اکتشافات حیرت انگیز در مصر؛ ۸ مومیايى با عمر ۳ هزار سال+ تصاویر

مکان کشف این مومیایی‌ها در یکی از بخش‌های گردشگری درکشور مصر است که درآن تعداد زیادی آرامگاه فرعون‌های مصری قراردارد.

اکتشافات حیرت انگیز در مصر؛ ۸ مومیايى با عمر ۳ هزار سال+ تصاویر

باستان شناسان به تازگی موفق به کشف هشت مومیایی با قدمت ۳۰۰۰ ساله درکشور مصر در هرم فرعون مصری آمنهوتب دوم شده اند. کارشناسان پس از شناسایی مومیایی ها اقدام به باز کردن ماسک مرگ و تابوت یکمی ا‌ز مومیایی ها کردند که متعلق به یک زن است. این مومیایی ها درهرم فرعون مصریآمنهوتب دوم یافت شده اند که 1400 سال پیش از میلاد مسیح درمصر حکمروایی می کرده است.

جنس تابوت این مومیایی‌ها از آهک است و اولین مومیایی یافت شده به یک زن تعلق دارد که برای بررسی‌های علمی در وضعیتی بسیارمطلوب قرار دارد، این مومیایی دارای تابوتی رنگی است که به دلیل وضعیت آب و هوایی مناسب کشور مصر سالم باقی مانده است.


مکان یافت این مقبره درنزدیکی هرم بزرگ در جیزه قرار دارد و اکنون پس از بازگشایی سه مومیایی، سایر مومیایی‌ها برای بازسازی و محافظت به آزمایشگاه ارسال خواهند شد.


افزون بر مومیایی ها، انواع وسایل زینتی و سفالین نیز درمقبره کشف شده است، مصریان باستانی اعتقاد داشتن ارواح مردگان از این وسایل برای زندگی دردنیای پس از مرگ استفاده خواهند کرد.


کارشناسان برای استخراج مومیایی‌ها به حفاری در هرم پرداخته اند و موفق به کشف یک آرامگاه خانوادگی که دارای نقاشی‌هایی برروی سقف خود بود شده اند.


مکان کشف این مومیایی‌ها در یکی از بخش‌های گردشگری درکشور مصر است که درآن تعداد زیادی آرامگاه فرعون‌های مصری قراردارد.


بیشتر فرعون‌های مصری سلسله‌های ۱۸ تا ۲۰ که درسال‌های ۱۵۵۰ تا ۱۰۶۹ پیش از میلاد می‌زیستند درمقبره‌های سنگی مومیایی ودفن می‌شدند.


ازجمله معروف‌ترین فرعون‌های مصری که تاکنون آرامگاه به همراه مومیایی و ماسک مرگ او یافت شده است، توت عنخ آمون را می‌توان نام برد که درسال ۱۹۲۲ و درجریان حفاری‌ها مومیایی به همراه اشیای قیمتی آن کشف شد.

کارشناسان امیدوار هستند با مطالعه درباره مومیایی‌های تازه کشف شده بتوانند به یافته‌های جدیدی درباره زندگی مصریان باستانی دست یابند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها