تنبیه عجیب یک دانش آموز در همدان؛ هم کلاسی‌ها به درخواست معلم در تنبیه همکاری کردند / آموزش و پرورش: معلم تعلیق شد؛ مدیر و معاون مدرسه برکنار شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در پی تنبیه یکی از دانش‌آموزان مدرسه ای در همدان معلم تعلیق و مدیر و معاون مدرسه برکنار شدند.

تنبیه عجیب یک دانش آموز در همدان؛ هم کلاسی‌ها به درخواست معلم در تنبیه همکاری کردند / آموزش و پرورش: معلم تعلیق شد؛ مدیر و معاون مدرسه برکنار شدند

در پی انتشار گزارشی از سوی صدا و سیمای مرکز همدان مبنی بر تنبیه دانش‌آموز پایه هفتم در مدرسه همدان، مدیرکل آموزش و پرورش به این اتفاق واکنش نشان داده و با خاطیان برخورد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: به دنبال این اتفاق، مدیر و معاون آموزشی این مدرسه برکنار و معلم خاطی به حالت تعلیق درآمد و هر سه نفر به هیات تخلفات اداره کل آموزش و پرورش معرفی شدند.

محمد پورداوود در تشرح ماجرا عنوان کرد: چند روز گذشته در یکی از کلاس‌های پایه هفتم بنابر گزارش مبصر کلاس به معلم درس علوم، یکی از دانش‌آموزان توسط این معلم تنبیه و متاسفانه به درخواست معلم تعدادی از دیگر دانش‌آموزان نیز در تنبیه دانش‌آموز مورد نظر مشارکت کردند.

وی اظهار کرد: در پی این اتفاق آموزش و پرورش استان همدان بلافاصله وارد عمل شده و براساس دستورالعمل‌های وزارتی و نیز تاکیدات وزیر آموزش و پرورش ضمن برخورد با معلم، مدیر و معاون آموزشی مدرسه، پرونده موضوع را به هیات تخلفات اداره کل ارسال کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: بنده همواره در جلسات متعدد با مدیران بخش‌های مختلف آموزش و پرورش استان تاکید کردم که تنبیه دانش‌آموزان به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید با روش‌های نوین آموزشی با دانش‌آموزان برخورد شود.

وی گفت: تلاش شده تا همواره از حقوق دانش‌آموزان و معلمان توامان با هم حمایت شود و حق کسی ضایع نشود.

پورداوود با ابراز تأسف از واقعه رخ داده، بیان داشت: امیدوارم با دقت نظر همه مدیران آموزش و پرورش و عمل به منویات وزیر آموزش و پرورش دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در سطح استان نباشیم.

منبع: انتخاب

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مهدی
    0

    ♨️ عالیجناب دانش آموز...!! - معلم حق ندارد نمره بدهد، بچه استرس می گیرد. -حق ندارد تنبیه کند، چون بچه ها نباید سر سوزنی آزار بیینند. - نباید تکلیف بدهد، زیرا بچه ها نباید سختی بکشند. -امتحان نگیرد، چون ممکن است بچه ها دچار استرس شوند. -با بچه ها به تندی صحبت نکند و از گل نازک تر به آنها نگوید، مبادا شخصیت شان لطمه ببیند. -بچه درس نمی خواند، به او سخت نگیرد .چون بچه ها حساس و ناناس و شکننده اند. -هیچ دانش آموزی را مردود نکند، همه بچه ها چه با سواد و چه بی سواد باید براحتی آب خوردن بروند پایه بالاتر. -با خودکار قرمز برگه ها را تصحیح نکند، بچه ها احساستشان جریحه دار می شود!!!! - وقتی برگه امتحانی اش را تصحیح می کند باید هزار بار او را عزیزم و نازنینم خطاب کند و بخاطر یک کلمه درست نوشتنش او را به عرش اعلا ببرد و برای دهها غلطش راهکار رمانتیک ارائه دهد! آقا چه خبر است؟ چرا انتظار دارید معلم و مدرسه چنین شاهانه با کودکان برخورد کنند و لی لی به لالای آنها بگذارند؟ مگر قرار است این کودک وقتی بزرگ شد در بهشت زندگی کند؟ مگر مسئولان گرامی برای آینده او زندگی بسیار راحت و پر از رفاه و شادی مهیا کرده اند که می خواهند او را چنین لوس و بی مسئولیت و بی عار بار بیاورند؟!!!!!! به لطف مسئولان گرامی جهنمی پر از فقر و فساد و تبعیض و سرگردانی در انتظار کودکان است. شاید هم مسئولان می خواهند کودک در سنین کودکی چند صباحی بی عار و فارغ از مصیبتهای واقعی جامعه، سرخوش باشد. چرا که آغاز جوانی همان و افتادن در منجلاب بدبختی همان و شاید هم میخواهند نسلی بی عار و ناتوان و بی مسئولیت پرورش دهند که براحتی از آنها سواری بگیرند؟!! ✍ م - علی نژاد + پی نوشت: آموزش و پرورش بجای کاهش حجم سنگین کتابها ، جذاب و کاربردی کردن مطالب درسی ، افزایش امکانات کلاسها و مدارس و ایجاد عدالت آموزشی در همه جای کشور، توپ را به زمین معلمان می اندازد و می گوید برای رفاه مطلق دانش آموز، او را بی مسئولیت و بی سواد و طفیلی بار بیاورید تا کیف کند...

  • علی
    0

    واقعا متأسفم برای آموزش و پرورش با چنین معلمانی..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها