خبر فوری گزارش می دهد؛

پشت پرده میدان‌داری محسن رضایی در مجمع تشخیص مصلحت /چشمِ طمع سردار به صندلی روحانی و لاریجانی /«خودنمایی‌هایِ سیاسی» آقا محسن در فضای مجازی

فاصله تا انتخابات مجلس 98 و ریاست جمهوری 1400 زیاد است اما امید بازگشت به قدرت حداکثری در بین اصولگرایان سبب شده تحرکات انتخاباتی برخی چهره ها زودهنگام آغاز شود.

پشت پرده میدان‌داری محسن رضایی در مجمع تشخیص مصلحت /چشمِ طمع سردار به صندلی روحانی و لاریجانی /«خودنمایی‌هایِ سیاسی» آقا محسن در فضای مجازی

فائزه عباسی- نامش با انتخابات گره خورده و این پیوند آنچنان است که تا طنازي‌هاي فضاي مجازي نه فقط در ایام انتخابات که به مناسبت های مختلف حول او و داستان كانديداتوري‌اش در انتخابات رياست جمهوري مي‌چرخد. هرچند دوره پيش عطاي رئيس جمهور شدن را به لقايش بخشيد و وارد كارزار دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري نشد اما به نظر مي‌رسد هنوز سوداي رییس جمهور شدن در سر محسن رضايي به قوت خود باقي مانده است.خاصه این روزها که شانس اصلاح طلبان برای کسب مجدد کرسی ریاست پاستور و پارلمان کمرنگ شده و مردان اصولگرا از پستوهای سیاسی بیرون آمده و درحال گرم کردن خود برای انتخابات 98 و 1400 هستند. اما چرا هنوز هم آقا محسن سیاست ایران، در لیست کاندیداها است و گفته می شود در کمین انتخاب1400 و حتی مجلس 98 نشسته است؟!

میدان‌داری در غیاب رئیس

23 مرداد 96 بود که بالاخره تکلیف ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مشخص شد و آیت‌الله هاشمی شاهرودی با حکم رهبری بر کرسی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نشست. اما بیماری هاشمی شاهرودی باعث شد تا تعداد غیبت های آیت الله در جلسات مجمع افزایش پیدا کرد و آیت الله موحدی کرمانی به عنوان جانشین رییس مجمع مدیریت جلسات را در دست گرفت. با این وجود هرجا صحبت از مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌شود این محسن رضایی است که در نقش متولی ظاهر می‌شود تا جایی که حتی موحدی کرمانی که در غیاب هاشمی شاهرودی ریاست جلسات را به عهده دارد نیز آنقدرها که رضایی در اخبار مجمع حضور دارد نامش به چشم نمی‌خورد و به حاشیه رانده شده است. نمونه بارز این میدان‌داری‌ها را می‌توان در جریان اختلافات و انتقادات به نوع اعلام نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ماجرای لایحه الحاق ایران به CFT دید. خودنمایی های سیاسی که به حکایت از آن دارد که دبیر مجمع تشخیص اگرچه نتوانسته است در زمینه ریاست جمهوری موفق باشد اما تلاش دارد با افزایش قدرت نفوذ در مجمع تشخیص مصلحت نظام آن مشکل همیشگی اش در انتخابات ریاست جمهوری یعنی چربیدن سایه نظامی بر شخصیت سیاسی اش را تا حدودی از این طریق حل و فصل کند و فرصت فعلی را پله ترقی سیاسی خود سازد.

من خواهان تغییر وضع موجودم

معادلات سیاسی در بزنگاه‌های انتخاباتی خیلی سخت نیست. کافی است مردمی که از شرایط موجود ناراضی هستند به این باور برسند، فردی تصمیم دارد شرایط را تغییر دهد آن زمان است که دیگر سبد رایش لبریز می‌‌شود اما این باور قطعا یک شبه و دو شبه به دست نمی‌آید بلکه نیاز به زمان و تبلیغات دارد. در همین راستاست که محسن رضایی تلاش می کند برای تحول خواه جلوه دادن خود تقریبا هیچ تریبونی را از دست ندهد برای همین کمتر سخنرانی را می‌توان در یکساله اخیر از محسن رضایی پیدا کرد که گوشه کنایه‌ای به دولت درباره وضعیت معیشت مردم یا بحث سیاست خارجی و ... نداشته باشد. نمونه بارز این اظهارات مربوط به همین چند روز پیش می‌شود آن هم وقتی برای دولت و مجلس تعین تکلیف می‌کند که «ما نیازمند تحولی هستیم که مردم به صحنه بیایند. مردم با خلاقیت و فکر خود، می توانند دولت را کمک کنند. دولت و مجلس باید قوانین حمایتی از مردم را تنظیم کنند» گویی آقا محسن سیاست ایران درحال خودنمایی برای مردم است.

عرض اندام رضایی و اعتراض دولتی‌ها

محسن رضایی فارغ از تریبون هایی که به تعداد زیاد در اختیارش قرار می گیرد، در فضای مجازی هم بیکار ننشسته و صفحه اینستاگرامش هم به سرعت آپدیت می شود. مهمترین و جنجالی ترین صحبت‌هایش را درست چند روز بعد از صحبت‌های محمدجواد ظریف دربار پولشویی به زبان آورد. او گفت:« امروز نفوذی های آمریکا در داخل چرخ اقتصاد را مختل کرده اند و در وزارتخانه ها بیشتر از ترامپ در حال فعالیت هستند.» موضوعی که اعتراض دولتی‌ها را نیز برانگیخت و وزارت کشور در اطلاعیه‌ای از او خواست تا مدارک و مسنداتش را برای ارائه کند. البته بعد از 24 ساعت روابط عمومی مجمع تشخیص جوابیه‌ای منتشر کرد با این مضمون که: «همان‌گونه كه دبير محترم مجمع تشخيص مصحلت نظام تاكيد كرده‌اند «ضربه و آسيب هواداران انديشه‌هاي امريكايي در كشور و در برخي دستگاه‌ها بيش از هزينه ناشي از تحريم‌هاي امريكا بوده است. لذا اميد است با نصب‌العين قرار دادن هشدارهاي پي در پي رهبر معظم انقلاب پيرامون خطرات نفوذ دشمن در برخي از دستگاه‌هاي تصميم‌ساز و تصميم‌گير كشور، دستگاه‌هاي مسوول به وظايف خود عمل كنند.»

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور نیز در واکنشی به اظهارات رضایی گفت: «آقاي رضايي اگر چنين حرفي زده است به جاي سخنراني، اين افراد را به وزارت اطلاعات و قوه قضاييه معرفي كند. اينكه هر كسي براي مطرح شدن حرفي بزند، كار درستي نيست.»

آقا محسن، مجلس را می‌خواهد؟

شاید محسن رضایی در انتخابات گذشته بلیطش را برای ریاست جمهوری خرج نکرد اما به نظر می‌رسد که گوشه چشمی هم به انتخابات مجلس دارد و بعید نیست سردار به میدان انتخابات 98 هم بیاید آن هم در شرایطی که زمزمه‌های عقب نشستن علی لاریجانی از انتخابات 98 و آماده شدن او برای رقابت‌های 1400 به گوش می‌رسد. بنابراین وسوسه ریاست قوه مقننه می تواند موضوعی باشد که نه فقط رضایی که بسیاری از سیاسیون اصولگرا را تحریک به کاندیداتوری در انتخابات مجلس کند.

42

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    لطفا کمنتهی مردم را نمایش بدبد تا مسولان جایگاه خودشان را نزد مردم ببینند وشعار الکی وخواب ریاست جمهوری را نبینند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها