ایران یکی از مهم ترین تولیدکنندگان وش پنبه در گذشته/قاچاق پوشاک،کارخانه های نساجی را ورشکست کرد

یک مقام مسئول گفت: ایران یکی از تولیدکنندگان مهم وش پنبه در گذشته به شمار می رود که واردات بی رویه پوشاک منجر به کاهش تولید محصول شد.

ایران یکی از مهم ترین تولیدکنندگان وش پنبه در گذشته/قاچاق پوشاک،کارخانه های نساجی را ورشکست کرد

عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران یکی از تولیدکنندگان مهم وش پنبه و محصولات ریسندگی و بافندگی در منطقه به شمار میرفت، اظهار کرد: این در حالی است که کارخانه های نساجی به دنبال قاچاق بی رویه پوشاک و عدم رقابت با سایر کشورها دچار ورشکستگی شدند.

وی افزود: اتخاذ سیاست تقویت واردات به دنبال تامین کالای مورد نیاز مردم و عدم حمایت دولت در برابر تولیدکنندگان خارجی منجر به ورشکستگی کارخانه های ریسندگی و نساجی شد.

پاپی زاده نبود صنایع نساجی و جانبی را دلیل اصلی کاهش سطح زیر کشت پنبه دانست و گفت: براین اساس کشاورزان به سمت و سوی کشت دیگر محصولات همچون سیب زمینی، پیاز، خیار و گوجه فرنگی که با مازاد آن در داخل روبرو هستیم، سوق داده شدند که در نهایت این امر منجر به از دست دادن این صنعت با ارزش در داخل شد.

عضو کمیسیون کشاورزی ادامه داد: کاهش سطح زیر کشت پنبه و از دست دادن این صنعت با ارزش شرایطی را ایجاد کرد تا ترکیه با استفاده از خلا موجود توانست به یکی از قطبهای مهم نساجی در دنیا تبدیل شود.

پاپی زاده در پایان از قاچاق گسترده پوشاک از ترکیه به ایران خبر داد و گفت: هم اکنون کشور ترکیه در همسایگی ایران به سهولت قاچاق پوشاک را مدیریت می کند به طوریکه به سبب عدم پرداخت تعرفه واردات به طور گسترده اقدام به عرضه البسه با قیمتهای نازل در بازار داخل می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها