قراخانلو: مرگ ۲ پرسنل رستوران صحت ندارد

رییس آکادمی ملی المپیک گفت: دو نفر از پرسنل رستوران بر اثر مصرف مواد فوت نشده‌اند و آنها کارگر پیمانکار بوده اند که ربطی به آکادمی ندارد.

قراخانلو: مرگ ۲ پرسنل رستوران صحت ندارد

نشست خبری رضا قراخانلو در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد. قراخانلو در این نشست گفت: شاید آکادمی چندسالی با افت عملکرد مواجه شده و اصلی ترین تلاش ما این است وضعیت آکادمی را از لحاظ فعالیت و عملکرد به اوج برسانیم و تا پایان سال ۹۸ عملکرد آکادمی را به شرایط اوجی که ۱۰-۱۲ سال قبل داشت، برگردانیم.

او در مورد مرگ دو نفر از پرسنل رستوران گفت: ما مرگ دو نفر از پرسنل را نداشتیم. پیمانکار آشپزخانه چند کارگر داشته که دو نفرشان موادی استفاده کرده بودند و به اورژانس منتقل شدند. انتخاب آنها به آکادمی ربطی نداشت و مرگشان هم صحت ندارد.
قراخانلو در مورد بودجه ای که قرار بود سازمان برنامه ریزی و بودجه به آکادمی ملی المپیک بدهد گفت: این مبلغ اختصاص داده شده و چند طرح جدی داریم. یکی بازسازی تجهیزات و امکانات مرکز تمرینات آبی و سالن ها و رختکن ها کنار مرکز سنجش است. بخشی از آن به حساب کمیته آمده و شنبه گذشته جلسه ای داشتیم و طرح ها آماده شده و بخشی تا آخر سال ۹۷ و بخشی در ۹۸ عملیاتی می شود. امیدوارم آکادمی را تا پایان سال ۹۸ به روز کنیم.

او در مورد بدهکاری فدراسیون ها به هتل آکادمی بیان کرد: عمده کاربران هتل قهرمانان هستند. هتل آکادمی ارتباط مالی با آکادمی ندارند و با شرکت سرمایه گذاری روبرو هستند. فدراسیون ها وقتی در خواست می کنند آکادمی فقط آنها را در نوبت قرار می دهد و آنها با تخفیفات ۵۰ درصدی مواجه هستند. برخی از فدراسیون ها با تاخیر هزینه ها را پرداخت می کنند و برخی سر موقع. بدهی هم باشد مدیر عامل شرکت، دبیرکل کمیته و رییس فدراسیون با هم حل و فصل می کنند. تقریبا فدراسیونی وجود ندارد که درخواست استفاده از هتل داشته باشد و ما کار را برایش انجام ندهیم.

قراخانلو در پاسخ به این پرسش که رستوران می تواند به دلیل بدهی فدراسیونی به ورزشکار خدمات ندهد، تاکید کرد: تیمی یا قهرمانی وجود ندارد که بخواهد از خدمات آکادمی استفاده کند اما به دلیل بدهی نتواند. خدمات حتما ارائه می شود.

او در مورد نقش آکادمی ملی المپیک در اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک گفت:سوال باید از دبیر کل و ریاست کمیته انجام شود اما فعالیت های آکادمی در اساسنامه جدید روشن تر و گسترده تر خواهد بود. فعالیت های آکادمی بندی دارد که پیشنهاد شده کلیه فعالیت های علمی آموزشی فرهنگی کمیته ملی المپیک در آکادمی ملی المپیک باشد.

رییس آکادمی ملی المپیک در مورد سیاست های آکادمی ملی المپیک گفت: پیرو سیاست های کمیته ملی المپیک در خصوص خانم ها برنامه ویژه و خاصی داریم. از طرفی ساختمان و تجهیزات نیازمند بازسازی و نوسازی است و سیستم گرمایشی و سرمایشی تا پایان سال ۹۷ بازسازی اساسی صورت می گیرد. مرکز تمرینات آبی هم در حال بازسازی است و قول می دهم زمانی که درست شد، فضای جدید باشد و مرکز ریکاوری مطابق استاندارد های جهانی باشد.
او ادامه داد: همچنین آیین نامه بهره برداری کابران آکادمی را تدوین کردیم که به تصویب هیات اجرایی هم رسید تا اولویت استفاده از امکانات آکادمی قهرمانان باشند و پیشکسوتان و مربیان هم طبق آیین نامه می توانند استفاده کنند. تعداد قابل توجهی روانشناس زن تا پایان سال ۹۸ باید داشته باشیم. البته ۱۴ نفر هستند که با ما کار می کنند. همچنین تربیت بدنسازان خانم را در دستور کار داریم.

قراخانلو در مورد حمایت از استعدادها در ورزش تاکید کرد: ما طرح امیدهای المپیک را داریم و در نظر داریم تعدادی ورزشکار جوان و مستعد را بورسیه کنیم. امیدواریم با حمایت مالی کمیته ملی المپیک و با ارتباط با فدراسیون ها برخی چهره های آینده دار را زیر بال و پر خود بگیریم و باری از روی دوش فدراسیون ها برداریم. همچنین برای توجه به بازیهای الکترونیک المپیک مجازی را در دستور کار قرار دادیم و کارگروه آن هم تشکیل شده است.

او در باره ی منابع انسانی در آکادمی ملی المپیک گفت: نیروهای خوبی داریم که دارند تلاش می کنند. ما ازبهترین نیروهای فدراسیون ها هم استفاده خواهیم کرد. منابع انسانی هم نیاز به جایگزینی دارد. از این رو طرح جانشین پروری و دستیار انتخاب کردن را ابلاع کردم.

او در مورد استفاده از قهرمانان ورزشی در آکادمی ملی المپیک گفت: ما با کمیسیون ورزشکاران ارتباط داریم و هماهنگ هستیم و از قهرمانان برای برنامه های آموزش و پرورش استفاده خواهیم کرد. IOCبرنامه ‌ای در مورد زندگی حرفه ای ورزشکاران دارد. طرحی برای ورزشکاران جوان داریم که از قهرمانان استفاده می کنیم تا در مورد زندگی حرفه ای آموزش هایی را به این ورزشکاران جوان بدهند.

قراخانلو در مورد پرونده انفجار در آکادمی ملی المپیک و فوت شدن دو نفر در آن حادثه گفت: دستگاه قضایی جمع بندی قانونی انجام داد و به مفهوم قضایی تکلیفش مشخص شد و رسیدگی به خانواده آنها و حقوقشان انجام می شود. بازسازی تاسیسات هم دارد انجام می شود.

رییس آکادمی ملی المپیک در پایان اعلام کرد: در فکرش هستیم شناسنامه ژنتیکی برای قهرمانان ایجاد کنیم و شناسنامه مهارت روانشناختی را برای قهرمانان داریم جمع آوری می کنیم. همچنین به زودی کتاب هایی برای هر رشته و داده هایی که ورزشکاران در آکادمی دارند تدوین می کنیم.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها