خبرفوری گزارش می‎دهد؛

رویارویی نواصولگرایان با سنتی‌ها در میدان انتخابات 98 /سروری: باید از ظرفیت نواصولگرایی استفاده کرد/کوهکن: جدایی از روحانیت در مرام ما نیست

ظهور جریان نواصولگرایی در بدنه جریان راست سیاسی کشور و نگاه آنها به کاهش نقش روحانیت در سازوکار تصمیم گیری می تواند باز هم اختلاف را در بدنه اصولگرایان پررنگ کند.

رویارویی نواصولگرایان با سنتی‌ها در میدان انتخابات 98 /سروری: باید از ظرفیت نواصولگرایی استفاده کرد/کوهکن: جدایی از روحانیت در مرام ما نیست

فاطمه علی‎اصغری - فاصله تا انتخابات مجلس 98 زیاد است اما تشکل های سیاسی چپ و راست و میانه فعالیت های خود را استارت زده اند. در یک سو اصلاح طلبان درگیر حل و فصل اختلافات درونی خود هستند تا شاید اینبار هم در قالب یک ائتلاف وارد میدان شوند در سویی دیگر به نظر می رسد امیدواری به بدنه راست کشور تزریق شده و اصولگراها قرارشان را بر حضور پرقدرت در انتخابات 98 و پس گرفتن کرسی های پارلمان از رقیب شان دارند.

راست گرایان که دوره های قبل به واسطه وحدت شکنی برخی تشکل ها بازی انتخابات را باخته بودند اینبار قرار است با چه مدل و دست فرمان انتخاباتی وارد شوند؟ سنتی های اصولگرا همچنان محور خواهند بود یا نواصولگرایان سازوکار تصمیم گیری در این جریان را تغییر خواهند داد؟ سازوکاری که به زعم این طیف از اصولگرایان نباید در آن روحانیت را محور قرار داد بلکه باید جایگاه مشورتی به طیف روحانیت داد. انتقادی که همچنان از سوی سنتی های اصولگرا چون نبی حبیبی مطرح می شود.

خبر فوری در گفت و گو با دو فعال سیاسی منتسب به طیف سنتی های اصولگرا و نواصولگرایان به سوالاتی از این نوع پاسخ داده است.

نواصولگرایی یک ظرفیت است

پرویز سروری عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره فعالیت‎های اصولگرایان تا انتخابات 98 اظهارکرد: درابتدا باید به این موضوع اشاره کنم که من سخنگوی اصولگرایان نیستم از این رو آنچه بیان می‌کنم در چارچوب خطوط فکری خودم است.

وی افزود: از منظر بنده باتوجه به اینکه ظرفیت‎های بسیاری در بدنه اصولگرایی وجود دارد باید از ظرفیت‎ گروه‎های مختلف در این مجموعه استفاده کرد.

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: فعالیت‎هایی که این روزها در قالب جریان نواصولگرایی در بدنه اصولگرایان شکل گرفته است ازمنظر بنده ظرفیت‎های بسیاری دارد که می‎تواند به بدنه نیروهای انقلاب دراین جریان کمک کند.

سروری با اشاره به اینکه باتوجه به وضعیت فعلی کشور لازم است که ما از ظرفیت‎های جریانات جوان و جدید در بدنه اصولگرایان استفاده کنیم خاطرنشان کرد: مشکلات بسیاری این روزها در بدنه کشور به خصوص در حوزه اقتصادی و سیاسی وجود دارد که جریانات فعلی متاسفانه نتوانستند راهکارهای لازم را در جهت حل آنها اتخاذ کنند از این رو لازم است که با تکیه به تفکرات جدید که معمولا تصمیمات آنها با موفقیت بیشتری همراه است وارد عمل شد.

توصیه به منتقدان نواصولگرایی

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تاکید براینکه دوستانی که منتقد جریان نواصولگرایی هستند نباید بدون شنیدن نقطه نظرات این جریان اظهارنظری را مطرح کنند، تاکید کرد: اظهارنظر آقای حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره جریان نواصولگرایی قابل احترام است اما از منظر بنده رویکردهای شروع شده در بدنه نواصولگرایان قابل دفاع است و می‎توان برپایه آن بسیاری از مشکلات و مسائل فعلی کشور را حل کرد.

سروری با تاکید بر اینکه بنده در حال حاضر سخنگوی هیچ جریان خاصی در بدنه اصولگرایان نیستم اظهارکرد: توصیه بنده به دوستانمان در بدنه جریان نواصولگرایی این است که با بیان دیدگاه‎ها و نظرات خود به صورت روشن در جهت حل دغدغه‎های فکری سایر اصولگریان وارد عمل شوند.

وی تاکید کرد: دوستان ما در بدنه نواصولگرایی افراد خوش فکری هستند از این رو در راهبردها و رویکردهایی که مطرح می‎کنند در تلاشند که مطالبات مردم را عملیاتی کنند.

سروری درباره برنامه جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی برنامه‎ای برای حضور در انتخابات به عنوان تشکل نزدیک به طیف نواصولگرا، گفت: جمعیت رهپویان همواره در موسم انتخابات بر استفاده از ظرفیت تمام جریانات اصولگرایی تاکید داشته است از این رو علی‎رغم اینکه ما تابه امروز مباحث مربوط به انتخابات خود را آغاز نکردیم ولی قطعا از ظرفیت نیروهای جدید در اصولگرایان استفاده خواهیم کرد تا به اهداف مدنظرمان دست پیدا کنیم.

اصولگرایی بدون روحانیت معنایی ندارد

محسن کوهکن نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز در گفت وگو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری با اشاره به اینکه پیوند میان اصولگریان و روحانیت جدا نشدنی است تصریح کرد: جریان اصولگرایی در طی سال‎هایی که در عرصه سیاسی کشور فعالیت داشته است همواره برپایه اصولی که از سوی مرجع روحانیت در کشورمان تایید شده است خط و مشی خود را تعیین کرده است و به این روند در رویکردهای خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: اینکه ما امروز در بدنه جریان اصولگرایی بخواهیم از روحانیت فاصله بگیریم و با عناوینی جدید راهبردهای نوینی را برای خودمان تعیین کنیم قطعا قابل قبول نیست.

نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: پیوند میان جریان اصولگرایی و نهادهایی چون روحانیت بسیارعمیق‎تر و فراتر از باور و اندیشه برخی از دوستان ما در جریانات همسو است از این رو توصیه بنده به دوستانمان این است که در مواضعی که اتخاذ می‎کنند کمی حدود و خطوط را مدنظر قرار دهند چرا که برهمگان روشن است که جدایی از روحانیت در مرام اصولگرایی جایی ندارد.

کوهکن تاکید کرد: ما از شکل‎گیری جریانات و تشکل‎های سیاسی در بدنه اصولگرایی استقبال می‎کنیم و قطعا تلاش خواهیم تا بسترهای فکری لازم را در جهت عملیاتی شدن رویکردهای جدید در بدنه اصولگرایی مدنظر قرار دهیم اما این روند بدون شک به معنای نفی اصول اساسی ما نخواهد بود.

وی با بیان اینکه ما مشتاق هستیم تا از مفاهیم گفتمان‌های جدید در بدنه اصولگرایی استفاده کنیم تاکید کرد: مفاهیم و برنامه‎های اصولگرایان با توجه به فعالیت‎هایی که در طی سال‎های متمادی در عرصه سیاسی کشور داشتند مشخص است از این رو قطعا با رعایت حدود و مرزهای خود که روحانیت در راس آن قرار دارد از تفکرات جدید استقبال خواهیم کرد.

کوهکن خاطرنشان کرد: امیدوارم دوستانمان در مجموعه‎های جدید اصولگرایی با رعایت حدودی که مشخصه این جریان است به فعالیت‎های خود ادامه دهند تا بتوانیم در عرصه‎های سیاسی کشور و به خصوص انتخابات به دور از انشقاق و پراکندگی آرا به اهداف مدنظر خود دست پیدا کنیم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • حسین
    0

    چه خوش خیال هستند. مردم دیگه از هر دو طیف عبور کرده اند چه اصلاح طلب چه اصولگرا. فقط دارند با الفاظ و کلمات بازی می کنند

  • زهرا
    0

    مردم نه أصول را قبول دارند نه إصلاح را مگر دوباره رو به تقلب برويد وراي را بالا ببريد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها