رشد صادرات و واردات چین کاهش یافت

صادرات و واردات چین در ماه نوامبر کمتر از حد انتظار بود که نشان دهنده تقاضای کمتر داخلی و جهانی است. احتمالا مقامات باید اقدامات بیشتری انجام دهند تا جلوی سقوط بیشتر نرخ رشد اقتصاد کشور را بگیرند.

رشد صادرات و واردات چین کاهش یافت

اطلاعات گمرک نشان می‌دهد صادرات ماه نوامبر چین فقط 5.4 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است یعنی ضعیف‌ترین عملکرد از سه درصد کاهش ماه مارس و بسیار کمتر از 10 درصد پیش‌بینی شده در نظرسنجی ها .
اطلاعات گمرک نشان داد که رشد سالانه صادرات برای تمام شرکت های اصلی چین به طرز قابل توجهی پایین آمده است .
صادرات به آمریکا 9.8 درصد در ماه نوامبر نسبت به سال گذشته افزایش یافت. این مقدار در اکتبر 13.2 درصد بود .
صادرات به اتحادیه اروپا در مقایسه با 14.6 درصد ماه اکتبر، 6 درصد افزایش داشت. صادرات به کره جنوبی نسبت به سال گذشته کاهش یافت. در حالی که در اکتبر 7.7 درصد بالا رفته بود .

آهسته ترین رشد واردات از سال 2016
رشد واردات سه درصد بود یعنی آهسته ترین رشد از اکتبر 2016 و کمتر از 14.5 درصد پیش‌بینی شده در نظرسنجی ها .
واردات سنگ معدن آهن برای دومین بار سقوط کرد که نشان دهنده کم شدن تقاضای کارخانه‌های فولاد است .
وانگ یونگ اقتصاددان ارشد بانک زنگیانگ پکن گفت:«کندی واردات و صادرات در نوسان کامل است. واردات کم نشان دهنده کاهش قابل توجه تقاضای داخلی است» .
ارقام تجاری ماه نوامبر کمتر از یک هفته پس از توافق دونالد ترامپ و زی جین‌پینگ برای آتش‌بس 90 روزه در وضع عوارض منتشر شد.
دونالد ترامپ در روز جمعه یادداشتی خوشبینانه در مورد مذاکرات تجاری با چین نوشت و گفت:« مذاکرات با چین به خوبی پیش می‌رود» و جزئیات بیشتری را بیان نکرد .
تحلیلگران هایتان سکیوریتیز در شانگهای گفتند:« با توافق چین و آمریکا برای عدم بالا بردن تنش های تجاری، چین خرید کالاهای کشاورزی از آمریکا را آغاز می‌کند که احتمالا تجارت چین و آمریکا را در آینده متعادل تر می سازد» .
تجارت مازاد چین با آمریکا در ماه نوامبر 33.55 میلیارد دلار بوده است. این مقدار در ماه اکتبر 31.78 میلیارد دلار بود، ولی واردات چین از آمریکا در نوامبر 25 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت در حالی که کاهش سالانه در اکتبر فقط 1.8 درصد بود .
آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که کمبود تجارت جهانی این کشور در اکتبر به رکورد 10 سال رسیده و کمبود تجارت با چین از 7.1 درصد گذشته و به رکورد 43.1 میلیارد دلار رسیده است .
اقتصاددانان می گویند یک عامل برای کمک به حفظ صادرات چین، 5 درصد کاهش ارزش یوان در برابر دلار است که کمک میکند محصولات چین در خارج از کشور رقابتی‌تر شود .

ترامپ ضرب‌الاجل اعلامی برای توافق تجاری جدید با چین را تمدید می‌کند تجارت با شرکتهای کوچک چینی و اروپایی بهترین گزینه در زمان تحریم است

منبع: تسنیم

1515

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها