وزیر صنعت: قیمت خودرو اصلاح شده است /تیراژ تولید در ماه‌های گذشته کاهش یافت /قیمت در بازار کاهش خواهد یافت

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش رسمی قیمت خودرو ظرف روزهای گذشته اعلام کرد: قیمت خودرو اصلاح شده است؛ این در حالی است که ظرف ماههای گذشته، تیراژ تولید کاهش یافته است.

وزیر صنعت: قیمت خودرو اصلاح شده است /تیراژ تولید در ماه‌های گذشته کاهش یافت /قیمت در بازار کاهش خواهد یافت

به گزارش خبر فوری ، رضا رحمانی در حاشیه مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش رسمی قیمت خودرو ظرف روزهای گذشته گفت: صنعت خودرو در کشور باید اصلاح شود که بر این اساس، برنامه مفصلی در حال تدوین است و مراحل تصویب خود را طی خواهد کرد؛ این در حالی است که به دنبال این هستیم که وضعیت تولید اصلاح شده و تیراژ آن نیز به شکل قبلی برگردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: شاه بیت همه برنامه‌ها نیز این است که تولید در کنار افزایش تیراژ، کیفیت را هم بالا ببرد؛ چراکه اگر تولید بالا رود، قیمت نیز اصلاح می‌شود.

وی تصریح کرد: در مورد قیمت اعتقاد دارم که نرخ خودرو طی روزهای گذشته اصلاح شده و بر اساس آن، قیمت بازار نیز کاهش خواهد یافت. این در حالی است که کاهش تیراژ تولید سبب بالا رفتن قیمت تمام شده، گردیده بود؛ این درحالی است که وقتی تولید کاهش یابد، هزینه‌های سربار بر روی آن سنگینی می کند.

به گفته رحمانی، روندی را در وزارت صنعت شروع کردیم که تولید را به روند گذشته برگردانیم؛ این در حالی است که این روند باید اصلاح شود تا بتوانیم مجدد روند تولید را صعودی کنیم.

منبع: مهر

42

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • bahman
    0

    همه ما سر کاریم

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      مسولان بی لیاقت استعفا استعفا َ

    • کاربر ناشناس
      0

      ما که سرگردونیم

    • کاربر ناشناس
      0

      بی لیاقتی دلت دیگه به همه ثابت شدبالاخره خرج دولت واختلاس گرها یکجور باید تامین بشه

    • حسام
      0

      ??

    • کاربر ناشناس
      0

      چرا اینقدر فشار بر مردم ایران وارد می کنید؟ آخر چرا؟

    • رامین کریمی
      0

      لطفا" به اعصاب ما رحم کنید ، قیمت ها را تا جایی که وزیر محترم و خودرو ساز ها فعلا " رضایت دارند تغییر دهید اما ما را توی صف معطل نکنید ، فقط صف مشتاقان خودرو را کاهش بدهید . بسیار ممنون

  • Zazy
    0

    هیچی قیمت کاهش پیدا نمیکنه.اصلا تو این مملکت و این دین به جز جان افراد هیچی کاهش پیدا نمیکنه

    نظرات شما -
    • رسول
      0

      واقعا تو این گرانی ما گارگر دیگه ماشین را باید تو خواب ببینم

  • م ن
    0

    مسولان وزارت صنعت عوض اینکه پیگیری مطا لبات مردم بابت عدم تحویل خودروهای ثبت نامی باشد سنگ خودرو ساز ها را به سینه میزند و از خودرو ساز ها حمایت می کند نه از مردم بایستی مردم خواستار استعفای وزیر صنعت باشند

  • احمدی
    0

    باتوجه به شرایط موجود چنین برمیاد که دولت بدش نمیاد که قیمت‌ها به همین روال باقی بماند و ظاهرا کسی بفکر معیشت و حال این مردم نیست. اگر حمایت از تولید ملی است چرا این هزینه ها باید از جیب مردم پرداخت می شود، چرا در مقابله باآن واردات انجام نمی شود.

  • جعفر
    0

    کاشکی این ملت یکم از این فرانسویها یاد می‌گرفتند

  • سیدداود
    0

    اونقدر که ولع افزایش قیمت خودرو، در مسولان است تو افزایش کیفیت خودرو نیست. اصرار بر افزایش قیمت هست اما دریغ از افزایش کیفیت. آفرین بر این مسئولین.

  • س.د
    0

    بازم مثل همیشه، افزایش قیمت خودرو برنده میشه

  • علیرضا
    0

    بابا یکی بره دست این وزیرو بگیره بیاره ایران ببره شرکتهای خودرو سازی و بازار بی در و پیکر شو نشون بده شاید متوجه بشه چه خبره توی مملکت . همه دنیا فهمیدن علت گرانی تابوتهای موتوردار( خودروی ایرانی) چیه اونوقت این آقا هرروز صبح از خواب پامیشه افضات جدید میفرماید.

  • dahy
    0

    اینکار وزیر صنعت و مسئولین بازی زرگری است خیلی وقته قیمت خودر ۵درصد حاشیه بازار شده فقط کمی می ترسند مردم سروصدا کنند باید نمایندگان ملت در مجلس وزیر صنعت را استیزا و برکنار کنند در غیر اینصورت مردم باید جواب دندان شکن به دولت بدهند

  • رحمان محمدی اصل
    0

    خودرو سازان با احتکار خودروهای تولید شده ، قیمت خودرو را بیش از 2 برابر افزایش دادند و علیرغم اینکه انبارهای احتکار کشف و تصاویر آن از طریق رسانۀ ملی پخش شد ولی هیچ گونه برخوردی نشد و آقای رضا رحمانی در مقام وزیر صمت اعلام می کرد 20 درصد قطعات خودرو وارداتی است پس چرا با گرانی ارز ، قیمت خودرو بیش از 2 بربر افزایش یافت و حال که نرخ دلار از 20 هزار تومان به کمتر از 10 هزار تومان کاهش یافته چرا قیمت خودرو کاهش نیافته و مهمتر اینکه خودرو سازان برای اینکه بتوانند قیمت خودرو را بالا نگه دارند با ترفندی شورای رقابت را دور زدند و سازمان حمایت نیز که زیر مجموعۀ آقای رحمانی است قیمت گذاری خودرو را با وعده وعید و امروز و فردا کردن به تعویق انداخت و علرغم اینکه عقلاً و قانوناً می بایست قیمت خودرو نیز مثل هر کالایی دیگر مشخص می شد تا در صورت گرانفروشی برخورد شود ولی آقای وزیر بر خلاف مسلّمات عقلی و برخلاف قانون از قیمت گذاری خودداری و اعلام نمود با افزایش تولید ، قیمت کاهش خواهد یافت !!! هر چند با قیمت گذاری می شد جلوی فساد و گرانفروشی را گرفته و حقوق مصرف کننده را حفظ نمود و آن وقت شرکت های خودروساز مثل همۀ بنگاههای اقتصادی دیگر مجبور می شدند با افزایش کیفیت ، تولیدات خود را افزایش داده و سود بیشتری کسب کنند ولی گویا حفظ منافع عده ای خاص ایجاب نمود تمام فرمول های عقلی ، شرعی و قانونی را کنار گذاشته و دست تولید کننده ، وارد کننده و دلالان را در تعیین قیمت آزاد گذاشته و اکنون خودرو تنها کالایی در کشور است که بدون نرخ تولید و بدون نرخ فروخته می شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها