رویترز: اعضای اوپک با کاهش اندک تولید نفت موافق هستند

رویترز روز پنجشنبه گزارش داد: اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت با کاهش اندک تولید موافق هستند و انتشار این خبر موجب پایین آمدن قیمت نفت به میزان 3 درصد در بازار های جهانی شده است.

رویترز: اعضای اوپک با کاهش اندک تولید نفت موافق هستند

رویترز بدون اشاره به قیمت نفت در بازار افزود:کشورهای عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت در اجلاس وین در عین ابراز نگرانی از تاثیرات اقتصادی کم شدن تولید نفت در شرایطی که تجارت جهانی از تنش رنج می برد، به کاهش تولید در مقیاس اندک موافق هستند.


این در حالیست که بیژن زنگنه وزیر نفت ایران گفت با کاهش تولید اوپک مشکلی ندارد و این مساله به تصمیم اکثریت اعضا وابسته است اما تهران تا زمان رفع کامل تحریم‎ها به هیچ توافقی برای کاهش تولید ملحق نمی‎شود.
همچنین خالد الفلیح، وزیر نفت عربستان سعودی روز پنجشنبه در وین به خبرنگاران گفت:ریاض فکر می کند کاهش تولید نفت به میزان یک میلیون بشکه در روز کار درستی باشد.
رویترز می نویسد: اوپک برای اجرای توافق در مورد کاهش تولید به هماهنگی روسیه، عمان و قزاقستان که عضو اوپک نیستند، نیازمند است.
رایزنی ها حاکی از کاهش تولید نفت اوپک به میزان یک میلیون تا یک میلیون و چهار صد هزار بشکه در روز است.
وزیر نفت عربستان، با اشاره به لزوم توافق روسیه به کاهش تولید به موازات اوپک گفت: ما هم برای رسیدن به توافق در مورد کاهش تولید آماده ایم و هم اینکه بدون رسیدن به توافق در این زمینه، کار را تمام کنیم

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها