بسیار متفاوت است، اما حتی زمانی که بیشترین قیمت بازار را در نظر می‌گیریم، باز هم کاهش قیمت 9 درصدی که در رسانه‌ها اعلام شده است نخواهد بود.

به نظر می‌رسد ستاد تنظیم بازار هم دیواری کوتاه‌تر از مصرف‌کننده‌ها پیدا نکرده است، در حالی که چندین ماه است مردم فریاد می‌زنند که قیمت لبنیات گران است و مردم توان خرید این محصول اساسی را ندارند، این ستاد در قیمتهای جدید که دیروز اعلام کرد، قیمتی بیشتر از بازار اعلام کرده است.

صحبتی که دیروز دبیر انجمن صنایع لبنی اعلام کرد این بود که ستاد تنظیم بازار روی قیمت پیشنهادی ما بررسی کرده و تنها 7 تا 11 درصد کمتر از پیشنهاد ما قیمت را اعلام کرده است و مفهوم این گفته این نیست که قیمت بازار 7 تا 11 درصد کاهش یافته است.

بنابراین در قیمت‌های جدید ستاد تنظیم بازار هم آن طور که انتظار می‌رفت تا این ستاد به اعتراضات چندین ماهه مردم و رسانه‌ها توجه کند، بیشتر به خواسته‌های کارخانه‌های لبنی توجه کرده است.

منبع: فارس

1515

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها