آمار عجیب در لیگ برتر/ مثلث برمودا در صدر

پدیده، سپاهان و پرسپولیس سه تیم قدرتمندی هستند که آمار جالبی را به جا گذاشته اند.

آمار عجیب در لیگ برتر/ مثلث برمودا در صدر

در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول رقابت سخت و فشرده‌ای در صدر جدول شکل گرفته است در طول تاریخ لیگ برتر، در ادوار زیادی کورس هیجان‌انگیزی برای تصاحب عنوان قهرمانی وجود داشته ولی آنچه که این دوره را با دوره‌‌های قبلی متمایز می‌کند که ۳ تیم بالای جدول، کارنامه فوق‌العاده قوی از خود به جای گذاشته‌اند.
در دوره‌های گذشته،کسب میانگین 2 امتیاز از هر بازی تضمین‌کننده قهرمانی بوده است و در بسیاری از فصول تیمی به این حد نصاب نرسیده است و تیمهایی که به آن دست یافته‌اند جام قهرمانی را به ارمغان آورده‌اند.
در این دوره لیگ برتر اما سه تیم پرسپولیس، پدیده و سپاهان بسیار آماده نشان داده‌اند و تا اینجای رقابتها چیزی برای قهرمانی کم نداشته‌اند.این سه تیم با ۱۳ بازی حدنصابی بیش از میانگین ۲ امتیاز در هر مسابقه به جای گذاشته‌اند.این اتفاق سابقه نداشته که در تاریخ لیگ برتر با ۱۳ بازی ۳ تیم به این تیم رکورد دست یافته باشند.در ۱۷ دوره گذشته این مسابقات فقط ۲ بار، دو تیم در پایان هفته سیزدهم به این حدنصاب رسیده بودند.
در لیگ شانزدهم در هفته سیزدهم، پرسپولیس با ۲۹ امتیاز در صدر جدول بود و پس از آن تراکتورسازی با ۲۷ امتیاز در رده دوم قرار داشت.در ششمین دوره لیگ نیز سایپا با ۳۰ امتیاز از ۱۳ بازی در رده اول جدول بود و استقلال با ۲۷ امتیاز جایگاه دوم را به خود اختصاص داده بود.
تیمهای سپاهان، پدیده و پرسپولیس بسیار بدشانس هستند که رقیبان این چنین قدرتمند دارند.هر کدام از این تیمها اگر این نتایج را در دوره‌های دیگر لیگ گرفته بودند اکنون با اقتدار و اختلاف در صدر جدول بودند ولی پدیده که بهترین عملکرد تاریخ لیگ برتر را در ۱۲ هفته ابتدایی داشت با یک شکست برابر سپاهان جایگاه نخست را به زردپوشان اصفهان داد و سپاهان نیز در صورت باخت در بازی آتی مقابل پرسپولیس ممکن است تا رده سوم سقوط کند.پرسپولیس با پنچره بسته، فراتر از حد انتظار ظاهر شده و توانسته ۲۷ امتیاز کسب کند. در ۱۷ دوره قبلی لیگ برتر تنها ۳ تیم توانسته بودند که در۱۳ بازی ابتدایی خود بی‌شکست باقی بمانند ولی ثبت چنین آماری از سوی سرخپوشان باعث نشده تا این تیم در جمع ۲ تیم اول جدول قرار گیرد.
البته دایره مدعیان قهرمانی منحصر به مثلث برمودای صدر جدول نیست و تراکتورسازی پرستاره این فصل به کمتر از قهرمانی قانع نیست و استقلال نیز دوباره اوج گرفته و می‌خواهد هر چه سریعتر خود را به جمع تیمهای بالای جدول اضافه کند.

منبع: نود

1515

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها