درخواست مداخله‌جویانه هیلی برای آزادی زندانیان در ایران

نماینده آمریکا در سازمان ملل در اظهاراتی مداخله جویانه خواستار آزادی کسانی شد که آنها را زندانیان سیاسی در ایران خوانده است.

درخواست مداخله‌جویانه هیلی برای آزادی زندانیان در ایران

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل دوشنبه شب در مراسم دریافت جایزه سالانه موسس هادسن با اشاره به سیاست‌های خصمانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درقبال ایران، آن را یک نمونه از ظهور دوباره رهبری آمریکا در جهان دانست.

هیلی در اظهارات مداخله جویانه خود در این مراسم خواستار آزادی کسانی شد که آنها را زندانیان سیاسی در ایران خوانده است.

وی مدعی شد که ایران سابقه‌ای طولانی در نقض حقوق بشر دارد و شهروندان ایرانی و خارجی، شامل شهروندان آمریکایی هر دو از رویه‌های قضایی شفاف و عادلانه در این کشور محروم هستند، بنابراین باید هرچه فوری آزاد شوند.

به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، نماینده آمریکا در سازمان ملل پس از آن این اظهارات را بیان کرده است که جمعی از خانواده‌های شهروندان آمریکایی-ایرانی و سایر ملیت‌هایی که در ایران زندانی هستند، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رهبران جهان، گروه‌های حقوق بشری و سازمان ملل خواستار آزادی عزیزان‌شان شده بودند.

هیلی در بخش دیگری از سخنانش از دولت اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا برای امضای توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرد، توافقی که رئیس جمهور ترامپ در ماه مه از آن خارج شد و سپس تحریم‌ها علیه ایران را که با اجرای این توافق لغو شده بود، بازگرداند.

وی گفت: وقتی ما از توافق هسته ای خارج شدیم،‌ دوستان اروپایی ما خوشحال نبودند اما توافق با ایران یک پیمان بد برای امنیت ایالات متحده و جهان بود. آن پیمان، یک توافق بد برای مردم ایران هم بود. این توافق فقط برای سران ایران خوب بود.

اندیشکده هادسن جایزه سالانه هرمن کان را که به نام موسس این اندیشکده است هر سال اهدا می‌کند که از جمله می‌توان به رونالد ریگان رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، هنری کسینجر، وزیر امورخارجه پیشین آمریکا،‌ مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا، روپرت مرداک سرمایه‌دار آمریکایی-استرالیایی و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عنوان دریافت کنندگان این جایزه در سال‌های گذشته اشاره کرد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها