در گفت‌گو با عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران مطرح شد؛

دستِ خالی شهرداری و شورای شهر تهران برای پرداخت بدهی پیمانکاران /نژاد بهرام: مطالبات به حق است اما پول نداریم /نباید با پول مردم کار نمایشی کرد

یکی از اعضای شورای شهر تهران می‌گوید که خواسته تجمع کنندگان مقابل شورای شهر تهران به حق است و شهرداری پیشین بخش عظیمی از بدهی‌هایش متعلق به این پیمانکاران است.

دستِ خالی شهرداری و شورای شهر تهران برای پرداخت بدهی پیمانکاران /نژاد بهرام: مطالبات به حق است اما پول نداریم /نباید با پول مردم کار نمایشی کرد

سوگل دانائی - «طلب‌های ما را بپردازید» ، « از وعده‌هایتان خسته شدیم» و... این‌ها خلاصه‌ای از شعارهایی بود که روز گذشته در پی تجمع پیمانکاران مقابل ساختمان شورای شهر تهران شنیده می‌شد. تجمعی که البته به گفته اعضای شورای شهر تهران پیشتر هم مشاهده شده بود و در پی حصول یک خواسته واحد بود. خواسته‌ای که شهرداری و شورای شهر آن را تاحدودی به حق می‌دانند.

ماجرا به چند ماه پیش بر می‌گردد. زمانی که محمد علی نجفی شهردار سابق تهران به بدهی‌های میلیاردی شهرداری تهران در دوران محمدباقر قالیباف اشاره کرد. بدهی‌هایی به دو گروه. بانک شهر و پیمانکارانی که بعد از اتمام پروژه‌هایشان دریافتی چندانی نداشتند.

حالا اما پیمانکاران تجمع کردند و با شعارهایشان از رییس شورای شهر و شهردار تازه می‌خواهند که فکری به حال آن‌ها کند و بدهی‌های آنان را بپردازد. یکی ازاعضای شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبر فوری به این مساله اشاره دارد و می‌گوید: هفته‌ای دو یا سه روز پیمانکاران تجمع می‌کنند و این نخستین بار نیست.

زهرا نژاد بهرام از اعضای هیات رییسه شورای شهر تهران درباره مطالبات پیمانکاران می‌گوید: مطالبات این پیمانکاران به حق است و ما قطعا بدهکاریم و نمی‌توانیم به آن‌ها خرده بگیریم و خواسته‌شان را درست می‌دانیم.

وی در پاسخ به این سوال که این بدهی‌ها به چه سالی برمی‌گردد نیز ادامه می‌دهد: بدهکاری‌ها به سال ۹۲ باز می‌گردد و ماجرای برای شورای شهر پنجم نیست و شهرداری این یک سال نیست. شهرداری تهران در دوره قبل طلب‌ها را پرداخت نکرده است.

این عضو شورای شهر درباره میزان بازپرداخت بدهی‌ها اشاره می‌کند: ما تا حدود ۶ هزار میلیارد از بدهی‌های خرد را پرداخت کردیم و اما بدهی‌ها در سطح کلان باقی مانده است.

وی در خصوص راهکارهایی که شهرداری تهران می‌تواند در این راستا داشته باشد می‌گوید: هیچ راهکاری جز پرداخت بدهی‌ها وجود ندارد. شهرداری پیشین باید توجه بیشتری به این مساله می‌داشت و با پول مردم کارهای نمایشی و به اصطلاح عمرانی صورت می‌دادند باید توجه بیشتری به این ماجرا می‌کردند.

نژاد بهرام تاکید می‌کند: من فکر می‌کنم خرج کردن هنر نیست٬ آدم باید به جیبش نگاه کند و بعد خرج کند اینطوری از جیب مردم خرج کردن است.

بیشتر شعارها اما شورای پنجم و شخص محسن هاشمی را نشانه گرفته است٬ نژاد بهرام در این باره می‌گوید: اینطور نیست مردم خودشان می‌دانند که از چه زمانی طلب داشتند٬ پیشتر کسی در پی کمک به این افراد نبود و انگار کسی آن‌ها را تحویل نمی‌گرفت اما این روزها هم ما و هم رسانه‌ها به پیمانکاران توجه می‌کنند و به آن‌ها فکر می‌کنند.

این عضو شورای شهر درباره زمان بازپرداخت بدهی‌ها نیز تاکید کرد: من نمی‌توانم زمان دقیق بدهم که چه زمانی این بدهی‌ها در سطح کلان پرداخت می‌شود تنها می‌توانم بگویم که ما به این مساله توجه داریم و تلاش شورا و شهرداری پرداخت تمام این بدهی‌هاست.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • یاشار موسوی
    0

    بنده یکی از کسانی بودم که در اون تجمع بودم این عضو محترم شورای شهر کاملا دروغ میفرمایند عمده کسانی که برای دریافت مطالباتشون دیروز اومده بودند برای مطالبات سال 95 و 96 تجمع کرده بودند و نه برای گذشته و دقیقا بهمین دلیله که هدف شعارشون شورای شهر و شخص هاشمی بود که اصلا اهمیتی به پیمانکاران نمیدهند این عضو محترم شورای شهر بفرمایند که چرا با وجود این همه تجمع یکبار هیچکدوم به خودشون زحمت ندادند بیان با پیمانکارا صحبت کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها