نرخ بیکاری در اردن به ۱۸.۶ درصد رسید

در پی تداوم بحران اقتصادی اردن، نرخ بیکاری در این کشور در سه ماهه سوم سال جاری نسبت به سال گذشته به ۱۸,۶ درصد رسید.

نرخ بیکاری در اردن به ۱۸.۶ درصد رسید

پایگاه خبری 'عربی ۲۱ ' روز سه شنبه نوشت: بر اساس گزارش اداره آمار اردن میانگین نرخ بیکاری در اردن ۱۶,۳ درصد برای مردان و۲۷.۱ درصد برایزنان است که این امر بیانگر افزایش ۹ درصدی برای مردان در مقایسه با سه ماهه سوم سال گذشته ۲۰۱۷ است.
بر اساس این گزارش، میانگین بیکاری در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی ۲۴,۱ درصد بیشتر از دیگر اقشار جامعه است به طوری که ۵۸.۲ درصد بیکاران دارای مدارک تحصیلی عالی و۴۱.۸ درصد از بیکاران دارای مدارک متوسطه هستند.
میزان بیکاری با توجه به سطح تحصیلی و جنسیت تفاوت دارد میزان بیکاران مرد دارای مدرک کارشناسی بیشتر از ۲۸,۴ درصد وزنان ۸۰.۱ درصد می باشند.
بر اساس این گزارش میزان بیکاری در سنین ۱۵ تا ۱۹ سال بالغ بر ۴۶,۹ درصد و۲۰ تا ۲۴ سال بالغ بر ۳۷.۷ درصد است. ۵۹.۱ درصد بیکاران مرد دارای سنین ۲۰ تا ۳۹ سال هستند در حالی که میزان بیکاری زنان در این سنین ۶۷.۱ درصد می باشد.
بیشترین میزان بیکاری در استان مادبا به میزان ۲۴,۹ درصد وکمترین بیکاری مربوط به استان الکرک بالغ بر ۱۳ درصد می باشد.
افزایش نرخ سوخت ومالیات بر درآمد وبیکاری از مشکلات اقتصادی اردن است.
این در حالی است که تامین فرصت‌های شغلی مناسب برای جوان بیکار در اردن، نیازمند افزایش ظرفیت اشتغال‌زایی در این کشورها باید تا ۴۰ درصد است.
چندی پیش بحران اقتصادی در اردن و وضعیت معیشتی دشوار مردم ، آنها را به خیابان کشاند و اعتراضاتی را ساماندهی کردند که در نهایت منجر به استعفای نخست وزیر این کشور شد.
این کشور از نظر اقتصادی فاقد منابع درآمدی ثابت مانند نفت و گاز است و بخشی از درآمدهای آن از راه فروش سنگ های معدنی ، ترانزیت کالا از بندر عقبه ، عبور خط لوله گاز ،گردشگری و دریافت کمک های اقتصادی از سوی کشورهایی مانند امریکا و اتحادیه اروپا و برخی کشورهای عربی تامین می شود.

منبع: اقتصادآنلاین

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    خاک تو سرمسئولین بی لیاقت اردن آیابهترنیست یه مشاوری چیزی بفرستیم تامشکل اون بدبختهارا حل کنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها