مجلس اجازه نمی‏‎دهد 60 لیتر بنزین سهمیه‎ای گران شود/رایزنی‎های لازم را با دولت انجام دادیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: باید منابع مدیریت مصرف سوخت به صورت یارانه به یارانه نقدی ۵ دهک پایین جامعه اضافه شود.

مجلس اجازه نمی‏‎دهد 60 لیتر بنزین سهمیه‎ای گران شود/رایزنی‎های لازم را با دولت انجام دادیم

الیاس حضرتی با اشاره به قاچاق بی رویه سوخت در کشور، گفت: باید به هر شکلی مصرف سوخت مدیریت و مانع قاچاق این مبع گرانبهای کشور شد، چراکه در حال حاضر منابع سوختی کشور دود شده و به آسمان می رود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه روزی 300 میلیارد تومان منابع کشور قاچاق شده که در سال رقم بزرگی است، افزود: با توجه به اینکه قیمت بنزین در ایران ارزان و در کشورهای همسایه گران بوده حجم قاچاق سوخت بسیار بالا است و ارزش قاچاق کردن نیز دارد.

پیشنهاد اختصاص 60 لیتر بنزین به هر خودرو با قیمت هزار تومان

وی با تاکید بر اینکه باید با مدیریت مصرف سوخت منابع آن به صورت یارانه به یارانه نقدی 5 دهک پایین جامعه اضافه شود، ادامه داد: اگر مصرف کنترل شود می توان به 5 دهک پایین جامعه تا 150 هزار تومان یارانه داد که این به بخش پایین جامعه که در شرایط کنونی از لحاظ معیشتی و رفاهی سخت گرفتار هستند و باید با تورم افسار گسیخته موجود از آنها حمایت شود.

نماینده مردم تهران ، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: زمانی که به هر خودرو در ماه 60 لیتر بنزین سهمیه اختصاص یابد، افراد در میزان مصرف دقت می کنند، البته این 60 لیتر نیز نباید گران شود.

با گرانی بنزین مخالف هستم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با گرانی بنزین مخالف و با مدیریت آن به شدت موافق هستم، تصریح کرد: باید به هر خودرو 60 لیتر بنزین ماهانه به قیمت هزار تومان اختصاص یابد و مابقی باید به قیمت واقعی در داخل فروخته و یا صادر شود.

شایان ذکر است که هفته گذشته ثبت نام کارت سوخت آغاز شد و افراد از این پس باید برای مصرف سوخت در جایگاه ها از کارت سوخت شخصی استفاده کنند، تا از این طریق دولت مانع قاچاق سوخت شده و مصرف را مدیریت کند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • کاربر ناشناس
    0

    این همه اقتدار یهویی!

  • آرمان
    0

    دستشون درد نکنه خیلی زحمت میکشن واقعا نفری یه لیتر بنزین باید خرجشون کنی فقط

  • محمد
    0

    مگه قراره بنزین سهمیه ای بشه؟احمدی نزاد که اینکاررو کرد وای از بی تدبیری مسئولان

  • عرفان
    0

    با سلام، ممنون از نمایندگان که به فکر مردم هستند.به داد گرانی برسند،چرا باید فروشندگان لجام گسیخته عمل کنند؟

  • ایران
    0

    نماینده بیشعور .غلط میکنید بنزین سهمیه یا گرون بشه.

  • مهدی فهیمی
    0

    حالا میخام هیچی نگماااااااااااااا... میذارین دهن آدم بسته بمونه یا نه؟!

  • ناشناس
    0

    بجای اینکه درفکر گران کردن بنزین باشید وخالی کردن جیب مردم بداداقتصاد برسید.

  • صبوح
    0

    بشنوید از افاضات یکی از نمایندگان به اصطلاح حامی مردم درمجلس که بیان میفرماید اجازه نمیدهد بنزین سهمیه ۶۰ لیتر گران نشود!!!!??باید دیگر مردم امیدی به این مجلس و.... نداشته باشند

  • 59
    0

    بخورید و باز هم بخورید.... آخر از یه جا میزنه بیرون حالا ببین

  • عربزاده
    0

    سلام آقای حضرتی نمی‌دونم شما کی میخواهید با وضعیت اجتماعی و سیاسی کشور آشنایی پیدا کنید .اگهاگاهی نداری بفرما کنار یا چند دوره کوتاه مدت مدیریت سیاسی جامعه را طی کن بعداً اظهار نظر بفرما کشور را با چالش بیشتر سیاسی روبرو نکنید .برای کشوری که شما نمایندگانش باشید باید گریست.

  • حميد
    0

    چرا نمي زاريد مردم زندگي كنند واقعا مملكت شده عذاب الهي

  • سعید
    0

    وای به حال مردم که چنین نمایندگانی رو به مجلس میفرستن 40 ساله برای گران کردن اقلام مصرفی مردم چه حقه ها که نمیان شما که عرضه مدیریت ندارید بهتره برید گاو بچرید البته اونم کم میارید اگه مردم کم مصرف کنن لابد قاچاق نمیشه نکنه کم آوردید میخواید باز هم از جیب مردم بدزدید

  • ناشناس
    0

    اخه با 60 لیتر بنزین چیکار میشه کرد من ده روزه تمومش میکنم اونم اگه مسافرتی جای دوری نرم

  • عدالتیان
    0

    مگه قرار نبود بنزین به ازای هر نفر باشه نه به ازای هر خودرو؟ عدالت کجاست نماینده عزیز؟ چرا به ماشین های بالای50 / 100 یا 200 میلیون به بالا بنزین یارانه ای میدهید؟ واقعا چرا؟ درک نمیکنن کسی که حتی ماشین ندارد از یارانه محروم باشدیا کسی که یک لگنی به نام پراید یا پی کی دارد با کسانی که ماشین های چندصدمیلیونی دارند برابرند ؟

  • احمد نرادی
    0

    با این دولت ومجلسی که ما داریم‌خداوند اخر وعاقبت ما ایرانیان را به خیر بکند با این کارهایی که می کنید فقط ملت را دارید عصبانی می کنید

  • عربزاده
    0

    تا این تاریخ هزاران بار برخی. از مسولین از این مصاحبه ها کرده اند، که قیمت بیشتر نخواهد شد ،ولی در عمل موفق نبوده اند،دلیلش هم عدم کنترل بازار و نبود اقتصاد پویا بوده که ضمن ایجاد تورم در یک بازه زمانی در سطح کشور نارضایتی های اجتماعی را دوچندان کرده .لذا جهت رسیدن به یک وضعیت مطلوب نیاز است ابتدا برخی مسولین ونمایندگانی که گوش به حرف افراد دیگر هستند و فاقدمدیریت کافی و تخصصی میباشند تعویض و اجازه تصرف مجدد پست های مدیریتی را از آنان سلب کرد .نماینده محترمی هم که این اظهار نظر را عنوان داشته شاید در دوره بعد خود و دیگر هم پست هایش در بدنه مجموعه قانون گذاری تشریف نداشته باشند که مقابل افزایش قیمت ایستاده و تورم را مهار کنند. با اینگونه مدیریت نمی‌توان کاری از پیش برد، پس ابتدا باید اقتصاد درست شود والا این اظهار نظرها ارزش واقعی ندارد.

  • خودم
    0

    با سلام و عرض ادب . واقعا خجالت بکشید . این چه نوع تحلیل اقتصادی هست؟ وطن به این بزرگی با ملت مظلوم داریم خدا رو خوش نمیاد اگر کار از دستتون بر نمیاد هررری کاری نکنید ملت بیان از روی تخت زمین بندازنتون . دولت به این بزرگی که کشورهای بزرگ از نیروی نظامی اش ترس و دلهره دارند آیا نمیتونه جلوی دوتا جوجه قاچاقچی وایسه یعنی واقعا امکانش هست ؟ اگر اینا که قاچاقچی بودن چرا قاچاق سوخت میکردن جونشونو به خطر مینداختن . از خدا بترسید . از خدا بترسید . از خدا بترسید .

  • ارش
    0

    سلام. لطفا درامدهای کارگری رو هم واقعی کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها