خدمات خوابگاهی دانشگاه تهران در سال آینده ارتقاء می‌یابد

خدمات خوابگاهی دانشگاه تهران در سال آینده ارتقاء می‌یابد

رییس دانشگاه تهران از برنامه این دانشگاه برای ارتقای وضعیت دانشجویان خوابگاهی در سال آینده خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در برنامه ششم توسعه ردیف بودجه‌ای مشخصی در حوزه خوابگاهی تعریف شده است، بنابراین تلاش داریم سال آینده وضعیت خدمات دانشجویان خوابگاهی ارتقاء یابد.

به گزارش ایسنا، دکتر نیلی احمدآبادی در مراسم افتتاح 26 پروژه معاونت دانشجویی دانشگاه تهران که امروز در کوی دانشگاه برگزار شد، ارائه خدمات باکیفیت رفاهی و فرهنگی به دانشجویان را لازمه انجام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه‌ها دانست و افزود: دانشگاه تهران به عنوان دانشگاهی که بهترین استعدادها و نخبگان کشور را در خود پذیرش می‌کند، وظیفه خود می‌داند که توجه ویژه‌ای برای تامین نیازهای حوزه‌های مختلف رفاهی، خوابگاهی، بهداشتی، ورزشی و... دانشجویان داشته باشد چرا که موفقیت در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، نیازمند توجه ویژه به حوزه خدمات رفاهی دانشجویان است.

وی در ادامه تصریح کرد: کوی دانشگاه، بزرگ‌ترین مرکز خوابگاهی کشور به شمار می‌رود که بیشترین جمعیت دانشجویی را در خود جا داده است بنابراین امکانات و تجهیزاتی که در کوی دانشگاه وجود دارد قابل مقایسه با سایر خوابگاه‌های کشور و حتی خوابگاه‌های دانشگاه تهران که در سطح شهر پراکنده هستند نیست به همین دلیل دانشگاه تهران وظیفه خود می‌داند علاوه بر ارتقای کیفیت امکانات خوابگاهی و دانشجویی کوی دانشگاه، توجه ویژه‌ای نیز به سایر خوابگاه‌های پراکنده در سطح شهر داشته باشد.

رییس دانشگاه تهران تاکید کرد: اگرچه سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات قابل توجهی در حوزه خدمات دانشجویی خوابگاه‌ها در دانشگاه تهران انجام شده است اما ما اعتقاد داریم تا رسیدن به استانداردهای لازم فاصله زیادی وجود دارد چرا که معتقدیم دانشجویان این دانشگاه مستحق زندگی در شرایط بهتری هستند بنابراین تمام تلاش ما این است که در حوزه خدمات دانشجویی، وضعیت مطلوب‌تری وجود داشته باشد.

به گفته دکتر نیلی اگرچه در حوزه خوابگاهی و خدمات دانشجویی ردیف بودجه مشخصی در دانشگاه تهران تعریف نشده است اما این دانشگاه‌ها با استفاده از اعتبارات داخلی خود و کمک‌هایی که خیرین انجام داده‌اند، توانسته 26 پروژه خدمات دانشجویی را در کوی دانشگاه پیاده‌سازی و بسیاری از این طرح‌ها را افتتاح کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعریف ردیف اعتباری مشخص در برنامه ششم توسعه بتوانیم فعالیت‌های بیشتری در حوزه خوابگاهی و خدمات دانشجویی در دانشگاه تهران انجام دهیم و وضعیت فعلی را با کمک ردیف بودجه‌ای که در نظر گرفته می‌شود ارتقا بدهیم.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها