هشدارهای یک روانشناس اجتماعی در گفت‌وگو با خبر فوری؛

خطری که جدی گرفته نمی‌شود؛ سن شروع روابط جنسی به 13 سال کاهش پیدا کرده است/آموزش و پرورش به سمت تربیت جنسی نوجوانان برود

یک روانشناس اجتماعی گفت: سن شروع رابطه جنسی این روزها کاهش پیدا کرده و به 13 سال رسیده است.

خطری که جدی گرفته نمی‌شود؛ سن شروع روابط جنسی به 13 سال کاهش پیدا کرده است/آموزش و پرورش به سمت تربیت جنسی نوجوانان برود

علیرضا شریفی یزدی، روانشناس اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبر فوری ، درباره کاهش سن تجربه روابط پر خطر جنسی گفت: متاسفانه باید بگوییم که این روزها سن شروع رابطه جنسی کاهش پیدا کرده است و به 13 سال رسیده است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه هیجان خواهی جوانان و نوجوانان بالا رفته است و اطلاعاتی که باید در جای درست به افراد منتقل شود، داده نمی‌شود.

شریفی یزدی تاکید کرد: اگر در گذشته راه ابتلا به ویروس اچ آی وی از راه سرنگ آلوده بود این روزها تجربه روابط پرخطر جنسی به اولین عامل ابتلای افراد به این ویروس تبدیل شده است.

این روانشناس اجتماعی همچنین ناآگاهی از بیماری اچ آی وی، هیجان بالا و ضعف دستگاه آموزش و پرورش در تربیت جنسی را از عوامل کاهش سن تجربه رفتارهای پر خطر جنسی دانست و تاکید کرد: دستگاه تعلیم و تربیت ما باید محتوای آموزشی در اختیار دانش آموزان و خانواده‌‌ها قرار دهد و فرزندان در این زمینه تربیت شوند.

وی در پایان تاکید کرد: این را هم نادیده نگیریم که بسیاری از افراد در معرض بیماری اچ آی وی هستند بدون آنکه خودشان بدانند و به همین دلیل هم مورد درمان قرار نمی‌گیرند و ناقل این بیماری می‌شوند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ما
    0

    در خانواده ای که به نان شب محتاج است ماهواره از الزامات شده است. سرایدار ما تلویزیون نداشت یک تلویزیون و گیرنده ایرانی به ایشان دادیم بعد یک هفته دیدم به آن ماهواره نصب کرده و دیجیتال ایرانی ما را کنار گذاشته!!! نتیجه میشود این مشکلات برای جوانان مملکت لطفا خانواده ها دقت کنند و خودشان ماهواره ها را بخاطر جوانانشان جمع آوری کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها