سنگاپور از سالم‌ترین کشورهای جهان شناخته شد

براساس یک بررسی که توسط موسسه «Legatum» صورت گرفته، سنگاپور به عنوان یکی از سالم‌ترین کشورهای جهان معرفی شده است.

سنگاپور از سالم‌ترین کشورهای جهان شناخته شد

دیلی‌میل، رتبه‌بندی سالانه کشورها، سنگاپور را درصدر سالم‌ترین کشورهای جهانبه لحاظ بهداشت و درمان قرار داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، براساس این بررسی که توسط موسسه «Legatum» صورت گرفته، سنگاپور به عنوان سالم‌ترین کشور جهان معرفی شده است.

این مؤسسه که 149 کشور مختلف را تحت بررسی قرار داده است، در نتایج خود تأکید می‌کند که آمریکا،انگلیس و استرالیا حتی در رده 10 کشور برتر هم قرار ندارند.

انگلیس در رده بیست‌وششمین و آمریکا در رده سی‌و‌پنجمین کشور به جهت سلامتی و بهداشت و درمان قرار دارند.

این گزارش که امروز منتشر شده است، کشورها را براساس سیستم مراقبت‌های بهداشتی، سطح بیماری، میزان چاقی و سایر اقدامات مورد ارزیابی قرار داد.

فاکتورهای مهم در سالم بودن هر کشور براساس عواملی همچون نرخ امید به زندگی و عوامل مرگ و میر نیز بوده است؛ در حالی‌که عوامل خطرزا برای سلامتی براساس فاکتورهایی بوده که می‌توانند بر سلامتی تاثیر منفی داشته باشند و شامل مواردی چون نسبت افراد جوانی که سیگار مصرف می‌کنند، تعداد افراد مبتلا به کلسترول بالا و از این قبیل دسته‌بندی می‌شوند.

براساس جدول منتشر شده، سنگاپور، لوکزامبورگ، ژاپن، سوئیس، قطر، اتریش، سوئد، نروژ، هنگ‌کنگ و امارات متحده عربی، 10 کشور اول جهان به لحاظ سلامتی هستند.

در این رتبه بندی، جمهوری آفریقای مرکزی به لحاظ فاکتورهای موثر بر سلامت به عنوان کشوری شناخته شده که پایین‌ترین جایگاه را به لحاظ وضعیت سلامتی در جهان دارد؛ چاد، پاپوآ گینه نو، ماداگاسکار، بنین، جمهوری دموکراتیک کنگو، نیجریه، سیرا لئون،نیجر و اوگاندا نیز در رتبه‌های بعدی آن قرار دارند.

در این مطالعه آمده است، مصرف غذاهای سالم همچون میوه و سبزیجات در جهان افزایش یافته اما در کنار آن استفاده از غذاهای ناسالم دیگر نگران‌کننده است.

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها