عکس/ساخت بزرگ‌ترین زیرگذر کربلا به دست ایرانی‌ها

رییس بخش پروژه‌های فنی مهندسی آستان قدس حسینی از گشایش بزرگ‌ترین زیر گذر کربلا واقع در طرح توسعه حرم مطهر و با همت ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد.

عکس/ساخت بزرگ‌ترین زیرگذر کربلا به دست ایرانی‌ها

حسین رضا مهدی گفت: عملیات ساخت و ساز بزرگترین زیرگذر شهر کربلا که در قالب طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) مزین به نام صحن حضرت زینب (س) است با همت ستاد بازسازی عتبات در حال تکمیل بوده و در موعد مقرر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: این زیرگذر که از میدان شهداء تا خیابان قبله الامام الحسین (ع) به سمت خیابان المرکزیه امتداد می‌یابد، به طول ۵۳۰ متر، عمق ۶ متر و عرض ۱۲ متر است و بزرگترین زیرگذر در شهر کربلا به حساب می‌آید.

مهدی تاکید کرد: میزان پیشرفت این زیرگذر به حدود ۸۵ درصد رسیده است و نیروهای فنی مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات شبانه‌روز برای تکمیل آن در موعد مقرر فعالیت می‌کنند و امید می‌رود ابتدای سال ۲۰۱۹ افتتاح شود.

وی گفت: این زیر گذر برای عبور و مرور خودروها استفاده می‌شود و به شکل گسترده‌ای در کاهش ازدحام بویژه در ایام زیارت‌های میلیونی سهیم خواهد بود.

این مقام مسؤول عراقی افزود: در حال حاضر فاز دوم اقدامات سازه بتنی پروژه صحن حضرت زینب (س) در مساحتی به وسعت ۱۲۰ هزار متر مربع در حال انجام است.

به گفته وی میزان پیشرفت در منطقه اول پروژه که شامل ساختمان‌های خدماتی می‌شود به بیش از ۳۰ درصد رسیده است.

مسؤول بخش پروژه‌های فنی مهندسی آستان قدس حسینی اظهار کرد: اقدامات حفاری پروژه تا عمق ۱۵ زیر زمین و در مساحت ۵۰ هزار متر مربع انجام شده است. میزان پیشرفت در این بخش به حدود ۹۰ درصد از کل اقدامات حفاری پروژه رسیده است و مابقی در ماه آتی تکمیل خواهد شد.

صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س)، فاز نخست از طرح جامع توسعه حرم حسینی است که با زیربنای ۱۶۰هزار مترمربع با همت خیرین ایرانی و تلاش دست‌اندرکاران ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال اجراست. این پروژه بخشی از طرح ۳۸ هکتاری طرح توسعه جامع حرم امام حسین (ع) محسوب می‌شود که در این بخش تنها بیش از ۵ هکتار در حال ساخت و ساز است.

این صحن که در چهار طبقه احداث خواهد شد در ضلع جنوب غربی حرم و در سمت باب الراس، باب القبله، خیمه گاه و تل زینبیه واقع شده است. این صحن مجموعه‌ای از شبستان‌های زیارتی، فضای رو باز، کتابخانه، موزه و دارالضیافه خواهد بود.

منبع: ایسنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها