شهنازی: تاج از حق قانونی اش استفاده کرد

دبیرکل کمیته ملی المپیک می گوید با توجه به مشکلاتی که ممکن است در ورزش به وجود آید باید پایگاهی باشد تا بتواند با تربیت متخصصان، آگاهی هایی در زمینه حقوق ورزش به فدراسیون ها بدهد.

شهنازی: تاج از حق قانونی اش استفاده کرد

نشست خبری شاهرخ شهنازی در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد. او در ابتدا در مورد کنگره بین المللی حقوق ورزش بیان کرد: خانم عزیزی مشاور حقوقی کمیته المپیک فعالیت هایی را داشته و اواخر دوره قبل کمیته بود که تصمیم گرفته شد خانم عزیزی جایگاهی در بخش بین المللی داشته باشد. ممکن است مشکلاتی در داخل و در بخش بین المللی داشته باشیم از این رو باید باید پایگاهی داشته باشیم تا تجربیات تلخ گذشته را جمع آوری کرده و اطلاع رسانی کنند. همچنین متخصصانی را تربیت کنند که به فدراسیون ها آگاهی هایی دهند. این کنگره می تواند نقطه آغاز خوبی باشد.

او ادامه داد: در بازیهای آسیایی اینچئون حق کشتی گیر ما را خوردند و به نمایندگان CAS اعتراض کردیم اما بر اساس ضوابط کشتی همانجا باید اعتراض کتبی داده می شد و این هم مسائلی است که باید اطلاع رسانی شود.

شهنازی درباره اینکه ما در خیلی از پرونده ها از جمله فوتبال مثل پرونده گومز شکست خوردیم یا در خصوص فوتبال برای بازی با تیم های عربستان باید در کشور ثالث بازی کنیم، آیا مشاوره ای داده اید، تصریح کرد: اصلا هیچ تعریفی نداشتیم که آنها استعلام بگیرند. فیفا استقلال خاصی دارد و بحث IOC در درجه چندم اهمیت است. مسئله عربستان سیاسی است. با توجه به قدرت مالی و سیاسی که این کشور دارد در فوتبال آسیا نفوذ کرده و ما هم با ید از تفکر مدیریتی قوی برخوردار باشیم تا بتوانیم دفاع کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در ادامه درباره کسر امتیاز از فولاد خوزستان و اینکه کمیته نظارت می کند یا خیر، گفت: وظیفه کمیته در این خصوص نظارت نیست. وظیفه کمیته این است موضوع در کشور مورد پیگیری قرار بگیرد. ما در مبحث حقوق ورزشی ضعیف هستیم و به صورت علمی و سیستماتیک به این موضوع پرداخته نشده است.

پرند عزیزی هم در مورد این کنگره گفت: کمیته ملی المپیک و شرکت بازرگانی کمیته ملی المپیک برای تشکیل این کنگره کمک کردند . اعضای این کنگره از حقوقدانان زن که بسیاری از آنها عضو دادگاهcas و فیفا هستند، تشکیل شده است. در اجلاس هایی که می رویم به علت عدم آگاهی ورزشکاران و افراد ورزشی ممکن است مسائلی پیش بیاید. این کنگره می تواند در این زمینه کمک هایی کند و امیدوارم باز هم برگزاری چنین کنگره هایی داشته باشیم.

عزیزی در پاسخ به این پرسش که باتوجه به مشکلات حقوقی که در فوتبال و باشگاه ها وجود دارد، آنها قرار است نشستی را با حقوقدانان فیفا داشته باشند، تصریح کرد: کارگاهی در خصوص قراردادهای نقل و انتقال فوتبال خواهیم داشت. با توجه به اینکه گواهی نامه بین المللی داده می شود شرکت در این کنگره می تواند افزایش آگاهی افراد را داشته باشد. همچنین این کنگره می تواندپل ارتباطی خوبی با مراجع ذی صلاح باشد.
خارج از کنگره، اعضا دیداری با ستاد دوپینگ خواهند داشت.اهداف ما از این کنگره حضور فدراسیون ها در کنگره است که دعوتنامه رسمی زدیم. شرکت در کارگاه ها و ارائه خدمات تخصصی از طریق شرکت توسعه بازرگانی به فدراسیون ها از دیگر اهداف است.

عزیزی در مورد پرونده عربستان نیز گفت: پرونده عربستان به میانجیگری رفته و سعی می شود بین آنها توافق به وجود آورد. اگر کسی چه از سمت ما و چه عر بستان بگوید ما رای را بردیم تخلف است چون در میانجیگری، بردن نداریم.

در پایان هم از پوستر کنگره رونمایی شد و این کنگره 19 و 20 دی برگزار می شود.

شاهرخ شهنازی در جمع خبرنگاران در مورد اینکه با ماندن تاج موافقت شد تا فوتبال تعلیق نشود، بیان کرد: خودم به این مسئله ورود نکردم صالحی امیری هم همین طور. اما باید صیانت کنیم تا فوتبال آسیب نبیند و مشکلی برای فوتبال ایران در این مقطع رخ ندهد. مذاکراتی انجام شد و تاج براساس ماده 60 ایثارگری به فعالیتش ادامه دهد. تکلیف مابقی افراد در مجمع عمومی فوتبال مطرح می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که حضور تاج موقتی است، تصریح کرد: چنین بحثی نیست و تاج به لحاظ مقرراتی و با استفاده از ماده قاانونی به فعالیتش ادامه می دهد و محدودیت زمانی آن به مجمع خودشان بستگی دارد. باید کمک کنیم در مرحله اول در جام ملت های آسیا حضور موفق داشته باشیم.

شهنازی در مورد اینکه آیا توافق شده تاج بماند تصریح کرد: نمی توان اسم آن را توافق گذاشت. تاج از حق قانونی‌اش استفاده کرده است.

شهنازی در مورد مشخص شدن تکلیف هیات رییسه گفت:در مجمع فوتبال در مورد هیات رییسه تصمیم گیری می شود. امیدوارم با اجرای قانون منع به کار گیری بازنشسته ها اجازه دهیم جوان ها هم روی کار بیایند. امیدوارم مسئله در داخل مجمع حل شود تا فیفا هم حساس نشود.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها