گیاه مخصوص برای درمان تخمدان پلی کیستیک

پریود بی نظم یا طولانی مدت و ریزش مو از علائم بیماری تخمدان پلی کیستیک هستند این بیماری مشکلاتی برای باروری ایجاد می کند پس سریعا اقدام به درمان آن کنید.

گیاه مخصوص برای درمان تخمدان پلی کیستیک

درمان تخمدان پلی کیستیک PCOS با گیاهان دارویی


سندرم تخمدان پلی کیستیک یک وضعیت رایج است که به عدم تعادل هورمونی در زنان در سن باروری مربوط می شود. آن با سطوح بالایی از آندروژن (هورمون های مردانه) در بدن مشخص می شود.همچنین محققان انسولین را به PCOS مرتبط می کنند، زیرا بسیاری از زنان مبتلا به این شرایط انسولین زیادی در بدنشان دارند. سطوح بالای انسولین باعث می شود تخمدان بیشتر هورمون مردانه تولید کند. چنانچه در این بخش از سلامت نمناک خواهید خواند ثابت شد که زنان دارای PCOS، التهاب درجه پایین، نقش در مقاومت انسولین دارند. اما علت دقیق PCOS هنوز ناشناخته است. با این حال، ژنتیک عامل مهمی محسوب می شود چون به نظر می رسد PCOS در خانواده ها وجود دارد .


این شرایط منجر به مشکلی مانند تغییرات در چرخه قاعدگی، کیست بر تخمدان ها و مشکلات بارداری می شود و می تواند باعث ایجاد علائمی نظیر پریود بی نظم یا طولانی مدت، رشد موی صورت و بدن، افزایش وزن، آکنه، پوست چرب، ریزش مو و یا ریزش موی مردانه شود. نشانه ها و علائم از یک فرد به فرد دیگر متفاوت هستند.

این اختلال غدد درون ریز با افزایش خطر افزایش مقاومت انسولین، دیابت نوع 2، فشار خون بالا، کلسترول بالا و بیماری های قلبی همراه است. بنابراین، تشخیص زودهنگام PCOS بسیار مهم است. اگرچه هیچ درمانی برای این مشکل وجود ندارد، اما می تواند کنترل شود. برخی درمان های طبیعی ساده، داروها و شیوه های زندگی می توانند به مدیریت نشانه ها و کاهش عوارض کمک کنند.

1. درمان تخمدان پلی کیستیک با دارچین:
محققان دریافته اند که مکمل دارچین می تواند به بهبود چرخه قاعدگی در زنان با PCOS کمک کند. علاوه بر این، یک مطالعه آزمایشی منتشر شده نشان می دهد که این گیاه می تواند به کاهش مقاومت انسولین در زنان با PCOS کمک کند.

یک قاشق چای خوری از پودر دارچین را به یک لیوان آب داغ اضافه کنید. آن را به مدت چند ماه و یا تا زمانی که از نتایج راضی شدید، بنوشید. یا شما می توانید این گیاه را به شکل مکمل پس از مشورت با پزشک خود مصرف کنید. معمولاً پیشنهاد می شود که یک کپسول (1.000 میلی گرم) در روز انتخاب کنید. همچنین می توانید این ادویه را در رژیم غذایی خود با پاشیدن پودرش در غلات، بلغور جو دو سر، پنیر، ساندویچ کره بادام زمینی و دیگر غذاهای دیگر اضافه کنید. توجه:نیازی نیست بیش از دو قاشق چای خوری از این ادویه در روز بخورید. اگر از این گیاه برای مبارزه با مقاومت انسولین استفاده می کنید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید، چون ممکن است سطح قند خون شما را کاهش دهد.


2. نعناع برای درمان تخمدان پلی کیستیک:


یک قاشق چای خوری از برگ های خشک شده نعناع را به آب جوش اضافه کنید. بگذارید به مدت پنج تا 10 دقیقه بجوشد و این چای را دو بار در روز به مدت چند هفته بنوشید.

چای نعناع تند:

چای نعناع تند به صورت تجاری موجود است و می توانید از یک تا دو بار در روز از این چای لذت ببرید تا بیش ترین سود را ببرید. فقط 10-15 برگ نعناع تند را در آب جوش بریزید و اجازه دهید که حدود سه دقیقه بماند و از آن لذت ببرید.


3. درمان تخمدان پلی کیستیک با سرکه سیب:
دو قاشق چای خوری سرکه سیب را با یک لیوان آب مخلوط کنید.هر روز صبح و قبل از غذا آن را بخورید. به مدت چند هفته ادامه دهید و یا تا زمانی که شاهد بهبود باشید.

شما می توانید به تدریج مقدار مصرف سرکه سیب را تا دو قاشق سوپ خوری در هر لیوان، دو یا سه بار در روز افزایش دهید. اگر طعم آن بیش از حد برای شما قوی است، سرکه سیب را با آب پرتقال و یا هر نوع آب میوه دیگری مخلوط کنید.


4. زغال اخته مناسب درمان تخمدان پلی کیستیک:
سه قاشق چای خوری دانه زغال اخته را در آب خیس کنید و بگذارید شش تا هشت ساعت بماند. یک قاشق چای خوری از دانه های خیس شده را همراه مقداری عسل در صبح با شکم خالی بخورید.

همچنین می توانید یک قاشق چای خوری از این دانه ها را حدود 10 دقیقه قبل از نهار و یک قاشق چای خوری قبل از شام بخورید. این درمان را به مدت چند هفته ادامه دهید تا زمانی که شاهد بهبود باشید.همچنین می توانید دانه های زغال اخته را نیز در رژیم غذایی منظم خود بگنجانید.


5.نخلک (نخل بادبزنی) موثر در درمان تخمدان پلی کیستیک:
به مدت چند ماه، روزانه 320 میلی گرم از عصاره نخلک را مصرف کنید. اگر عصاره را می خورید، یک قاشق چای خوری در هر روز خوب است. توجه:اطمینان حاصل کنید که قبل از خوردنش یا هر درمان گیاهی دیگر برای PCOS، برای تضمین استفاده ایمن و موثر گیاهان، با پزشک متخصص بالینی مشورت کنید.

6. درمان تخمدان پلی کیستیک با گیاه پنج انگشت:
یک فنجان آب بجوشانید و یک قاشق چای خوری تازه یا خشک گیاه پنج انگشت را به آن اضافه کنید. بگذارید حدود 10 دقیقه بماند. هر روز به مدت چند هفته یا چند ماه این چای را بخورید تا بهبود پیدا کنید. زمانی که از نتایج راضی شدید، استفاده از آن را قطع کنید.هم چنین شما می توانید این گیاه را به شکل مکمل مصرف کنید. برای مصرف مناسب و مفید، با پزشک خود مشورت کنید.

7. روغن ماهی برای درمان تخمدان پلی کیستیک:
روغن ماهی که غنی از اسیده ای چرب امگا 3 است، به کاهش آندروژن و افزایش حساسیت انسولین کمک می کند. مطالعه ای نشان می دهد که اسیده ای چرب امگا 3 می توانند علائم PCOS را با متعادل کردن سطوح آندروژن بهبود ببخشد.علاوه بر این، خوردن ماهی های چرب و یا مصرف مکمل های روغن ماهی می تواند به کاهش تورم، کاهش چربی بدن و مبارزه با بیماری های مزمن کمک کند.

هیچ میزان مشخصی برای مصرف ماهی یا مکمل آن وجود ندارد ، شما می توانید یکی را دو یا سه بار در روز مصرف کنید و یا توسط پزشک خود پیشنهاد کنید.


8. درمان تخمدان پلی کیستیک با شیرین بیان:
یک قاشق چای خوری گیاه شیرین بیان را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. بگذارید حدود 10 دقیقه بجوشد و بعد آن را صاف کنید. این چای را برای چند هفته، هر روز دو یا سه بار بنوشید.

هم چنین شما می توانید این گیاه را به شکل مکمل مصرف کنید. می توانید یک چهارم قاشق چای خوری را دو یا سه بار در روز به مدت چند هفته بخورید. دقت کنید که با پزشک خود مشورت کنید، تا مقدار مناسب برای این کار پیدا کنید.

نکته:ریشه شیرین بیان ممکن است برای کسانی که از فشار خون بالا یا بیماری قلبی، کلیوی یا کبد رنج می برند، مناسب نباشد. همچنین ممکن است تاثیری بر میزان گلوکز خون داشته باشد.


9. ریحان مناسب درمان تخمدان پلی کیستیک:
روزانه هشت تا 12 ریحان بخورید.

گزینه دیگر نوشیدن چای ریحان، چند بار در روز یا خوردن این گیاه به شکل مکمل است. برای مقدار مناسب، با پزشک خود مشورت کنید.برای چند ماه از این درمان ها استفاده کنید.

توجه:ریحان تمایل دارد سطح گلوکز خون را کاهش دهد، بنابراین اگر داروهای دیابتی را مصرف می کنید این گیاه را به دقت مصرف کنید. همچنین ممکن است که این گیاه لخته شدن خون را کند کرده و با داروهای ضد انعقاد ارتباط برقرار کند.


10. درمان تخمدان پلی کیستیک با گل صدتومانی:
اگر مطالب قبلی سلامت نمناک را مطالعه کرده باشید می دانید که گل صدتومانی بیشتر به عنوان دارویی برای دردهای دوره ای مثل فیبروئید استفاده می شود، اما هنگامی که به همراه شیرین بیان استفاده شود می تواند علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک را از بین ببرد و به باروری زنان کمک کند.

11. راه درمان تخمدان پلی کیستیک با کروم:
غذاهای غنی از کروم شامل بروکلی، لوبیا سبز، گوجه فرنگی و جو است. در حقیقت فقط یک وعده بروکلی، 53 درصد از نیازهای روزانه کروم 25 تا 35 mcg را تامین می کند.

12.نخل اره ای برای درمان تخمدان پلی کیستیک:
تحقیقات ثابت کرده است که عصاره ی نخل اره ای فعالیت ضد آندروژنی دارد و می تواند در درمان سندروم پلی کیستیک زنان مفید باشد.

درمان سندرم تخمدان پر کیست از طریق طب سنتی :
مقداری عسل و سیاه دانه نیم‎کوب شده را با هم خوب ترکیب کنید و هر روز صبح و شب دو قاشق مرباخوری میل کنید.
بادکش زیر شکم و کمر که حتما بایستی توسط افراد باتجربه و ماهر انجام دهید.
شبی یک لیوان عرق رازیانه همراه با یک قاشق مرباخوری عسل به غیر زمان پریودی برای درمان این مشکل توصیه می شود.
درمان تکمیلی حجامت_عام (مهره‎های پشت یا میان دو شانه)، حجامت ساکرال (در ناحیه ساکرال کمی پایین‎تر از مهره‎های کمری کاملا بین دو باسن)، حجامت زیر شکم هر دو هفته یک‎بار می‎باشد، که بایستی حتما تحت نظر پزشکان متخصص طب سنتی انجام گردد.


حرف آخر:

هیچ کدام از این درمان ها نباید بدون مشورت با متخصص انجام شود ؛ هنگام مصرف درمان های گیاهی برای درمان طبیعی PCOS، ضروری است که با یک پزشک متخصص بالینی مشورت کنیم، چون اغلب گیاهان که با کاهش سطح تستسترون کار می کنند، منجر به افزایش سطح استروژن به دلیل تبدیل شدن آندروژن ها به استروژن می شوند.

درمان های طبیعی به مبارزه با این مسائل با پیشنهاد راه هایی برای حمایت از متابولیسم استروژن و بهبود پاک سازی استروژن کمک می کنند. به عنوان مثال، افزایش مصرف فیبر در رژیم غذایی شما به ارتقا تشویه استروژن کمک می کند.

منبع: نمناک

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها