رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با خبرفوری

رمزگشایی از دلایل بازگشت آرامش به بازار دلار /پورابراهیمی:اگر دولت گوش شنوا داشت نابسامانی های ارزی رخ نمی داد/حباب ارزی درحال از بین رفتن است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سیاست‎های بانک مرکزی از زمان حضور همتی در راستای کنترل بازار ارز قابل قبول بوده است و با این رویه باید شاهد تک نرخی شدن قیمت دلار در طی روزهای آتی باشیم.

رمزگشایی از دلایل بازگشت آرامش به بازار دلار /پورابراهیمی:اگر دولت گوش شنوا داشت نابسامانی های ارزی رخ نمی داد/حباب ارزی درحال از بین رفتن است

فاطمه‎علی‎اصغری- بالا و پایین شدن قیمت دلار طی ماه‎های اخیر متقاضیان بازار ارز را با بلاتکلیفی بسیاری روبه رو کرده است. برخلاف دلالان بازار ارز که منتظر افزایش قیمت‎ها بعد از تحریم‎های جدید آمریکا در کشور بودند با تغییر رئیس بانک مرکزی و البته اجرای سیاست‎های ارزی دولت شاهد نرخ دلار رو به کاهش گذاشت، اتفاقی که بنا به گفته برخی فعالان اقتصادی می تواند ادامه دار هم باشد. با این وجود اما خرید دلار همچنان برای متقاضیان با دشواری هایی همراه است.

در همین راستا، محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبر فوری تغییر سیاست‎های ارزی و پولی از طرف بانک مرکزی و وزارت اقتصاد را عامل اصلی تغییر وضعیت قیمت دلار دانسته است و تاکید کرده اگر دولت زودتر از این تصمیمات کمیسیون اقتصادی برای پایان دادن به مشکلات را در دستور کار خود قرار می‎داد شاید نابسامانی‎های ارزی چند ماه پیش رخ نمی‎داد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آنچه این روزها در بازار ارز و به خصوص در حوزه قیمت‌گذاری شاهد آن هستیم به خوبی نشان دهنده این است که حباب موجود در حوزه دلار در حال از بین رفتن است و دیگر دلیلی برای تعیین قیمت‌های غیرواقعی در بازار ارز وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‎های ارزی و پولی که این روزها از سوی بانک‎ مرکزی، وزارت اقتصاد و حتی سازمان برنامه و بودجه در پیش است همان برنامه‎ها و رویکردهایی بوده است که مجلس شورای اسلامی بارها طی چند ماه اخیر براجرای آنها تاکید داشته است اما گوش شنوایی برای اجرای آنها وجود نداشته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تغییر رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و رویکردهایی که از سوی آنها مدنظر قرار داشته است در طی دوماه اخیر تاثیرات بسیاری را در فضای اقتصادی کشور داشته است اظهار کرد: رویکردها و راهبردهای بانک مرکزی در حوزه برخورد با دلالان که یکی از عوامل اصلی نوسانات ارزی کشور بوده است امروز توانسته است تا حد بسیاری مشکلات موجود در این بخش را از بین ببرد.

لایحه بودجه 98 باید براساس مطالبات مردم تهیه شود

پورابراهیمی در ادامه با اشاره به اینکه با روندی فعلی باید شاهد کاهش تک نرخی شدن قیمت دلار در طی روزهای آتی باشیم تاکید کرد: بهانه برخی از صرافی‎ها و حتی مسئولین برای بالابردن قیمت ارز و به خصوص دلار بعد از تحریم‎های جدید آمریکا قابل قبول نیست و باید صراحتا عرض کنم که آنچه در حوزه داخلی ما نسبت به قیمت دلار شاهد هستیم ربطی به موضوعات حوزه بین‎الملل ندارد و اینگونه استدلال‎ها تنها بهانه‎ای است که از سوی برخی از سودجویان در جهت کسب منافع شخصی مطرح می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر رویکردهای دولت در راستای نظارت بر فعالیت‎های ارزی کشور قابل قبول است اما قطعا انتظار می‎رود این رویه در سایر حوزه‎های اقتصادی نیز فراهم شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: امروز دغدغه تمام مردم حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است از این رو امیدواریم با توجه به دغدغه نمایندگان در این حوزه و مطالباتی که مردم دارند شاهد ارائه یک برنامه جامع از سوی وزارت اقتصاد در راستای حل مشکلات مردم باشیم.

پورابراهیمی با اشاره به اهمیت لایحه بودجه سال 98 تاکید کرد: ما تذکرات لازم را به سازمان برنامه و بودجه و دولت محترم در جهت توجه به مطالبات مردم در حوزه اقتصادی ارائه کردیم از این رو امیدوارم در بودجه سال 98 رویکردهای مدنظر مجلس در جهت مشکلات مردم مدنظر قرار داشته باشد تا برخلاف اتفاقات تلخ سال 97 مردم روزهای بهتری را در سال 98 در حوزه‎های مختلف به خصوص اقتصاد درک کنند.‎

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • افق جو
    0

    قیمت 4200 برای هر دلار یعنی چهار برابر قیمت اواخر سالهای دهه ی هشتاد نیز حباب است و با وجود ثروتهای کلان خدا داده در کشور که پشتوانه ی نیرومند اقتصاد کشور اند این قیمت هیچ تناسبی با این پشتوانه ندارد و ظلم فجیعی را به کشور و مردم تحميل می كند و بجز سود جویی دشمنان از این وضعیت برای زندگی مردم بجز ایجاد تنگناهای جانکاه بیشتر بازده دیگری ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها