سارقان خودرو زمینگیر شدند

سه سارق خودرو در استان زنجان دستگیر و روانه زندان شدند.

سارقان خودرو زمینگیر شدند

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: در این رابطه چند مالخر نیز شناسایی و دستگیر شدند که علاوه بر برخورد قانونی قاطع، مغازه هایشان نیز با هماهنگی مقامات قضایی، به خاطر خرید لوازم دزدی، پلمپ خواهد شد.

وی اظهار داشت: یکی از سارقان که تک رو بود روز گذشته در دام قانون گرفتار آمد و در بازجویی های فنی به سرقت 18 خودرو در شهر زنجان معترف و بخشی از اموال سرقتی نیز توسط پلیس کشف و ضبط شد.

رحمتی، افزود: این سارق که جوانی 30 ساله، مجرد، بومی و سابقه دار است اغلب اوقات، بطور شبانه مرتکب سرقت شده و پس از بازکردن قطعات، خودروهای سرقت شده را در کوچه و خیابان رها کرده و از محل متواری می شد.

وی ادامه داد: این متهم هنگام سرقت خودروها، نقاب به چهره می زده تا مورد شناسایی قرار نگیرد و با تبحری که به دست آورده بود به سهولت درب خودرو (به ویژه خودروهای پراید مدل زیر 85) را باز کرده و نقشه سرقت را عملی می کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: 2 سارق دیگر نیز که حدود 30 ساله هستند مرتکب چهار فقره سرقت خودرو و قطعات آن و همچنین سرقت اماکن در شهرک صنعتی زنجان شده بودند که با درایت پلیس، چهار روز قبل دستگیر شدند.

رحمتی افزود: این سارقان که بیشتر خودروهای مدل پایین را مورد دستبرد قرار می دادند با استفاده از خودروی سرقتیدست به سرقت قطعات دیگر خودروهای پارک شده در نقاط خلوت، زده و آن را به مالخرها می فروختند.

وی گفت: برای جلوگیری از سرقت وسایط نقلیه، لازم است رانندگان و صاحبان خودروها از پارک و رها کردن خودرو در مکان های خلوت و تاریک خودداری کرده و از ابزار ترکیبی دزدگیر و قفل پدال و فرمان، استفاده کنند.

رحمتی به دارندگان خودروهای پراید، توصیه کرد پس از پارک خودرو به منظور جلوگیری از سرقت، فیوز U شکل وسطی را که در کنار موتور و باطری قرار دارد بردارند تا سارق نتواند نقشه سرقت را عملی کند.

وی با بیان اینکه اغلب سرقت ها به دلیل بی احتیاطی صاحبان خودروها صورت می پذیرد، از شهروندان خواست بارعایت نکات ایمنی در حفظ و نگهداری اموال خود، سارقان را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

منبع: ایران آنلاین

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها