خبر فوری گزارش می دهد؛

سریال تلخ تجاوز به دانش آموزان و خواب سنگین مسئولان آموزش و پرورش /آموزش جنسی به کودکان باید جدی گرفته شود /وقتی فضای مجازی بلای جان خانواده ها می‌شود

سریال تکراری تجاوز به کودکان و دانش آموزان در طی چند سال اخیر نگرانی های بسیاری را برای خانواده ها و مسئولین کشور ایجاد کرده است.

سریال تلخ تجاوز به دانش آموزان و خواب سنگین مسئولان آموزش و پرورش /آموزش جنسی به کودکان باید جدی گرفته شود /وقتی فضای مجازی بلای جان خانواده ها می‌شود

به گزارش خبر فوری ، ماجرای تجاوز به کودکان و‌ دانش آموزان در طی چند سال اخیر دغدغه ها و نگرانی های بسیاری را برای خانواده ها ایجاد کرده است روندی که موجب شده تا والدین اطمینان خاطر لازم را در زمان حضور فرزندانشان در مدارس نداشته باشند.

آتنا اصلانی و‌ اهورا از جمله قربانیان تجاوز جنسی بودند که پرونده آنها سر و صدای بسیاری را در کشور به پا کرد اما ماجرا به این دو حادثه تلخ ختم نمی شود چرا که بلافاصله بعد از این اتفاقات تجاوز به دو دختربچه افغانستانی یکی در مشهد و‌ دیگری در خمینی شهر جنجال دیگری را در فضای عمومی کشور ایجاد کرد روندی که امروز متاسفانه ادامه آن در بین دانش آموزان و در مدارس در حال جریان است.

طی چند روز اخیر ماجرای تجاوز به چند دانش آموز در یکی از مدارس اصفهان توسط یکی از مدیران بازهم پرونده این حکایت قدیمی که چند وقت پیش مشابه آن در یکی از مدارس غرب تهران رخ داده بود را باز کرده است و موجبات نگرانی خانواده ها را دو چندان کرده است.

هرچند خانواده های دانش آموزان، وزارت آموزش و‌ پرورش را مسبب اصلی این بی توجهی ها به محیط آموزشی و تکرار اتفاقات تلخی از جنس تجاوز می دانند اما به زعم بسیاری از کارشناسان عدم ارائه آموزش های جنسی به کودکان یکی از دلایل اصلی عدم حفاظت کودکان و دانش آموزان در مواقع خطر از خودشان است.

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبر فوری با بیان اینکه مجلس خواهان ارائه گزارش وزیر آموزش و‌ پرورش در ماجرای تعرض به دانش آموزان در یکی از مدارس اصفهان است اظهار کرد: قطعا رخ دادن چنین اتفاقاتی آن هم در فضا و‌ محیطی که برای آموزش است هیچ منطقی ندارد و مسببان اینگونه حوادث باید به سخت ترین نوع ممکن مجازات شوند.

وی با بیان اینکه باید در نحوه گزینش معلمان و میزان پایبندی آنها به اصول اخلاقی دقت نظر بیشتری اتخاذ شود تصریح کرد: اینکه ما در ماجرای تعرض به دانش آموزان تنها وزارت آموزش و‌پرورش را مقصر بدانیم قطعا درست نیست چرا که در این مسیر بدون شک مشکلات دیگری هم وجود دارد که باید در جهت رفع آنها وارد عمل شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به گسترش فرهنگ غربی در بین خانواده های ایرانی خاطرنشان کرد: استفاده نادرست از فضای مجازی، دسترسی آسان کودکان و دانش آموزان به ماهواره و عدم توجه والدین به فرزندانشان برخلاف روال گذشته مشکلات این چنینی را رقم می زند.

سلیمی با انتقاد از اجرای مفادی از سند ۲۰۳۰ در مدارس اظهار کرد: اصرار برخی از دوستانمان در بدنه دولت در راستای اجرای این سند که برخلاف آموزه ها و‌ فرهنگ کشورمان است از دیگر رویکردهای اشتباهی بوده است که در طی سال اخیر در نظام آموزشی ما اجرایی شده و‌ ما امروز نتایج اسف بار آن را مشاهد می کنیم.

وی با اشاره به حذف معلمان پرورشی و تربیتی در مدارس خاطرنشان کرد: رویکرد وزارت آموزش و پرورش در حذف معلمان تربیتی از دیگر اقدامات و تصمیمات غیرقابل قبولی بود که در روند شکل گیری مشکلات اخیر قطعا تاثیر بسزایی دارد که باید برای رفع آن چاره جدی را تدبیر کرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا تلاش خواهیم کرد با همراهی وزارت آموزش و‌ پرورش و سایر نهادها و‌ارگان های مسئول بسترهای لازم را در جهت ارائه آموزش های مدنظر براساس فرهنگ حاکم در کشور به دانش آموزان و معلمان فراهم کنیم تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • یزدان
    0

    فقط متاسفم برای کشورم که هرروز فیلم تجاوز به بچه های ایران درمدارس منتشر میشود ودولت درخواب هست اگه بار اول معلم را اعدام میکردید کسی جرات نداشت دیگه تکرار کند فقط اعدام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها