حمله توئیتری ترامپ به چین و فرانسه؛ رییس جمهور چین فراموش نکند من مرد تعرفه هستم /کشورهایی که به ثروت ما دستبرد بزنند باید بهای آن را بپردازند/تظاهرات کنندگان فرانسوی شعار «ما ترامپ را می‌خواهیم» سر دادند

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در هشداری آشکار به چین، خود را «مرد تعرفه» خواند.

حمله توئیتری ترامپ به چین و فرانسه؛ رییس جمهور چین فراموش نکند من مرد تعرفه هستم /کشورهایی که به ثروت ما دستبرد بزنند باید بهای آن را بپردازند/تظاهرات کنندگان فرانسوی شعار «ما ترامپ را می‌خواهیم» سر دادند

به گزارش خبر فوری وی با اشاره به توافق تجاری بین آمریکا و چین، در صفحه توییتر خود نوشت: من و پرزیدنت شی خواستار توافقیم و این توافق احتمالا منعقد خواهد شد. اما فراموش نشود، من مرد تعرفه هستم.

وی در ادامه این توییت آورد: وقتی مردم یا کشورها به ثروت کلان کشور ما دستبرد می زنند، از آنها می خواهم بهای امتیاز انجام این کار را بپردازند. این بهترین روش برای به حداکثر رساندن قدرت اقتصادی ما است.

ترامپ همچنین احتمال تمدید توافق تجاری 90 روزه بین آمریکا و چین را مطرح کرد و گفت: مذاکرات با چین آغاز شده است.

رهبران دو کشور چین و آمریکا در هفته جاری توافق کردند در ضمن مذاکره برای دستیابی به توافقی برای پایان دادن به مناقشه تجاری دو طرفه، مانع از اعمال تعرفه های بیشتر شوند.

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین و همتای آمریکایی اش اول دسامبر (دهم آذر ماه) در آرژانتین توافق کردند تا پس از ماه ها جنگ تجاری، آتش بسی 90 روزه اعلام کنند.

قرار است در صورتی که در این مدت توافقی حاصل نشود، تعرفه های 10درصدی که پیشتر اعمال شده بود، به 20 درصد افزایش یابد.

آمریکا انتظار دارد چین در جهت کاهش تعرفه اعمالی بر واردات خودرو از ایالات متحده اقدامی عاجل انجام دهد و به انتقال فناوری و سرقت دارایی اطلاعاتی واشنگتن پایان دهد.

ترامپ از مدت ها قبل چین را به اتخاذ تمهیدات تجاری غیرعادلانه متهم کرده و مدعی است که این روند، به مردم آمریکا و اقتصاد این کشور لطمه می زند.

ادعای عجیب ترامپ درباره تظاهرات کنندگان فرانسوی

همچنین به گزارش ایلنا رییس‌جمهوری آمریکا مدعی شد تظاهرات کنندگان فرانسوی در حمایت از وی شعار سر دادند.

«دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری ایالات متحده امروز-سه‌شنبه- مدعی شد تظاهرات کنندگان فرانسوی شعار «ما ترامپ را می‌خواهیم» سر دادند.

ترامپ در توییتر نوشت: «تظاهرات در فرانسه سوسیالیست به دلیل افزایش مالیات‌ها توسط چپ‌های افراطی، برگزار شده است. رسانه‌ها به ندرت به این پرداختند، آمریکا توسعه پیدا کرده و اروپا در آتش می‌سوزد. آنها می‌خواهند اعتراض‌های طبقه متوسط علیه مارکسیسم را مخفی کنند. شعار «ترامپ را می‌خواهیم» در خیابان‌های پاریس سر داده می‌شود.»

منبع: ایرنا

42

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها