تحریم، داروهای جانبازان شیمیایی را نایاب کرده است

مدیر انجمن حمایت از جانبازان شیمیایی فارس گفت: کمبود داروی جانبازان شیمیایی به علت تحریم های همه جانبه علیه ایران به شدت محرز است و این مساله در بیست و سومین کنفراس منع گسترش سلاح های شیمیایی به جهانیان اعلام شده است.

تحریم، داروهای جانبازان شیمیایی را نایاب کرده است

محمدرضا حاجی پور دوشنبه 19 آذر در نشستی خبری با اشاره به حضور انجمن های مردم نهاد در بیست و سومین کنفرانس منع گسترش سلاح های شیمیایی در لاهه هلند که از 28 آبان ماه تا 9 آذرماه برگزار شد گفت:سازمان جهانی منع سلاح های شیمیایی با نام اختصاری OPCW در دو بخش دولتی و مردمی فعالیت می کند که فارس نیز در این سازمان از یک کرسی برخوردار است و در نشست سال جاری چهار جانباز به نمایندگی از این استان در این اجلاس حضور یافتند.

وی عنوان کرد: جانبازان شیمیایی در این اجلاس بر حق خود به دسترسی به دارو تاکید کردند و تحریم دارویی را در جمع 196 کشور جهان اعلام کردند و به آن واکنش نشان دادند.

حاجی پور ادامه داد: در این کنفرانس اثبات کردیم که با تحریم های بانکی موجود امکان خرید دارو میسر نیست و امروز در فارس بیش از همه کمبود قطره چشمی آرتلاک وجود دارد.

وی تعداد جانبازان شیمیایی فارس را بالغ بر پنج هزار و 500 نفر برشمرد و افزود: فارس پس از تهران ، اصفهان و خراسان رضوی در رتبه چهارم از لحاظ تعداد جانبازان شیمیایی کشور است که بیشتر آنها از لشکر 19 فجر و تیپ 33 المهدی (عج) فارس بوده اند.

منبع: ایرنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها