تبدیل ایران به هاب انتقال نفت‎وگاز منطقه کلید خورد

عملیات اجرایی سه طرح سرمایه‌گذاری احداث مخازن فرآورده‌های نفتی، احداث مخازن نگهداری LPG و جمع‌آوری مواد زائد کشتی‌ها آغاز شد.

تبدیل ایران به هاب انتقال نفت‎وگاز منطقه کلید خورد

یکی از این طرح‌ها، احداث مخازن فرآورده‌های نفتی به‌روش .B.O.T است که با سرمایه گذاری 980 میلیارد ریال و ظرفیت یک‌میلیون و 260 هزار تن به بهره‌برداری رسید.

مدت این پروژه 20 سال است و با هدف بهره‌برداری از موقعیت منطقه‌ای و جغرافیایی بندر چابهار برای خرید و فروش و فرآوری و پالایش، معاوضه و انتقال نفت و گاز منطقه به بازارهای داخلی و خارجی است.

ارتقای موقعیت بندر چابهار در حوزه اقتصادی

این پروژه می‌تواند باعث ارتقای موقعیت بندر چابهار در حوزه اقتصادی در منطقه به‌ویژه در حوزه توزیع و ترانزیت انرژی و تلاش برای قرار گرفتن در مسیرهای انتقال انرژی در منطقه احداث خواهد شد. احداث مخازن فرآورده‌های نفتی برای 28 نفر شغل ایجاد می‌کند و موجب افزایش سهم بندر چابهار در بازار خدمات بندری ــ دریایی منطقه می‌شود.

احداث مخازن نگهداری LPG
پروژه دوم احداث مخازن نگهداری LPG به‌روش .B.O.T است که با اعتباری بالغ بر 531 میلیارد ریال و ظرفیت 265 هزار تن است. پروژه یادشده در مدت 5 سال با هدف بهره‌برداری از موقعیت منطقه‌ای و جغرافیایی بندر چابهار برای خرید و فروش و فرآوری و پالایش، معاوضه و انتقال نفت و گاز منطقه به بازارهای داخلی و خارجی اجرا می‌شود.

جمع‌آوری مواد زائد کشتی‌ها

عملیات اجرایی جمع‌آوری مواد زائد کشتی‌ها به‌روش .B.O.T سومین پروژه‌ای است که با سرمایه گذاری 195 میلیارد ریال و به‌مساحت یک هکتار آغاز شد.
این طرح بناست با هدف پیشگیری از آلودگی زیست‌محیطی دریایی جهت حفظ محیط زیست دریایی از آلودگی‌های نفتی مطابق با کنوانسیون MARPOL احداث شود.

منبع: تسنیم

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها