اخراج خبرنگار شبکه «سی‌ان‌ان» به دلیل حمایت از فلسطین

خبرنگار و تحلیلگر شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» به دلیل اتخاذ مواضع ضد صهیونیستی و در راستای حمایت از فلسطینیان از کار رسانه‌ای در این شبکه خبری که مدعی آزادی بیان است، اخراج شد.

اخراج خبرنگار شبکه «سی‌ان‌ان» به دلیل حمایت از فلسطین

«مارک لامون» خبرنگار و تحلیگر شبکه «سی‌ان‌‎ان» که در نشست سازمان ملل به مناسبت روز بین المللی همبستگی با مردم فلسطین خواستار تحریم رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات آن در حق فلسطینیان شده بود، از کار خبری در این شبکه آمریکایی اخراج شد.

بر اساس این گزارش، «مارک لامون» در جمع حاضران خواستار نابودی رژیم صهیونیستی شد و گفت: «آنچه که اسرائیل درباره جنگ آزادسازی می‌گوید، همان روز نکبت ملت فلسطین است که در آن اسرائیل بیش از میلیون فلسطینی را آواره کرد و به قتل رساند.»

تحلیلگر سی‌ان‌ان در حالی که این اظهارات ضد صهیونیستی را با صدای بلند عنوان می‌کرد، مورد تشویق حاضران قرار گرفت و پس از آن بود که دستور توقف فعالیت رسانه‌ای او در این شبکه خبری صادر شد.

به گزارش فلسطین الیوم، لامون در جمع حاضران حتی شعار «فلسین از نهر تا بحر» سر داد و گفت: اسرائیل امروز عبور و مرور ساکنان غزه و کرانه باختری را محدود کرده است؛ فقط به جرم اینکه آنها یهودی نیستند.

باربارا لوین سخنگوی خبرگزاری سی‌ان‌ان در پی اظهارات مارک لامون اعلام کرد که وی دیگر قراردادی با این شبکه خبری ندارد.

تحلیلگر شبکه آمریکایی در حالی به دلیل حمایت از فلسطین اخراج می‌شود که غرب همواره مدعی آزادی بیان به عنوان اصل اساسی دموکراسی است.

منبع: فارس

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها