بهترین راننده فرمول یک روی تخت

چه بر سر پر افتخار ترین راننده تاریخ آمده است؟/ شوماخر همچنان بدون حرکت!

میشاییل شوماخر در 29 دسامبر 2013 به همراه پسرش، میک در بخش فرانسوی کوه های آلپ مشغول به اسکی بود که پس از از دست دادن تعادلش با یک تخته سنگ برخورد کرد. ضربه وارد شده به اعصاب و مغز شوماخر جدی بود و او به کما رفت.

چه بر سر پر افتخار ترین راننده تاریخ آمده است؟/ شوماخر همچنان بدون حرکت!

به گزارش خبر فوری ؛ میشائیل شوماخر سال ها در پیست های اتومبیلرانی جنگید و افتخار آفرینی کرد. او از تصادف های مرگ بار جان سالم به در برد و پر سرعت ترین لحظات عمرش را بدون خطر پشت سر گذاشت. پس از آن که از فرمول یک خداحافظی کرد، به زندگی شخصی خودش پرداخت. او همیشه به ورزش اسکی علاقه داشت و این علاقه در نهایت جان او را تا مرز نابودی پیش برد.
میشائیل در سومین روز سال 1969 در هورث که آن روز ها بخشی از آلمان غربی بود، چشم به جهان گشود. مثل اکثر رانندگان فرمول یک، در خانواده ای ثروتمند زندگی می کرد. پدر میشائیل از کودکی فرزندش را با ماشین های کارتینگ آموزش داد. استعداد بی نظیر شوماخر به او کمک کرد تا سریع پیشرفت کند و در سال 1991 به تیم جردن در فرمول یک راه یابد. دوران حضور کوتاه او در تیم جردن سرشار از شگفتی ها بود، به گونه ای چند ماه بعد به تیم بنتون راه یافت. او چهار سال در این تیم حضور داشت و در دو سال پایانی حضورش در این تیم انگلیسی، قهرمان جهان شد.
درخشش خیره کننده شوماخر مسئولین تیم فراری را تحت تاثیر قرار داد و آن ها در سال 1996 میشائیل را به مونزا کشاندند. دوران حضور راننده آلمانی در تیم ایتالیایی ده سال طول کشید. او در یک دهه حضور در فراری، پنج بار قهرمان جهان شد و رکورد های بسیاری را از آن خود کرد. بسیاری از رکورد های او در این سال ها جا به جا شده اند اما شوماخر هنوز هم بیشترین قهرمانی در گرندپری ها را در اختیار دارد. او بیشتر از هر راننده ای در تاریخ فرمول یک با کاسکت یک تیم (فراری) مسابقه داده است و با هشت قهرمانی در گرندپری فرانسه، رکورد دار پیست پائول ریچارد است.

او در سال 2006 از رانندگی در فرمول یک خداحافظی کرد اما سه سال در تیم فراری به عنوان مسئول بخش های فنی حضور داشت. در سال 2010 و پس از بازگشت نیرومندانه تیم مرسدس به این مسابقات، شوماخر قبول کرد در کنار نیکو روزبرگ، یکی از دو راننده آلمانی تیم بنز باشد. پس از دو فصل قابل قبول در مرسدس، او در پایان فصل 2012 برای همیشه از فرمول یک کناره گیری کرد و به زندگی در کنار خانواده اش پرداخت.
در 29 دسامبر 2013 او به همراه پسرش، میک در بخش فرانسوی کوه های آلپ مشغول به اسکی بود که پس از از دست دادن تعادلش با یک تخته سنگ برخورد کرد. ضربه وارد شده به اعصاب و مغز شوماخر جدی بود و او به کما رفت. پزشکان او معتقد بودند کلاه ایمنی او در افزایش شدت ضربه تاثیرگذار بوده است. پس از این اتفاق او با اورژانس هوایی به بیمارستان گرنوبل منتقل شد و دو عمل جراحی مغز و اعصاب را پشت سر گذاشت. خانواده او علاقه ای به انتشار اخبار از شرایط او نداشتند و درمان راننده تاریخ ساز فرمول یک پشت در های بسته انجام می شد. پس از یک سال، در آوریل 2014 واکنش هایی از شوماخر سر زد که خانواده او را شگفت زده کرد. آن ها پس از مدت ها از روند بهبودی پدرشان سخن می گفتند اما باز هم اطلاعات منتشر شده محدود بود. سه ماه بعد، میشائیل از بیمارستان گرنوبل به بیمارستان دیگری منتقل شد. چند روز پس از انتقال او به بیمارستانی دیگر، خانواده شوماخر بازگشت پدر به خانه را تایید کردند. در سال 2015 مدیر برنامه های شوماخر از بهبود وضعیت او سخن گفت. یک سال بعد، وکیل شوماخر از روند مثبت درمان راننده آلمانی صحبت کرد اما اذعان داشت او قادر به راه رفتن نیست. در ابتدای فصل 2018 فرمول یک، خانواده شوماخر از هم دردی و حمایت عاطفی هواداران از راننده افسانه ای فرمول یک تشکر کردند.



پس از انتقال شوماخر به خانه اش در کنار دریاچه ژنو، بخش جدیدی برای درمان او در خانه ساخته شده که شامل دستگاه های پیشرفته است. پانزده پزشک روزانه از شوماخر نگهداری می کنند. هزینه هفتگی نگهداری او بیش از 115 هزار پوند تخمین زده شده است که پرداخت آن برای خانواده شوماخر کار آسانی نیست.

در نوامبر 2016 راس براون دوست نزدیک شوماخر و مدیر اسبق چند تیم فرمول یک از امیدواری دیگر دوستان و اعضای خانواده این اسطوره برای بازیابی سلامت کامل وی پرده برداشت. آقای براون در این باره به نشریه گاردین گفته بود: "ما به دیدار میشائیل می رویم و با امید و دعا می خواهیم که او روزی سلامتی خود را بازیابی کند. از قول من گفته شده که او در حال بهبودی است، اما منظور من این نبود. خانواده شوماخر در شرایطی کاملا خصوصی روند درمان او را دنبال می کنند و من باید به این مساله احترام بگذارم. بنابراین قصد ندارم درباره وضعیت او صحبت کنم، جز اینکه همه ما بسیار امیدواریم در آینده نزدیک او را همانگونه که می شناختیم، ببینیم".
شوماخر در دسامبر 2017 به ایالات متحده آمریکا منتقل شد. به گفته مارک میکس، متخصص مشهور مغز در آمریکا، شوماخر نیاز به درمان در آمریکا داشت چرا که مراکز اروپایی امکانات کمتری نسبت به آمریکا داشتند. چندی پیش شهردار مایورکا تایید کرد شوماخر به اسپانیا خواهد رفت. میشائیل شوماخر برای ادامه درمانش راهی ویلای سابق مدیر رئال مادرید، فلورنتینو پرز خواهد شد. این خانه بزرگ که 30 میلیون دلار قیمت گذاری شده است، آماده درمان راننده آلمانی خواهد شد.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها