نگاه رسانه های اسرائیلی به برنامه موشکی و نظامی ایران؛

ترس مقامات اسرائیلی از افزایش توان نظامی ایران/ناوشکن سهند خطری جدی برای آمریکا در خلیج‌فارس/موشک‌های ایران به زودی به اروپا و حتی آمریکا می‌رسند

یک رسانه اسرائیلی تاکید کرده است که بُرد موشک های ایران به زودی می‌توانند تا بخش‌هایی از اروپا و حتی به زودی تا ایالات متحده نیز برسند.

ترس مقامات اسرائیلی از افزایش توان نظامی ایران/ناوشکن سهند خطری جدی برای آمریکا در خلیج‌فارس/موشک‌های ایران به زودی به اروپا و حتی آمریکا می‌رسند

به گزارش خبر فوری ، با آغاز دور جدید تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران از یک سو و هشدار جدی رئیس جمهور روحانی مبنی بر بستن تنگه هرمز در صورت تداوم تحریم‌ها و به صفر رساندن صادرات نفت ایران، برخی رسانه های غربی احتمال درگیری نظامی بین ایران و غرب را مطرح کرده و در همین راستا هم به بررسی توان نظامی ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران پرداخته اند.

رزمایش های متعدد ارتش و سپاه و همچنین تولید سلاح های دوربرد مختلف باعث کنجکاوی بیشتر این رسانه ها شده است. چند روز پیش، امیر حسنی مقدم، جانشین فرمانده نیروی دریایی گفت:یکی از برنامه های ما در آینده نزدیک این است که ناو «خارک» در کنار ناو «سهند» به آمریکای جنوبی اعزام شوند که این سخن و سایر برنامه های نظامی ایران نگرانی و ترس دشمنان ایران را بیشتر کرده است.

در این میان، ترس مقامات و رسانه‌های اسرائیلی بیش از دیگر کشورهاست. اورشلیم پست در مقاله ای درباره توان نظامی ایران نوشت: جمهوری اسلامی ایران همزمان با افزایش احتمال تنش نظامی و دریایی بین ایران و آمریکا در حال افزایش توان نظامی خود و تولید بیشتر ناوشکنهایی مثل سهند است.

ترس و نگرانی صهیونیست ها از ناوشکن سهند

اورشلیم پست از توان پیشرفته این ناوشکن احساس ترس کرده و با تحلیل برد این موشک و قدرت شلیکش یادآور می‌شود که این ناوشکن دارای یک عرشه برای فرود هلی کوپترها، پرتابگرهای اژدر، ضد هوایی و موشک های زمین به هوا و قابلیت جنگ الکترونیک است.

اورشلیم پست چنین توان دریایی‌ را در حالیکه تنش نفتی امریکا و ایران پس از دور جدید تحریم‌ها بسیار زیاد شده است، برای ایالات متحده بسیار خطرناک دانسته و تاکید دارد که حضور چنین نیرویی در خلیج فارس می‌تواند برای متحدان اسرائیل مشکل ایجاد کند.

سایه موشک های ایران بر سر اسرائیل و عربستان

تایمز آف اسرائیل رسانه دیگری است که به مسئله توان نظامی ایران پرداخته است. این پایگاه خبری صهیونیستی با اشاره به توان‌نظامی و به خصوص دریایی جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت روزافزون آن به افزایش دوربرد موشکهای بالستیک ایران تا ۲۰۰۰ کیلومتر به فرمان رهبر معظم انقلاب اشاره دارد و این امر را به معنی در خطر بودن امنیت اسرائیل و متحدانش از جمله عربستان و امارات و پایگاههای نظامی امریکا در خلیج فارس می‌داند.

نویسنده مقاله تایمز آف اسرئیل همچنین علت این گونه افزایش نظامی ایران را توافق هسته‌ای آمریکا و اروپا با ایران دانسته و آن را اشتباهی بزرگ می‌داند. نویسنده مقاله در این رابطه می‌نویسد: «گرچه در گستره موشک های ایران هیچ محدودیتی وجود ندارد، اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اصرار داشت که این محدودیت‌ها در برنامه موشکی تهران باید به عنوان پیش شرط واشنگتن جهت انعقاد معاهده هسته ای 2015 با ایران قرار می‌گرفت و به همین دلیل او در نهایت در 12 مه از آن خارج شد.»

نویسنده مقاله در ادامه می‌نویسد که ایالات متحده و متحدانش باید ایران را مجبور کنند تا تولید موشک های بالستیک خود را محدود نماید در غیر این صورت، این موشکها می‌توانند تا بخش‌هایی از اروپا و حتی به زودی تا ایالات متحده نیز برسند.

اسرائیل نشنال نیوز هم از افزایش توان نظامی ایران احساس ترس کرده و با اشاره به مصاحبه و سخنرانی‌های اخیر مقامات سپاه پاسداران مبنی بر افزایش توان نظامی ایران، این اتفاق را تهدیدی برای اسرائیل دانسته و تاکید دارد این رخداد نقض حدود و شروط برجام بوده و قانون ممنوعیت آزمایش یا تولید موشکهای بالستیک توسط ایران را زیر پا می‌گذارد.

اسرائیل باید از جبهه نظامی لبنان و حزب الله بترسد/قوای نظامی ایران در لبنان است نه سوریه

در این میان، پایگاه هآرتص که مشهورترین پایگاه خبری اسرائیل است طی چند مقاله احساس ترس خود را از توان نظامی جمهوری اسلامی ایران نشان داد.

هآرتص در یکی از این مقالات اشاره به این نکته دارد که قوای نظامی اصلی ایران اکنون در لبنان است نه سوریه و اکنون باید از جبهه نظامی لبنان و حزب الله ترسید و با آن مقابله کرد.

از نظر نویسنده هر چند حزب الله در حال حاضر قصد جنگ مستقیم با اسرائیل را ندارد اما عملکردش در سوریه به خوبی توان نظامی این گروه را نشان می‌دهد. بنابراین، بهتر است اسرائیل خطر اصلی ایران را در مرزهای لبنان ببیند نه سوریه.

علاوه بر این، قدرت اطلاعاتی ایران و حزب الله به مراتب بیشتر از قدرت اطلاعاتی ایران-سوریه است چرا که طبق ویدئوهای منتشر شده حزب الله سایتهای دفاعی اسرائیل را شناسایی کرده و کاملا بر آنها احاطه دارد.

ترجمه از: حسین نیازبخش

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • محمد
    0

    دولتهاي ما بهتره بٌرد سياسي. فرهنگ. اقتصادي. وعدالت بالا ببرن نه موشك وجنگ افزار. خب بٌرد موشكهاي كره شمالي كه از ايران بيشتره٪‏ چه فايده ملت شون از گشنگي جلبگ دريا ميخورن !

    نظرات شما -
    • علی
      0

      ایران دشمنان زیادی داره امنیت کشورمون مهمتره یا یه خرده وضع اقتصادی بهتر؟ دشمنان ایران چندین برابر و حتی بعضیا ده ها برابر ایران پول خرج بودجه نظامیشون میکنن و ایران کمترین هزینرو بین تمام اونا میکنه حتی با وجود اینهمه دشمن ولی با تمام اینا اونا از قدرت نظامی ایران ترس خیلی زیادی دارن از حرفایی ک میزنن و اعترافاتشون معلومه الکی ادا کارشناسارو در نیارید لطفا هیچ چیزی اندازه امنیت کشور اهمیت نداره

  • محمد
    0

    همه گرفتيد عيب خود از كار ما نگرفتيد عيب خود از عيب جويي ما ، برو تحليل ياد بگير بعد نظر بده. دولتهاي موفق هستند كه با سياست وفرهنگ اوضاع كنترل كنه. مگه عراق و أفغانستان جنگ زده نيستند اما وضع اقتصاد از اين بهتره. تو از كدوم امنيت حرف ميزني ببين شتك زدن چابهار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها