رییس سازمان بهزیستی کشور: 15 هزار معلول شاغل شدند/ به هر بنگاه اقتصادی که معلولان را به کار گیرد وام اعطا می‌شود

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: هر بنگاه اقتصادی که افراد دارای معلولیت را به صورت فردی یا جمعی به کار بگیرد، بهزیستی به آن بنگاه اقتصادی، وام با بهره کم اعطا می‌کند.

رییس سازمان بهزیستی کشور: 15 هزار معلول شاغل شدند/ به هر بنگاه اقتصادی که معلولان را به کار گیرد وام اعطا می‌شود

به گزارش خبر فوری ، انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در همایش روز جهانی معلولان در سالن اندیشه حوزه هنری افزود: برای افراد دارای معلولیت با روش های گوناگون فرصت شغلی ایجاد می شود؛ از آن جمله که هر نهادی که فرد معلولی را به کار بگیرد، بهزیستی بیمه کارفرمایی آنان را تقبل می کند.
وی ادامه داد: هر بنگاه اقتصادی که افراد دارای معلولیت را به صورت فردی یا جمعی به کار بگیرد، بهزیستی به آن بنگاه اقتصادی، وام با بهره کم اعطا می‌کند.
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به قانون سهمیه سه درصدی افراد دارای معلولیت در دستگاه ها گفت: هر دستگاهی که این مساله را رعایت نکند، قانون مجازات اسلامی مشمول آن دستگاه خواهد شد.
محسنی بندپی در خصوص الزام سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور بر استخدام سه درصدی جامعه معلولان اظهار داشت: در صورت رعایت نکردن این مهم، سهمیه استخدام دستگاه‌ها حذف خواهد شد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: برای تقویت مهارت های شغلی افراد دارای معلولیت، مشاغل حمایت شده را در دستور کار قرار داده ایم.
محسنی بندپی، تلاش فرآیند محور و سیستمی و برنامه ریزی برای پیشگیری از معلولیت را از راهبردهای بهزیستی در پیشگیری از معلولیت عنوان کرد و گفت: اجرای برنامه غربالگری ژنتیکی پیش از ازدواج در قانون برنامه ششم توسعه، اجرای غربالگری تنبلی چشم برای جمعیت 3 تا 5 میلیونی، پوشش 75 درصدی غربالگری شنوایی نوزادان و غربالگری اوتیسم و آلزایمر از جمله برنامه های اجرا شده بهزیستی برای پیشگیری از معلولیت است.
وی با اشاره به تربیت نیروی متخصص توانبخشی در دانشگاه علوم بهزیستی ادامه داد: در هیچ کشوری چنین دانشگاهی با این ظرفیت ها نظیر ندارد.
محسنی بندپی خاطرنشان کرد: تشکل های مردم نهاد همکاری خوبی با بهزیستی دارند؛ هم اکنون 2200 مرکز در حوزه معلولان از سوی بخش غیردولتی اداره می شود که 850 مرکز آن، شبانه روزی هستند.
وی تاکید کرد: بهزیستی مطالبه گر بند بند قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت است.

وی در پایان تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون برای 27 هزار نفر از مددجویان بهزیستی شغل ایجاد شده است که 15 هزار نفر از آنان دارای معلولیت هستند.

منبع: ایرنا

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها