تبلیغات ناشایست به نام کنکور از صداوسیما پخش نشود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: هر تبلیغ ناشایستی نباید به نام کنکور آموزش و به بهانه تامین بودجه در صدا و سیما تبلیغ کرد.

تبلیغات ناشایست به نام کنکور از صداوسیما پخش نشود

محمدرضا مخبردزفولی اظهار کرد: کشور در مسابقه ناصحیح کنکور، لطمه های زیاده خورده و باید با کمک هم برای این غول هفت سر که به آموزش و پرورش و آموزش عالی ما آسیب زده و جریان ناسالم اقتصادی در کشور به وجود آورده، فکری جدی کنیم.

وی با انتقاد از پخش برخی تبلیغات تلویزیونی در رابطه با کنکور و آموزش های آزاد، تاکید کرد: نمی توان به بهانه تأمین بودجه، هر تبلیغ ناشایستی را به نام کنکور و آموزش در صدا و سیما تبلیغ کرد، حال آنکه می دانیم این روند به آموزش و پرورش آسیب می زند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ، افزود: برخلاف تصور رایجی که دانشگاه را صرفاً محل تولید مقاله علمی می دانند، دانشگاه فقط به تولید مقاله نمی پردازد. دانشگاه در سدسازی، نیروگاه سازی، پزشکی، هسته ای، هوا و فضا و سلول های بنیادی فعال است؛ در واقع کشور با تلاش نخبگان به جایگاه درخشانی در بسیاری از حوزه های علمی دست یافته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های بین المللی، ایران در المپیاد ریاضی دارای رتبه اول منطقه و چهارم جهانی همچنین در المپیاد فیزیک رتبه اول منطقه و یازدهم جهانی را داراست. بنابراین، باید به ظرفیت های علوم ریاضی، فیزیک و سایر اجزای علوم پایه توجه ویژه ای داشته باشیم.

مخبردزفولی با بیان اینکه نخبگان با عمل به وظیفه خود تلاش کنند جایگاه واقعی شان را در جامعه به دست بیاورند، اظهار کرد: این حق نخبگان و استعدادهای برتر در ساخت آینده ایران است و باید برای آنها سرمایه گذاری کرد.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت : ایران در گزارش 2016 سازمان ملل متحد در حوزه توسعه سرمایه انسانی، در لیست کشورهای با توسعه بالای انسانی قرار دارد.

منبع: ایرنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها